Andet multimedie
bentjuul 3670
Halter nettet meget idag
Fra : BirgerB.

Dato : 25-06-07 12:34

Hej,
Er der mange klumper i nettet idag ? Det virke sådan lidt af Lotto
her.....
--
BirgerB.
http://www.webfoto-interaktiv.dk/

Fra : mogens

Dato : 25-06-07 18:37

@BirgerB.:
Nej, nej, nej! Nettet har aldrig klumper! Det er det der er hele ideen
med det. Det er et netværk i modsætning til en kæde, eller mange
ledninger i forlængelse. Dette betyder i praksis at hvis en enkelt
station, dvs. server, på det store net, er optaget eller f.eks helt
mangler, ja så sendes data bare udenom. Derfor er internettet meget
stærkt og svært at bremse. Men selvfølgeligt bliver der nok ged i den
hvis f.eks 70% af alle servere på nettet går ned samtidigt, det er
bare ikke sandsynligt.
I dit tilfælde er der formentlig tale om at din forbindelse til din
internet-udbyder, eller deres server slet og ret, har problemer =
klumper.

Bortset fra det ved jeg ikke hvorfor du poster det spørgsmål her i
dk.edb.grafik?

hilsen mogens

Fra : Ole Jensen

Dato : 25-06-07 19:08

mogens <langballe75@hotmail.com> wrote:

> Dette betyder i praksis at hvis en enkelt
> station, dvs. server, på det store net, er optaget eller f.eks helt
> mangler, ja så sendes data bare udenom. Derfor er internettet meget
> stærkt og svært at bremse.

Sådan er det i teorien, men i praksis er det anderledes.

For ikke så længe siden blev et kabel gravet over, hvilket betød, at
forbindelsen røg over store dele af Jylland. Forbindelsen røg ikke bare
udenom.

I dag har der dog været probleme.
TDC har haft store problemer:

citat start

Detaljerede oplysninger
Årsag til driftforstyrelse: Der fejlsøges
Landsdel: International
Problemet er opstået: 25/06 kl. 11:32
Næste opdatering: 25/06 kl. 14:00
Sidst opdateret: 25/06 kl. 13:19
Der arbejdes fortsat på at få løst fejlen.

citat slut

--
mvh - Ole-J - Aalborg

Sælges: Billedrammer / Træarbejder / Legetøjsbiler m.m.
http://www.oleswebsite.dk/salg.htm

Fra : BirgerB.

Dato : 25-06-07 20:03

In article <1i0a4ze.f3d25w1bkisakN%infomail@website.dk>,
infomail@website.dk (Ole Jensen) wrote:

> [...]
>
> citat start
>
> Detaljerede oplysninger
> Årsag til driftforstyrelse: Der fejlsøges

Tak skal du have, det var de oplysninger jeg søgte......

Fra : BirgerB.

Dato : 25-06-07 19:12

In article <1182793022.099137.42670@g4g2000hsf.googlegroups.com>,
> [...]

> klumper.
>
> Bortset fra det ved jeg ikke hvorfor du poster det spørgsmål her i

Tja, vel fordi jeg mente at der sidder nogle kompetente webdesignere der
tester på nettet her, og har fingeren på pulsen. Jeg var egentlig kun
ude efter hvor i landet, det var der var gravet lysleder over.

Men ok, Jeg holder mig til Photoshop.....og støjer ikke mere.

Fra : mogens

Dato : 26-06-07 01:23

>Sådan er det i teorien, men i praksis er det anderledes.

Det er ikke teori - Det er den skinbarlige virkelighed.
Dog kan man naturligvis ikke gardere sig mod tankeløs kabellægning.
Bor man i et område med kun et enkelt kabel ud til resten af verden,
og dette kabel så knækker, ja så har man et problem. Men det ændrer
ikke ved at det kun er lokalt for dette område, og altså ikke gældende
for hele internettet. Et knækket kabel mellem Jylland og Sjælland er
ikke fatalt, men kan vel godt tænkes at give en spidsbelastning i
visse områder. Hele Danmark vil næppe blive berørt.

Hilsen mogens