Forskel?
Fra : Torben Brøndum

Dato : 14-06-07 12:53

Hej derude,

Jeg skal have anskaffet mig en tv tuner (digtal og analog mulighed) til min
notebook. Til den kan jeg få enten til en USB, PCMCIA eller en Express port.

Kan I fortælle hvad den umiddelbare forskel er når vi ser bort fra selve
"stik" typen - vil der eks. være ydelsesforskelle?

Hilsen Torben Brøndum

Fra : Lasse Jensen

Dato : 14-06-07 19:59

Torben Brøndum wrote:

> [...]
>
> Kan I fortælle hvad den umiddelbare forskel er når vi ser bort fra selve
> "stik" typen - vil der eks. være ydelsesforskelle?

Express port er hutrigst
PCMCIA (Som i virkeligheden hedder cardbus i denne sammenhæng) er lidt
langsommere, men har stadig mere end rigelig båndbredde til rådighed
USB er langsommest og kan pga. designet give ret høj latency. Jeg tror dog
de fleste enheder har en buffer indbygget til at kompensere for det
problem.

Har din notebook både express port og PCMCIA/Cardbus?

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 15-06-07 17:26

On 14 Jun., 20:59, Lasse Jensen <faf...@gmail.com> wrote:

> Express port er hutrigst

Ja det er jo det. Men er der overhovedet kommet noget størrere udbud
af kort, fx tv tuner som der snakkes om her?
Købte en billig 4K bærbar for ½år siden og den har Expressport.. Men
dengang kunne jeg kun finde eet kort på edbpriser som havde
expressportkort. og det var vist et eller andet ubrugeligt og dyrt.