Vedligeholdelse af mobilbatteri?
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 15-06-07 00:12

http://kortlink.dk/3xvy

Er der nogen der kan brkræfte dét?
Hans

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 15-06-07 00:47

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> wrote in message
news:4671cb4e$0$15874$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> http://kortlink.dk/3xvy
>
> Er der nogen der kan brkræfte dét?

Dette var sandt i de gode gamle dage, da man brugte NICD akku'er - nu om
dage hvor der anvendes LION akku'er, forholder det sig lige omvendt.
LION akku'er har netop bedst af at blive klatladet, de har ikke godt af at
blive totalt afladet, og moderne apparater har ladekredsløb som afslutter
opladningen når akku'en er fuld.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 15-06-07 08:58

Andreas M. Hansen skrev:

> [...]
> af at blive totalt afladet, og moderne apparater har ladekredsløb som
> afslutter opladningen når akku'en er fuld.

Altså osse sådan nogen ladere som vi har til vores W800/W810 og
"headsættene" Nokia HS-11W?
Hans

Fra : Niels

Dato : 15-06-07 10:55

Andreas M. Hansen wrote:
> [...]
> blive totalt afladet, og moderne apparater har ladekredsløb som afslutter

Ja, men der er et lille problem med klatladningen på LION batterrier.
Flere af de brugsanvisninger jeg har til kamera og mobiltelefon hævder,
at der kun er et vist antal opladninger på et batteri, og derefter går
det dødt. Det betyder, at for at udnytte batteriet bedst muligt, så er
det bedst at køre det så langt ned som muligt mellem hver ladning.

Mvh. Niels

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-06-07 11:06

Andreas M. Hansen skrev:

> Dette var sandt i de gode gamle dage, da man brugte NICD akku'er - nu om
> dage hvor der anvendes LION akku'er, forholder det sig lige omvendt.

Min datter har haft det samme batteri til sin bærbare i over to
år. Hun sørger for at køre det helt i bund en gang om måneden,
men derudover klatlader hun gerne.

Selv kører jeg mine mobiler helt i bund hver gang - K700 til den
selv slukker og T610 til det røde lys har blinket meget længe
(jeg tror ikke den selv kan slukke). Jeg har andet at lave end at
stå og kikke på hvornår batterierne er fulde igen, så jeg lader
dem gerne ligge natten over. I dagtimerne får de 6-8 timer hvis
jeg da ikke glemmer dem så de får mere.

Begge batterier er i fuldt vigør efter 2 år for K700 og måske 4
år for den anden.

--
Bertel