Andet multimedie
bentjuul 3670
logo til scalerbar vektorgrafik
Fra : S. M

Dato : 13-06-07 18:10

Jeg har fået et logo leveret bestående af 8 bogstaver som jeg gerne
vil lave om til en ai fil, så logoet bliver muligt at scalere op/ned
uden kvalitetstab.

Jeg kender ikke fonten der er brugt og vedkommende der har designet
det kan ikke huske hvad den hedder, så min tanke var at åbne filen i
Illustrator og så tegne den op i vektorer(tror jeg det hedder ) - er
dette muligt så det bliver ordentligt?

Er der et "select tool i illustrator som i Photoshop, er kan en
selection ændres til scalerbare shapes ?

Med venlig hilsen

S. Mik.

Fra : Johann Friedrich Str~

Dato : 13-06-07 19:03

S. M skrev:

> [...]
> det kan ikke huske hvad den hedder, så min tanke var at åbne filen i
> Illustrator og så tegne den op i vektorer(tror jeg det hedder ) - er

Det kan du godt, men hvis ikke logoet allerede er lavet til kurver, skal
du have skriftsnittet på dit system for at Illustrator kan vise det.

> Er der et "select tool i illustrator som i Photoshop, er kan en
> selection ændres til scalerbare shapes ?

I Illustrator markerer du teksten, og går op i Type-menuen og vælger
Create Outlines. Så bliver det lavet om til kurver, som du kan gemme i
eps-format og skalere lige så tosset, som du vil.

Johann

Fra : Johann Friedrich Str~

Dato : 13-06-07 19:05

Johann Friedrich Struensee skrev:

> Det kan du godt, men hvis ikke logoet allerede er lavet til kurver, skal
> du have skriftsnittet på dit system for at Illustrator kan vise det.

Du kan evt prøve at uploade den fil du har til
http://www.myfonts.com/WhatTheFont/ så du kan finde ud af hvad det er
for en.

Johann

Fra : S. M

Dato : 13-06-07 21:06

Johann Friedrich Struensee <spam@bounce.bounce.bounce> wrote:

>Du kan evt prøve at uploade den fil du har til
>http://www.myfonts.com/WhatTheFont/ så du kan finde ud af hvad det er
>for en.
>
>Johann

Ok jeg prøver at finde frem til skrifttypen - men er det svært at
tegne op i hånden når det ikke er mere end nogle få bogstaver ?

Med venlig hilsen

S. Mik.

Fra : Johann Friedrich Str~

Dato : 13-06-07 21:16

S. M skrev:

> Ok jeg prøver at finde frem til skrifttypen - men er det svært at
> tegne op i hånden når det ikke er mere end nogle få bogstaver ?

Nååeh - af en eller anden grund regnede jeg med at du havde fået en
ai-fil, hvor bogstaverne lå i.

Du har altså en jpg eller gif eller sådan noget, som du vil 'kalkere'
ovenpå? I så fald kan du sagtens gøre det i illustrator uden
skriftsnittet. Så bruger du bare pen tool. Det kræver en lille smule
tilvænning at lave kurverne, men det er sådan set ikke så svært.

Undskyld forvirringen

Johann

Fra : S. M

Dato : 14-06-07 05:47

> [...]

>skriftsnittet. Så bruger du bare pen tool. Det kræver en lille smule
>tilvænning at lave kurverne, men det er sådan set ikke så svært.

Har svært ved at lave O og B - har du lyst til at kikke på opgaven ?
Med venlig hilsen

S. Mik.

Fra : Chrille

Dato : 15-06-07 15:53

"S. M" <stonefox58@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Har svært ved at lave O og B - har du lyst til at kikke på opgaven ?
> Med venlig hilsen
>
> S. Mik.

Hvorfor ikke bruge Objekt > Dynamisk vektorisering?

Mvh
Chrille