Andet multimedie
bentjuul 3670
print af plakater med text
Fra : Ukendt

Dato : 01-07-07 16:00

Hej

Jeg har samlet lidt fotos sammen som jeg skal have printet - bl.a. nogle der
skal laves til plakater på 50x75 - jeg plejer at bruge pixum til dette.

Til sagen:

Jeg vil prøve at lave nogle print, der ligner plakater - lidt som mit
billede ´The bench´ :

http://fotozite.dk/photopost/showphoto.php?photo=1106&size=big&cat=&ppuser=90

Dvs. at billedet skal printes med ramme+text som det ses.

Men een ting er jo text på billeder til web - noget andet er text til print.

Hvad har i af erfaringer med at printe plakater med text - her tænker jeg
specielt på font og størrelse på bogstaverne...

Hilsen Palle
NB: Denne post findes også i foto-gruppen

Fra : steen

Dato : 02-07-07 07:08

> Hvad har i af erfaringer med at printe plakater med text - her tænker jeg
> specielt på font og størrelse på bogstaverne...
>
> Hilsen Palle
> NB: Denne post findes også i foto-gruppen

- Importer dit 300 ppi billede til in-design
- skriv din tekst i in-design (laver automatisk i 1200 ppi)
Så er både billede og tekst i den rigtige opløsning.

MVH
Steen

Fra : TB

Dato : 02-07-07 21:50

> [...]
>
> Hvad har i af erfaringer med at printe plakater med text - her tænker jeg
> specielt på font og størrelse på bogstaverne...

Hvis du kommer til at printe hos en firma som har HP 5000 eller noget
i den klasse (det vil jeg anbefalde = fotokvalitet)
- 120 dpi er nok til det billede, husk at konventere billede og alt
anden grafik til CMYK
- Du skriver din teks i det program du har, fx Indesign
- eksporterer til pdf, husk at vedhæfte de skrifttypper som du har
brugt i pdf-en (så kan man anvende det som man nu vil, uden tab af
kvalitet). Ellers kan du altid lægge kurver i din tekst.
- og en ting til, får det satinlamineret, evt opklæb på skumplade

MVH
Tomasz

Fra : Esben

Dato : 07-07-07 00:12

"TB" <tomasznonspam@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvis du kommer til at printe hos en firma som har HP 5000 eller noget
> i den klasse (det vil jeg anbefalde = fotokvalitet)

Eller den nye z6100 - den er sgu fed :)

--
Esben