Andet multimedie
bentjuul 3670
Danske genveje i InDesign CS3
Fra : Storm

Dato : 14-06-07 22:21

I CS2 genveje har man mulighed for at vælge:

Edit - Keyboard Shortcuts - Default danish

På den måde undgår man at genveje ikke virker fordi de kun er
understøttet på amerikansk tastatur.

Den mulighed har jeg ikke i CS3, er der noget jeg ikke har fået med ved
installationen eller har I det heller ikke?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 16-06-07 17:49

Storm skrev:

> Den mulighed har jeg ikke i CS3, er der noget jeg ikke har fået
> med ved installationen eller har I det heller ikke?

Jeg har den ikke under Windows og heller ikke i CS2. Måske fordi
at det er engelske programmer og engelsk styresystem med dansk
tastaturlayout(?).

--
Hilsen
Madsen

Fra : Storm

Dato : 16-06-07 19:03

> Jeg har den ikke under Windows og heller ikke i CS2. Måske fordi
> at det er engelske programmer og engelsk styresystem med dansk
> tastaturlayout(?).

Vil det sige at du I CS2 ikke har følgende "sprog"-muligheder?

http://home19.inet.tele.dk/storms/sprog_shortcuts.jpg

Jeg har jo også engelske programmer og engelsk styresystem. Hvordan mon
jeg så har jeg så fået mulighederne i CS2...

Du har også CS2 4.0.5?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 17-06-07 22:22

Storm skrev:

> Vil det sige at du I CS2 ikke har følgende "sprog"-muligheder?
>
> http://home19.inet.tele.dk/storms/sprog_shortcuts.jpg

På en engelsk CS2 installeret på en engelsk Windows XP stillet
til dansk tastaturlayout, ser jeg kun følgende:
<http://tgm.dyndns.dk/adobe/cs2/indesign/CS2_Win.png>.

På min danske CS2 installeret på OS X med dansk sprog, ser det
ud på samme måde, så jeg anede ikke eksistensen af alle de sprog,
du kan se.

> Jeg har jo også engelske programmer og engelsk styresystem.
> Hvordan mon jeg så har jeg så fået mulighederne i CS2...

Det undrer også mig.

> Du har også CS2 4.0.5?

Jeps.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Storm

Dato : 18-06-07 17:27

> [...]
>
> På min danske CS2 installeret på OS X med dansk sprog, ser det
> ud på samme måde, så jeg anede ikke eksistensen af alle de sprog,

Tak for undersøgelsen. Det irriterer mig meget at det virker helt
ubekendt. Nu hører jeg at det kun skulle være muligt i Bridge på den
måde at vælge sprog i forhold til tastatur og uafhængigt at programmets
sprogversion.

Jeg fatter simpelthen ikke hvorfra jeg fik muligheden i CS2 når andre
ikke kender til det.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 19-06-07 13:44

Storm skrev:

> Jeg fatter simpelthen ikke hvorfra jeg fik muligheden i CS2 når
> andre ikke kender til det.

Kan det tænkes at være noget Goodies-halløj fra installations-cd'en?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Storm

Dato : 19-06-07 21:22

> Kan det tænkes at være noget Goodies-halløj fra installations-cd'en?

Det vil jeg tjekke - det kan godt tænkes at jeg har været inde og kigge
for at hente scripts og hvad jeg synes der så interessant ud, og så
glemt alt om hvor jeg hentede det.

Ellers kan det jo være jeg kan få "Default Danish" genvejene af en der
har en dansk InDesign CS3.

--
Venlig hilsen Nina Storm