Andet multimedie
bentjuul 3670
lave jpeg filer om til pdf i 120 x 120 mm
Fra : flemming larsen

Dato : 13-07-07 16:20

Jeg bruger adobe photoshop....Vi har i vores band lavet grafik i jpeg
format til vores demo cd og nu skal vi have printet det ud
proffesionelt hos www.discountprint.dk, men for at vi kan få dem til
at gøre det har de skrevet en mail tilbage om at billederne skal laves
om til PDF format i størrelse 120 mm x 120 mm samt at der skal laves
beskæringsmærker i layoutet så farven kan gå til kant?...Adobe
photoshop er et udemærket program synes jeg og det MÅ da være muligt
at man kan gøre dette? Jeg kan godt lave filerne om til PDF, men ikke
finde ud af at gøre det i 120 x 120 mm + jeg kan heller ikke finde en
funktion der giver de beskæringsmærker i layoutet som de efterspørger?
Please help me vi har lavet al grafik og nu skulle vi bare sende
disse billeder til print af booklet og så bliver man stoppet fordi man
ikke kan finde ud af at lave format størrelse om
mvh
Flemming
www.myspace.com/pacdk

Fra : Max

Dato : 13-07-07 16:56

Hej Flemming

> Please help me vi har lavet al grafik og nu skulle vi bare sende
> disse billeder til print af booklet og så bliver man stoppet fordi man
> ikke kan finde ud af at lave format størrelse om

Vælg Print vith preview. Sæt billedstørrelsen til 120x120 mm,
sæt flueben i Corner crop marks og print så til PDF.

--
Mvh Max

Fra : Niels

Dato : 13-07-07 17:05

On 13 Jul., 17:19, flemming larsen
<flemminghoelga...@ZKM05hotmail.com> (slet ZKM05) wrote:
> [...]
> photoshop er et udemærket program synes jeg og det MÅ da være muligt
> at man kan gøre dette? Jeg kan godt lave filerne om til PDF, men ikke

Du vælger beskæringsværktøjet og sætter bredde og højde til de 120 mm
og sætter resolution (opløsning) til 300. Derefter tegner du kvadratet
med værktøjet og taster enter.

+ jeg kan heller ikke finde en
> funktion der giver de beskæringsmærker i layoutet som de efterspørger?

Den findes heller ikke i Photoshop.

> Please help me vi har lavet al grafik og nu skulle vi bare sende
> disse billeder til print af booklet og så bliver man stoppet fordi man
> ikke kan finde ud af at lave format størrelse om

Skæremærker sættes på i InDesign. Hvis du ikke har adgang til
InDesign, kan du maile billederne til mig - så gør jeg det gerne. Men
det er sgu dårlig service, at trykkeriet ikke gider gøre det for dig!
Men sådan er det vil at handle ind til discountpriser...

--
Niels

Fra : Hans

Dato : 13-07-07 21:30

"Niels" <nboegh@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

det er sgu dårlig service, at trykkeriet ikke gider gøre det for dig!
Men sådan er det vil at handle ind til discountpriser...

En af dagens tåbeligste kommentarer.

Fra : Niels

Dato : 13-07-07 22:34

> En af dagens tåbeligste kommentarer.

Fordi...?

Fra : Hans

Dato : 14-07-07 07:56

> En af dagens tåbeligste kommentarer.

Fordi...?

Fordi den herre, jeg kommenterer, bl.a. skriver
.... Men det er sgu dårlig service, at trykkeriet ikke gider gøre det for
dig!...

Bestiller jeg en murer til at lægge et tag, koster skorstenen ekstra.

Fra : Niels

Dato : 14-07-07 10:08

On 14 Jul., 08:56, "Hans" <h...@susaa.xx> wrote:

> [...]
> dig!...
>
> Bestiller jeg en murer til at lægge et tag, koster skorstenen ekstra.

En endnu tåbeligere kommentar.

--
Niels

Fra : Max

Dato : 14-07-07 10:55

Hej Niels

> En endnu tåbeligere kommentar.

Men det er tåbeligt at du siger PS ikke kan lave skæremærker.

--
Mvh Max

Fra : flemming larsen

Dato : 16-07-07 23:16

Hov, nu ikke komme op og skændes
Har nu fundet ud af at sætte pdf til 120 x 120 mm...Det
er jo perfekt....så er det i cdbooklet størrelse...

Skæremærkerne, er det det samme som hvide kanter? hvis
det drejer sig om mm at trykkeren rammer forkert på
layoutet, så gør det ikke så meget...bare det ikke er
cm, så begynder det at være kritisk...

Mange tak for hjælpen med pdf formatet

mvh
Flemming

Fra : Max

Dato : 17-07-07 01:04

Hej flemming

> Skæremærkerne, er det det samme som hvide kanter? hvis
> det drejer sig om mm at trykkeren rammer forkert på
> layoutet, så gør det ikke så meget...bare det ikke er
> cm, så begynder det at være kritisk...

Prøv at printe dit 120x120 mm billede ud i PS, vælg Print
with Preview og sæt flueben i Corner crop marks, så vil
du opdage hvad skæremærker er på udskriften.

--
Mvh Max