Andet multimedie
bentjuul 3670
Fra firkant til rundt billede
Fra : bbj

Dato : 19-06-07 22:07

Er der nogen der kan fortælle mig hvordan man laver et firkant billede om
til et rundt, så det kan bruges til en CD-label og med hvilket program.

MVH
BBJ

Fra : Keld Lergren Nielsen

Dato : 21-06-07 01:42

I meddelelse: 46784558$0$30987$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
skrev bbj:
> Er der nogen der kan fortælle mig hvordan man laver et firkant
> billede om til et rundt, så det kan bruges til en CD-label og med
> hvilket program.

Det trick kan næsten alle billedbehandlingsprogrammer, men det
vil være meget nemmere ar hjælpe mere specifikt, hvis du fortæller
hvilke programmer du har til rådighed.

Keld Lergren Nielsen
"Hvis folk er glade, er det deres egen skyld -
- der er ellers nok at være ked af." Storm P

Fra : bbj

Dato : 21-06-07 06:12

Jeg har Photoshop 7.0
bbj

Fra : C. Nielsen

Dato : 21-06-07 07:35

"bbj" <bjarnebo@webspeed.dk> skrev
> Jeg har Photoshop 7.0
> bbj
>
> "Keld Lergren Nielsen" <keld.l.n@grafisk.invalid> skrev i en meddelelse

Jeg går udfra at det du har brug for er et rundt billede som ikke er
forvrænget.
Vælg markering og skift til cirkel markering., hold shift-knappen ned og lav
en markering af det udsnit og den størrelse du ønsker på. Nu kan du vælge at
vende markeringen med shift + ctrl + i og derefter delete , så sletter du
alt udenfor din runde markeingen. Eller kopier markeringen med ctrl + c og
sæt markeringen ind i et nyt lag med ctrl + v. Ved den sidste metode bevarer
du dit opringelige billede, hvilket ofte er en god ide.
--
Venlig hilsen
Charlotte Nielsen

www.gekkographic.dk www.gekkoline.dk
"smile and the world smiles back. "

Fra : bbj

Dato : 21-06-07 10:43

Tak for henvisningen, men der er også nogle gange hvor jeg vil have et rundt
billede,
selv om det bliver forvrænget, da det på den måde det er beskrevet klipper
hjørnerne af.
Laver man så cirkelen støre, bliver billede mindre og der bliver spildplads
omkring.
Er der en måde til dette.

BBJ

Fra : C. Nielsen

Dato : 21-06-07 16:26

"bbj" <bjarnebo@webspeed.dk>
> [...]
> hjørnerne af.
> Laver man så cirkelen støre, bliver billede mindre og der bliver

Jeg er ikke helt med på hvad du mener, med større cirkel = mindre billede og
spildplads.
Hvis du har brug for en større cirkel kan du markere din cirkel med indhold
og derefter bruge transform værktøjet ctrl+t , hold shift knappen nede, så
kan du forstørre din cirkel proportionalt.

Fra : bbj

Dato : 21-06-07 19:01

Forstå mig ret, hvis jeg laver støre cirkler for at få det med som er i
hjørnerne
på et firkant billede, så skal jeg lave en stor cirkel og så vil jeg få 4
halvrunde
kanter hvor der ikke er noget.
Jeg vil derfor, med forvrængning kunne gøre billede rundt med det indhold
som er i billede.
BBJ

Fra : emj

Dato : 21-06-07 22:09

bbj skrev:

>Jeg vil derfor, med forvrængning kunne gøre billede rundt med det indhold
>som er i billede.

Det kan du meget let i Paint Shop Pro. Der vælger du blot
Effekt/Geometrisk effekt/cirkel

Hilsen emj
--
http://lamaguf.dk/

Fra : bbj

Dato : 22-06-07 09:06

Tak for det, det var lige dette jeg mangle
Mange hilsner
Bjarne B. Jørgensen