erstatning af data
Fra : Jacob d'Andrade

Dato : 16-07-07 16:27

hejsa ng

jeg har to tabeller: - fra disse tabeller vil jeg gerne erstatte feltet
kategori i tabel2 med feltet kategori i tabel1 inden jeg præsentere tabel2 i
noget php... Jeg kan ikke lige se hvordan jeg kringler den... håber der er
nogen der vil hjælpe.

mvh jacob

tabel1:
+----+---------------+---------------------------------------------------------------------------------+

+----+---------------+---------------------------------------------------------------------------------+
| 16 | Motherboard | Denne kategori indeholder
Motherboards/Bundkort/Mainboards. |
| 17 | Optiske Drev | Denne kategori indeholder CD/CD-R/CD-RW/DVD-R/DVD-RW
Drev, b?de til IDE og SCSI |
| 18 | Indstiks kort | Denne kategori indeholder
PCI/ISA/AGP/PCI-E/PCI-Express kort. |
| 19 | Kabler | Denne kategori indeholder IDE/SCSI/Str?m/Netv?rk/USB
kabler. |
| 20 | Harddiske | Denne kategori indeholder IDE/SCSI/SATA og harddiske
til b?rbare computere. |
| 21 | RAM | Denne kategori indeholder alle former for hukommelse,
RAM/Hukommelseskort m.m |
| 22 | CPU | Denne kategori indeholder alle CPUer/Processorer
|
| 23 | CPU Coolers | Denne kategori indeholder alle k?lere til
CPUer/Processorer. |
| 24 | PSU | Denne kategori indeholder alle former for
str?mforsyninger. |
| 25 | Kabinetter | Denne kategori indeholder alle former for kabinetter.
|
| 26 | Diverse | Det der ikke er d?kket af andre kategorier.

+----+---------------+---------------------------------------------------------------------------------+

tabel2:
+-----+--------------------+-----------------------------------------------------------------------------------------+----------+-------+--

+-----+--------------------+-----------------------------------------------------------------------------------------+----------+-------+-
| 238 | Maxtor | DiamondMax Plus 8 ATA 133 40GB
| 20 | 3 | N/A
|
| 4 | AMD | Athlon - ??? mhz, ikke testet, Socket A
| 22 | 2 | N/A
|
| 3 | AMD | Duron - 850mhz, Socket A
| 22 | 1 | N/A
|
| 1 | AMD | Duron - 600 mhz, Socket A
| 22 | 1 | N/A
|
| 2 | AMD | Duron - 700mhz, Socket A
| 22 | 1 | N/A
|
| 134 | 3Com | Fast Etherlink, 3C905B-TX 10/100 Mbit TP PCI
Netkort | 18 | 1 | N/A

| 6 | Intel | Celeron - 700mhz/128cache/66mhz bus, Socket 370
| 22 | 3 | N/A
|
| 9 | Intel | Celeron - 600mhz/128kb/66mhz bus, Socket 370
| 22 | 1 | N/A
|
| 5 | Intel | Celeron - 800mhz/128cache/100mhz bus, Socket
370 | 22 | 2 | N/A

Fra : Gert Krabsen

Dato : 16-07-07 17:50

Jacob d'Andrade wrote:
> [...]
> noget php... Jeg kan ikke lige se hvordan jeg kringler den... håber der er

Vil du _erstatte_ feltet i tabel2 med værdien fra tabel1?

Eller vil du _præsentere_ data fra tabel2 med kategoriens navn i stedet
for id?

Det er to vidt forskellige opgaver

Den første er en UPDATE-sql, den anden en SELECT-sql

Fra : Jacob d'Andrade

Dato : 16-07-07 19:42

"Gert Krabsen" <fjernkrabsen@fjernkrabsenfjern.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> for id?
>

> Det er to vidt forskellige opgaver
>
> Den første er en UPDATE-sql, den anden en SELECT-sql

Beklager mit post, har fundet løsningen... det er noget select jeg ledte
efter.

jacob