Andet multimedie
bentjuul 3670
Indesign script til import af tekst
Fra : Thomas Schmidt

Dato : 09-07-07 13:03

Hejsa,

Ved ikke lige om det er det rigtige forum at spørge i.

Men i håber om at der sad et par indesign script hajer der ude.. så:

Jeg har et java script hvor jeg importere en tekst. Hvordan angiver jeg en
pagagraph style på den importerede tekst (i scriptet)???

Problemet er at noget af min importeret tekst kommer til at stå med den
paragraph style der er aktiveret. Jeg vil gerne kunne vælge en "default"
paragraphstyle.

---------------

if(app.documents.length==0){
alert("Ingen InDesign dokumenter åbne!");
exit;
}

else
{
var myPMTagsFile = File.openDialog("Vælg en text fil")
app.activeWindow.activeSpread.place(File(myPMTagsFile));
myPMTagsFile.close();

noCharStyle = app.activeDocument.characterStyles[0];
app.findPreferences = null;
app.changePreferences = null;
app.activeDocument.search("@SR:",false,false,"",{
appliedCharacterStyle:noCharStyle } , { appliedParagraphStyle :
'Overskrift' });
app.activeDocument.search("@M:",false,false,"",{
appliedCharacterStyle:noCharStyle } , { appliedParagraphStyle :
'Mellemrubrik' });
app.activeDocument.search("@F:",false,false,"",{
appliedCharacterStyle:noCharStyle } , { appliedParagraphStyle : 'Byline' });
app.activeDocument.search("@B:",false,false,"",{
appliedCharacterStyle:noCharStyle } , { appliedParagraphStyle :
'Brødtekst' });
app.activeDocument.search("@MR:",false,false,"",{
appliedCharacterStyle:noCharStyle } , { appliedParagraphStyle :
'Underrubrik' });

app.findPreferences = null;
app.changePreferences = null;

app.activeDocument.search("^t",false,false,"");
}

Thomas