Andet multimedie
bentjuul 3670
Konvertere filer fra gl. Mac ?
Fra :    ab©

Dato : 21-07-07 07:47

En bekendt har lavet en tegning på en gammel Mac og vil gerne have dem lavet
om, så filerne kan ses på en Windows-XP-PC. Jeg harprøvet med flere
free-ware-programmer, men intet vil lykkes

Jeg er kommet så vidt, at et af programmerne siger: "ghostscript-filen kan
ikke åbnes" - jeg ved desværre ikke hvilket program filen er lavet i - mon
nogen kan give mig et hint ?

ab©

Fra : Morten Lind

Dato : 21-07-07 09:24

ab© <huskFJERN@DETTEc.dk> wrote:

> [...]
> ikke åbnes" - jeg ved desværre ikke hvilket program filen er lavet i - mon

_Hvor_ gammel? MacDraw?

Upload dokumentet, så det er til at tilgå, så ser vi derfra.

M.

Fra :    ab©

Dato : 21-07-07 21:09

"Morten Lind" <info@for-ogefternavn.dk> skrev i en meddelelse

> _Hvor_ gammel? MacDraw?

Jeg ved det ikke - den ældre dame beretter, at "hun tegnede det bare"

> Upload dokumentet, så det er til at tilgå, så ser vi derfra.

Tak for dit svar, men det går nok ikke - det er et udkast til et logo med
copyright o.s.v.

- Hun må aliere sig med én, der har en nyere Mac-maskine - her er det
sikkert ikke noget problem at konvertere til nog "læsbart".

ab©

Fra : Ole Jensen

Dato : 22-07-07 14:42

ab© <huskFJERN@DETTEc.dk> wrote:

> Jeg ved det ikke - den ældre dame beretter, at "hun tegnede det bare"

Jeg går ud fra at hu stadig har den gamle Mac, samt programmet. Det
lyder til at det noget hun lige har lavet.
Spørg hende om hun ikke kan gemme det som f.eks. jpg eller andet der kan
bruges.

--
mvh - Ole-J - Aalborg

Sælges: Billedrammer / Træarbejder / Legetøjsbiler m.m.
http://www.oleswebsite.dk/salg.htm

Fra : Max

Dato : 21-07-07 22:28

Hej ab©

> "ghostscript-filen kan ikke åbnes" - jeg ved desværre ikke hvilket
> program filen er lavet i - mon nogen kan give mig et hint ?

Det lyder som om det er EPS, har du Illustrator kan den sikkert
åbne det.

--
Mvh Max

Fra : per christoffersen

Dato : 24-07-07 15:02

" ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke åbnes" - jeg ved desværre ikke hvilket program filen er lavet i - mon

Det kunne være i pict-format, som er mac's eget gamle bitmapformat.

/Per