Lydkort - problemer med lyd
Fra : Søs

Dato : 14-06-07 17:18

Hej i gruppen
Efter fire dages research, hvor jeg har prøvet både det ene og det andet, er
jeg tom for ideer til, hvad jeg skal gøre, så jeg håber at der sidder een
eller flere her, som kan komme med nogle forslag

Det er langt om længe lykkedes mig at få formateret min maskine og
geninstalleret WIN XP home.
Alt andet virker, end lyden.

Jeg har været i kontrolpanelet flere gange, men får fejlmeddelelsen: "Der er
ingen aktive mixerenheder tilgængelige. Hvis du vil installere mixerenheder,
skal du klikke på printere" osv.
Jeg har forsøgt at søge på denne fejlmeddelelse via google, hvor jeg fandt
et tidligere spørgsmål og forsøgte at følge vejledningen til det svar,
vedkommende fik på sit spørgsmål.
Men for at følge den vejledning og kontrollere bl.a. drivere etc., skal jeg
vide, hvilket lydkort jeg har. Men det husker jeg ikke, og sedlen fra
forhandleren, hvorpå specifikationerne stod på - den har "nissen"
selvfølgelig forlængst snuppet.

Jeg har så forsøgt at downloade forskellige programmer, der skulle være i
stand til at fortælle, hvad mit hardware består af. Det seneste program, jeg
har prøvet, er et der hedder "fresh diagnose".
FreshDiagnose siger, at mit lydkort er et "multimedie lydkort" og at det har
et ID der hedder "PCI\VEN_1106&DEV_3059SUBSYS_71201462&REV_50"
Det har jeg så forsøgt at søge på, fandt en side, der beskrev, at jeg skulle
gå til "start - run - skrive msinfo32 - trykke enter - gå til komponenter -
gå til lydenhed - og derefter se hvad computeren skriver."
Men computeren skriver ikke noget her. Længere nede i computerens "msinfo32"
fandt jeg dog en menu, der hedder enheder med problemer - og her er
multimedielydkort angivet. Men jeg kan jo ikke downloade drivere til et
lydkort, som jeg ikke ved hvad er for et.

Så nu kaster jeg håndklædet i ringen og ulejliger jer alle, i håbet om, at
der er een eller flere, der kan hjælpe mig videre.
Hvad ville I gøre nu?

MVH
Søs

Fra : Henning

Dato : 14-06-07 17:37

>Så nu kaster jeg håndklædet i ringen og ulejliger jer alle, i håbet om, at
>der er een eller flere, der kan hjælpe mig videre.
>Hvad ville I gøre nu?

Løfte låget af kassen - er det onboard lyd eller seperat lydkort?
Onboard lyd - så er det producenten af motherboardet du skal lede hos.

Fra : Khawk

Dato : 15-06-07 19:10

Søs wrote:
> Hej i gruppen
[SNIP]
> Så nu kaster jeg håndklædet i ringen og ulejliger jer alle, i håbet
> om, at der er een eller flere, der kan hjælpe mig videre.
> [...]

hente everest home f.eks her: http://www.majorgeeks.com/download4181.html
installer og kør det. Det fortæller som regel hvilket lydkort du har og hvor du kan hente driver.

mvh
Kim