Andet multimedie
bentjuul 3670
godt igang ...
Fra : rasmus

Dato : 20-07-07 12:15

Hejsa,

Nu kan det ikke udskydes længere - jeg er nu nødt til at åbne et
billedbehandlingsprogram. Det er jo øv - men det skal nok blive sjovt

Nuvel - jeg har googlet efter guider og manualer, men ikke rigtig fundet
noget brugbart for mig.

Det jeg har brug for at kunne vil primært være basat billedbehandling; skære
dem lidt til og få dem i den rigtige størrelse og dimension. For eksempel et
billede af en person i fuld figur og jeg skal bare bruge hovedet i f.eks.
100*100 px til en hjemmeside.

Der må da findes brugbare guides til den slags basale indbreb i et billede!

Det kunne også være, at jeg skulle sætte to billeder sammen til et - lave en
baggrund og skrive en lille tekst derpå.

Jeg har fundet et fint lille program, der hedder paint.net men jeg er skam
åben overfor andre forslag.

Hvor skal jeg begynde? hvem har en god guide i sin linksamling?

ras

Fra : hcma

Dato : 20-07-07 12:32

Fra : hcma

Dato : 20-07-07 12:33

> [...]
> åben overfor andre forslag.
>
> Hvor skal jeg begynde? hvem har en god guide i sin linksamling?

jeg ville prøve dette:
http://www.villysonnichsen.dk/FotoFiltre.html
gratis og med dansk kursusmanual
m v h
hcma/-

Fra : ebbe

Dato : 21-07-07 12:32

rasmus wrote:
> [...]
> skam åben overfor andre forslag.
>
> Hvor skal jeg begynde? hvem har en god guide i sin linksamling?

Til størrelse, formatkonvertering, beskæring bruger jeg xnview
(www.xnview.com)
Til mere avancerede opgaver bruger jeg the gimp (www.gimp.org)
Paint.net placerer sig nok et sted mellem disse to, og er et ok program, det
jeg har prøvet det.

--
ebbe