Andet multimedie
bentjuul 3670
Hvordan ser ser jeg side 2-?? i en .tif fi~
Fra : Fly

Dato : 19-06-07 11:25

Hejsa!

På kontoret har vi en kopimaskine, der kan scanne og sende filen som en
email.
Den leverer som en .tif fil og kvaliteten er fin til det vi skal bruge.

Hvis der scannes f.eks. 5 sider på én gang kan jeg se at tif-filen bliver
større end når kun én side scannes. Engang åbnede jeg disse tif-filer i et
program som viste de efterfølgende sider, men jeg kan ikke huske hvad
programemt hed.

Nu kan jeg kun se den første side i tif-filen, selvom jeg er 99% sikker på
at der gemmer sig flere sider i filen.

Hvad gør jeg??

-Fly

Fra : Simon Justesen

Dato : 19-06-07 15:21

Fly skrev:
> [...]
> programemt hed.
>
> Nu kan jeg kun se den første side i tif-filen, selvom jeg er 99% sikker på

Jeg ved man kan gemme photoshop-lag i en TIF-fil, men jeg har aldrig
hørt at man kan gemme flere sider i dem.

Men tror du ikke du har haft den gemt som en PDF-fil, og så bare har
kaldt filen for .TIF? Man kan ikke umiddelbart skifte filtype på en fil,
ved blot at give den en anden filendelse ;)

PDF-siderne kan åbnes med bl.a. Adobe Acrobat Reader og kan indeholde
flere sider. Meget brugt elektronisk format.

Fra : Hans

Dato : 19-06-07 16:02

"Simon Justesen" <news@nospam.simm.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> PDF-siderne kan åbnes med bl.a. Adobe Acrobat Reader og kan indeholde
> flere sider. Meget brugt elektronisk format.

Meget klogt svar.

Fra : ebbe

Dato : 19-06-07 15:24

"Fly" <doktor_fly123@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> programemt hed.
>
> Nu kan jeg kun se den første side i tif-filen, selvom jeg er 99% sikker på

Jeg plejer at bruge xn-view (www.xnview.com).
Også omnipage klarer fint flersidede hvis det er til ocr.
ebbe

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 19-06-07 17:37

> [...]

>større end når kun én side scannes. Engang åbnede jeg disse tif-filer i et
>program som viste de efterfølgende sider, men jeg kan ikke huske hvad

Med Win 98 fulgte et simpelt program fra Kodak, som kan vise
fleresidede tiff-filer.

Jeg har ikke kendskab til andre.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : JMo.

Dato : 19-06-07 19:56

Fly wrote:

> Nu kan jeg kun se den første side i tif-filen, selvom jeg er 99%
> sikker på at der gemmer sig flere sider i filen.

Windows XP's indbyggede "Windows Billed- og faxfremviser" kan snildt klare
TIFF'er med flere sider.