Andet multimedie
bentjuul 3670
Adobe CS3 for dødelige
Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-07-07 18:47

Hej alle

Til foreningsbrug skal vi have lavet nogle foldere. Tidligere er de blevet
lavet i InDesign, og trykkeren (som trykker gratis) vil gerne have
repro-klart materiale fra samme program.

Men budgettet er ingenlunde til at købe software til 10-15 kkr. Er der
alternativer?
Jeg tænker fx software-leasing eller tilsvarende. Det skal kun bruges en
måneds tid pr. år.

Jeg kan se at en studie-licens går for 3 kkr, og det kunne jeg såmænd godt
ofre, men nytter jo ikke noget når man ikke er studerende.

Alternativet er nogle lange dage på Huset, hvis det hele skal laves der

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.martinshjemmeside.dk/

Fra : Niels

Dato : 13-07-07 13:52

> Jeg tænker fx software-leasing eller tilsvarende. Det skal kun bruges en
> måneds tid pr. år.

Hent en 30-dages demoversion på adobe.com
Så kan du formatere din harddisk en gang om året og installere en
frisk demoversion. Det giver også orden på harddisken

--

Niels

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 14-07-07 15:18

"Niels" <nboegh@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Hent en 30-dages demoversion på adobe.com

Det var da en mulighed

Fra : Relief

Dato : 13-07-07 15:14

> [...]
> ofre, men nytter jo ikke noget når man ikke er studerende.
>
> Alternativet er nogle lange dage på Huset, hvis det hele skal laves der

Nu kommer der sikkert mange "DET KAN MAN IKKE OSV" men jeg har altid om
muligt købt programmerne med studie-licens.

Som jeg læser loven omkring dem, så skal der bare være en i husstanden der
studere, og hvis man eks. bruger den amerikanske version af den lov, ja så
starter den regl allerede i børnehave for der begynder man at studere efter
deres "lov". men men gør hvad du finder bedst.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 14-07-07 15:20

"Relief" <non@non.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> starter den regl allerede i børnehave for der begynder man at studere
> efter deres "lov". men men gør hvad du finder bedst.

Jeg kan ikke se hvordan jeg på nogen måde kan påstå at en i hustanden
studerer...

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 13-07-07 15:15

Martin Højriis Kristensen skrev:

> Men budgettet er ingenlunde til at købe software til 10-15 kkr. Er der
> alternativer?

Hvis det kun er InDesign du har brug for, så er en mulighed at opgradere
fra en tidligere version. InDesign CS3 kan faktisk også opgraderes fra
PageMaker, som du kan finde en brugt udgave af og opgradere med.

<shameless plug>

Jeg har faktisk en komplet PageMaker 6.0 pakke til pc stående, næsten
ikke brugt med org. emballage, manualer o.s.v. som er fuldt ud lovlig.
Den kan opgraderes til nyeste InDesign CS3 for 1850,- (1) hvis du kan
leve med en engelsk version (en dansk opg. koster omkring 500,- mere).

Den har jeg overvejet at sætte til salg, men af dovenskab har jeg endnu
ikke fået det gjort. Den er vidst nok registreret hos Adobe, men hvis
jeg overdrager alt til dig, skulle det kunne ændres med et enkelt
opkald. Det har jeg selv tidligere fået gjort ved et andet
Adobe-program. Faktisk tvivler jeg på at det har nogen praktisk
betydning, da installationsprogrammet formentlig bare beder om et
serielnummer fra den tidligere version. Og den der er i besiddelse af de
originale cd'er og serielnumre har det retmæssige ejerskab, så vidt jeg
har forstået licensaftalen.

Så er der lige prisen. Jeg kan huske at pakken kostede en mindre formue
i sin tid, så helt forære den væk ønsker jeg ikke, men det kommer jo an
på hvad du synes der er en fornuftig samlet pris, for en fuldt ud lovlig
version af InDesign CS3 (som ikke kræver at du er studerende).

Send gerne et bud til michael snabel-a irczone.dk, så finder vi sikkert
ud af noget.

1) Omtalte opgraderingspakke (vælg English udgaven for korrekt pris):

--
Michael Rasmussen
»If you don't fail at least 90 percent of the time,

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 14-07-07 15:22

"Michael Rasmussen" <news@irczone.invalid> skrev i en meddelelse
> Hvis det kun er InDesign du har brug for, så er en mulighed at opgradere
> fra en tidligere version. InDesign CS3 kan faktisk også opgraderes fra
> PageMaker, som du kan finde en brugt udgave af og opgradere med.

OK, det var da en mulighed. Tak for tippet.