Andet multimedie
bentjuul 3670
Fotoredigeringsprogram til Vista?
Fra : Mikael Ejberg Peders~

Dato : 08-07-07 10:28

Hej.

Jeg har indtil nu brugt Photoshop Elements 3 til mine
hjemme-fotoredigeringsopgaver. Den kunne egentlig hvad jeg havde brug
for, så jeg så ingen grund til at opgradere eller udskifte.

Men for nylig har jeg så udskiftet min PC, og den nye kører Vista.
Elements 3 og Vista har det ikke ret godt med hinanden, så det er tid
til noget nyt. Det oplagte valg ville være Elements 5, og jeg har da
også hentet deres 30-dages prøveversion. Men noget går galt. Jeg får
ikke 30 dages prøvetid. I stedet har jeg kun mulighed for at købe
programmet online eller indtaste en eksisterende registreringskode. Og
ellers lukker programmet bare sig selv.
Installerer jeg programmet på min gamle WinXP maskine, så får jeg fint
30 dages prøvetid.

Dette er ikke særligt betryggende. Jeg vil gerne købe Elements 5, hvis
jeg bare var sikker på at den ville kunne køre under Vista. Men noget
ser ikke rigtigt ud. Jeg ved ikke hvorfor, men jeg får altså ikke lov
til at prøve det.

Så derfor: Er dette et kendt problem med Elements 5 og Vista, som ikke
er der i den fulde udgave? Alternativt, hvilke andre programmer bør
jeg prøve at kigge nærmere på i stedet for?

M.v.h. Mikael
--
Mikael Ejberg Pedersen
http://www.ejberg.dk

Fra : Niels

Dato : 08-07-07 11:28

"The tryout version of Adobe Photoshop Elements 5.0 was not designed
to support Windows Vista. "
Det skriver Adobe selv her:
http://kb.adobe.com/selfservice/viewContent.do?externalId=kb401314&sliceId=2

Nyeste version er 5.0.2 og den kører under Vista.
Læs mere her:
http://www.adobeforums.com/cgi-bin/webx/.eeb4f8b/

Hvis jeg var dig, ville jeg holde mig til Elements, som du allerede
kender.

--
Niels

Fra : Mikael Ejberg Peders~

Dato : 08-07-07 18:57

On Sun, 08 Jul 2007 10:28:07 -0000, Niels <nboegh@gmail.com> wrote:

>"The tryout version of Adobe Photoshop Elements 5.0 was not designed
>to support Windows Vista. "
>Det skriver Adobe selv her:
>http://kb.adobe.com/selfservice/viewContent.do?externalId=kb401314&sliceId=2

Ohooo, ja det forklarer jo en del. Takker.
Gad vide hvorfor jeg ikke selv kunne komme frem til det link. Jeg har
ellers pløjet deres knowledge base igennem flere gange.

>Nyeste version er 5.0.2 og den kører under Vista.

Det lyder godt. Men 5.0.2 er en patch, ikke? Kan man så installere den
oprindelige 5.0 i Vista, og så patche den op, uden at det giver
problemer?

M.v.h. Mikael
--
Mikael Ejberg Pedersen
http://www.ejberg.dk

Fra : Mikael Ejberg Peders~

Dato : 09-07-07 10:07

On Sun, 08 Jul 2007 10:28:07 -0000, Niels <nboegh@gmail.com> wrote:

>Hvis jeg var dig, ville jeg holde mig til Elements, som du allerede
>kender.

Det har jeg besluttet mig for at gøre, men jeg tænker nu på om det kan
betale sig at vente lidt. Er der rygter om hvornår Elements 6 evt.
udkommer? Hvis de holder trenden fra de sidste 3 versioner, ja så bør
den komme til oktober.

M.v.h. Mikael

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 09-07-07 19:58

Mikael Ejberg Pedersen skrev:

> ... Er der rygter om hvornår Elements 6 evt.
> udkommer? Hvis de holder trenden fra de sidste 3 versioner, ja så bør
> den komme til oktober.

Jeg er i samme situation som du. Sidder med en Elements 3.0, som
ikke fungerer særlig godt under Vista. Bruger udelukkende dette
program som RAW-converter, og fortsætter videre billedbehandling
i en gammel Photoshop 7.0.

Elements 6.0 har jeg spurgt til andre steder. Har ikke kunnet få
et svar på, hvornår det dukker op. Men mon ikke til efterår/vinter?
Jeg gætter på, Adobe har gang i noget, der fungerer under Vista. Og
måske en anderledes brugerflade?

--
Venlig hilsen
Svend Erik