Andet multimedie
Stregtegning fra billede
Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 14-06-07 06:53

På denne hjemmeside (iøvrigt med efter min mening ret flotte og sjove
skulpturer) er der på hovedsiden vist en masse thumbnails af hans
skulpturer. Flyttes musen over et af disse vises det i stor udgave, og når
man så klikker ses den "rigtige" skulptur. Kan man rimelig enkelt lave denne
stregtegning ud fra et foto og i så fald hvordan og med hvilket program?

http://www.moseholm.dk

Lars

Fra : Max

Dato : 14-06-07 17:11

Hej Lars

> og når man så klikker ses den "rigtige" skulptur. Kan man rimelig
> enkelt lave denne stregtegning ud fra et foto og i så fald hvordan og
> med hvilket program?

I et program som PhotoShop tegner man en PATH omkring de ting
man vil have frem, denne PATH kan man så lave om til en streg
og så har man stregtegningen.

--
Mvh Max

Fra : Paw Jeppesen

Dato : 16-06-07 07:56

Hej

Jeg ville nu til enhver tid foretrække at bruge Illustrator til den slags
opgaver; det er UTROLIGT let at arbejde med, hvis man først får fat i "den
rigtige ende" af opgaven.

Spørg, hvis du har brug for lidt tips om hvordan man gør..

Fra : Max

Dato : 16-06-07 08:53

Hej Paw

> Spørg, hvis du har brug for lidt tips om hvordan man gør..

Egentlig er det jo ikke mig der har brug for hjælpen, men ja
man kan gøre det i Illustrator, det er også derfor jeg bruger
Path i PS, dem kan man jo eksportere til Illustrator.

--
Mvh Max