Andet multimedie
bentjuul 3670
Bedste PDF program der kan skrive PDF'er
Fra : Kim Jørgensen

Dato : 26-06-07 14:47

Hey, jeg leder efter noget evt. alternativ til Adobe's PDF writer.

Den må gerne være relativ nem at tilgå for "almindelige" kontorfolk, og hvis
det er muligt at putte extra sider ind fra en anden PDF vil det være super.

Hvad synes du er bedst ?

Mvh

Kim

Fra : Jakob Bøhm

Dato : 26-06-07 16:15

Kim Jørgensen wrote:
> [...]
> det er muligt at putte extra sider ind fra en anden PDF vil det være super.

Jeg kender et enkelt gratis alternativ. At bruge programmet 100%
manuelt er lidt svært, men ved at installere det på en speciel måde
bliver det automatisk: Brugerne vælger bare en speciel PDF-printer i
deres program, så bliver de promptet for hvilket filnavn de vil give
PDF-filen, og så er den klaret.

Programmet hedder GhostScript og kan konvertere PostScript og PDF filer
til PostScript, Encapsulated PostScript, PDF og en masse grafikformater.
I brugsanvisningen står der hvordan man kan sætte det op som en
netværksprinter for at gøre livet let for kontorfolk.

Installering af programmerne (udføres af jeres IT-mand, ikke af
slutbrugerne):

< http://www.stat.tamu.edu/~henrik/GSWriter/GSWriter.html >

Bemærk at denne opskrift henviser til ældre programversioner, brug i
stedet den nyeste version.
I stedet for den foreslåede HP-printer vælges dog i stedet den specielle
ghostpdf.inf fil som følger med nyere udgaver af GhostScript.

For tekniske detaljer, se

< http://ghostscript.com/doc/current/Ps2pdf.htm >

Ved yderligere at "pille" ved den måde det "rå" GhostScript program
kaldes på kan man indsætte og fjerne sider, sætte flere PDF-filer sammen
o.s.v. Læs meget mere på ghostscript.com .

--
Jakob Bøhm, M.Sc.Eng. * jb@danware.dk * direct tel:+45-45-90-25-33
Danware Data A/S * Bregnerodvej 127 * DK-3460 Birkerod * DENMARK

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 28-06-07 10:41

"Jakob Bøhm" <jb@danware.dk> wrote in message news:46812d6c$0$2102

[...]

He jJacob, tak for tippet, jeg "mener" jeg har kørt slavisk efter bogen, men
jeg kan sgi ikke få den til at printe, tror jeg må starte på en lokal klient
først, og se om jeg kan få det til at spille, og siden overføre det til
server/netværk.

Mvh

Kim

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 28-06-07 11:44

Det vil iøvrigt være fantastisk hvis den "rimelig simpelt" kan smækkes
på en sbs2003 som så kan dele den.

Mvh

Kim

Fra : Marten Ølgaard

Dato : 27-06-07 15:31

Cutepdf er en glimrende pdf writer - og gratis. Du installerer den som en
printer og virker på samme måde. Blot er outputet ikke et print, men en pdf.

--
Marten Ølgaard
www.comonto.dk

Fra : Max

Dato : 28-06-07 11:16

Hej Kim

> Hvad synes du er bedst ?

Kik lidt på PRIMO

http://www.primopdf.com/

--
Mvh Max

Fra : Rado

Dato : 28-06-07 11:20

On Tue, 26 Jun 2007 15:46:56 +0200, "Kim Jørgensen"
<k7@get2net.invalid> wrote:

> [...]
>det er muligt at putte extra sider ind fra en anden PDF vil det være super.

Jeg bruger selv ScanSoft PDF Converter Pro som er meget enkel at
arbejde med, men de har også den billigere "PDF Create!":

http://nuance.com/pdfconverter/

--
Rado

"Mind KNOWS. It does not /learn/. All-knowledge is timeless
to an Illuminate." - Lao Russell