SE T610 Internet
Fra : Thore

Dato : 14-06-07 13:30

Hej...
Købte for tre år siden en T610, som jeg i ferier i Norge og Sverige har
brugt sammen med en laptop til at hente mails m.v.

Det 'modem-script' fra SE der kunne bruges den gang var et 9600-baud og
så via bluetooth til PC'en... men det har været såååå langsomt...

Findes der noget der er hurtigere nu om dage?

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK2700 Brønshøj / DK2620 Albertslund

Se min hobbyside: www.RacePhoto.dk

Fra : Claus E Beyer

Dato : 14-06-07 16:12

"Thore" <dinotec@mail.invalid> skrev i

> Hej...
> Købte for tre år siden en T610, som jeg i ferier i Norge og Sverige
> har brugt sammen med en laptop til at hente mails m.v.

Jeg gætter på at du dengang lavede et almindeligt dataopkald på din
mobiltelefon, og de kan kun køre med 9,6 kB/s

> Det 'modem-script' fra SE der kunne bruges den gang var et 9600-baud
> og så via bluetooth til PC'en... men det har været såååå langsomt...

> Findes der noget der er hurtigere nu om dage?

Hvad med GPRS? Har du prøvet det?

Claus

Fra : Thore

Dato : 14-06-07 20:18

On Thu, 14 Jun 2007 17:11:44 +0200, "Claus E Beyer" <ceb.news@gmail.com>
wrote:

> [...]
>
>Jeg gætter på at du dengang lavede et almindeligt dataopkald på din
>mobiltelefon, og de kan kun køre med 9,6 kB/s

Ja, jeg kan hente mails til mobiltlf. via gprs, men ikke umiddelbart
bruge en laptop via gprs...(?)

--
Venlig hilsen / Best regards Thore Sorensen
DK-2700 Bronshoj / DK-2620 Albertslund

(Erstat evt .INVALID med .DK hvis du mailer direkte)
Se min hobbyside: www.RacePhoto.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 14-06-07 17:11

Thore skrev:

> [...]

> Det 'modem-script' fra SE der kunne bruges den gang var et 9600-baud og
> så via bluetooth til PC'en... men det har været såååå langsomt...

Det var en skam. Du kan køre 56 kbit via en T610. Det har min
nevø gjort mens jeg så det. Du skal bruge mobilens indbyggede
modem. Du skal ikke via den ringe op til et almindeligt
telefonmodemnummer. Så kører den kun med sine 9,6 kbit.

Den præcise opskrift kender jeg ikke, men forbindelsen til den
bærbare er blåtand.

Hvis du ikke får anden hjælp, kan jeg spørge min nevø om hvordan
man gør.

--
Bertel

Fra : Thore

Dato : 14-06-07 20:18

On Thu, 14 Jun 2007 18:10:50 +0200, Bertel Lund Hansen
<unospamo@lundhansen.dk> wrote:

> [...]
>bærbare er blåtand.
>
>Hvis du ikke får anden hjælp, kan jeg spørge min nevø om hvordan

Prøver at ringe TDC i morgen, de må da vide noget...
....hvis ikke andre her har opskriften..