Camperende bedømmer campingpladser
Fra : camping.info

Dato : 12-06-07 12:44

Hej!

Vi vil gerne kort berette om vores nye platform www.camping.info. Vi håber,
at teksten vil være interessant for nogle af jer og ikke kun vil blive
opfattet som ren reklame. Vi beklager, hvis dette skulle være tilfældet!

www.camping.info kan man selv bedømme mere end 22.000 campingpladser fra
45 europæiske stater. Man kan ganske enkelt og hurtigt bedømme
campingpladser, man selv har gæstet, ved hjælp af stjerner - fra 1 til 5:
Søg campingpladsen, tryk på knappen "Afgiv bedømmelse" og indtast din egen
bedømmelse.

Man kan også afgive en verbal bedømmelse og således henvise til helt
bestemte fordele eller ulemper ved pladsen. Derudover kan man uploade sine
egne feriebilleder på den pågældende campingplads og således gøre det muligt
for andre camperende at danne sig et særligt realistisk og neutralt indtryk.

En enkelt vurdering er altid subjektiv, ingen tvivl om det. Men jo flere
camperende, der deltager og afgiver bedømmelse og erfaringer, desto mere
objektiv bliver bedømmelsen. Redaktionen for www.camping.info beder derfor
alle campingvenner om at afgive sin vurdering for de campingpladser, de har
besøgt de seneste år på www.camping.info og takker i forvejen derfor!

Farvel igen,
Erwin

Fra : Jan Boegh

Dato : 12-06-07 14:03

camping.info skrev i
466e857d$0$25617$91cee783@newsreader02.highway.telekom.at dette:
> [...]
> www.camping.info beder derfor alle campingvenner om at afgive sin
> vurdering for de campingpladser, de har besøgt de seneste år på

Projektet ser helt nyttigt ud, men der er et par detaljer:

"The users guarantee to be the holders of all rights to the contents entered
and to grant camping.info gmbh a right to use these contents without
restriction in terms of material, space and time. "

Det er en ret så kraftfuld afgivelse af rettigheder. Gælder det også den
anden vej? I skriver jo:

"Contents or system components must not be published elsewhere without the
consent of camping.info gmbh."

Denne mangel på symmetri - I vil have alle rettigheder til brugernes data i
enhver sammenhæng (incl. billeder), retten til at modificere disse efter
eget valg og vil ikke tillade andre i at benytte disse data. Havde projektet
været lavet under GNU-lignende betingelser havde jeg med glæde bidraget, men
ikke i denne form. Og det er egentligt ærgerligt, for ideen er rigtig.

vh
jan

http://jan.boegh.net/foto.htm
Billeder fra en dansk 'ørken' http://jan.boegh.net/Album/Milen/index.html

Fra : OK

Dato : 13-06-07 17:41

"Jan Boegh" <spamhater@nowhere> skrev i en meddelelse
> [...]
> nettet!
> PS: Knipserier kan findes på | B: Såååeh - har du et link?

Så kort på siden.
Det være meget lettere at bruge, hvis listen over pladser er sorteret
alfabetisk.

mvh Ole

Fra : Sten Bo

Dato : 13-06-07 20:08

> [...]
> bidraget, men ikke i denne form. Og det er egentligt ærgerligt, for ideen

Godt set Jan.

Og så spørger man sig om der er tanker om at kunne lave pris sorteringer som
på campingpladspriser. Det er da ganske nyttigt og kunne være helt morsomt
hvis det omfattede hele databasen. Alle lande.

Kikker man på ACSI er der et prisindeks i søgeresultaterne 2 personer bil og
cv.

Har jeg overset noget?

Fra : h-h-h@mail.dk

Dato : 15-06-07 19:59

Ved første opslag, opdager jeg at DCU-camping Absalon, der tidligere lå i
Rødovre, nu er flyttet til Sønderjylland. Det er da noget af en nyhed. Mon
DCU er blevet informeret om dette

God sommer
Hans H.

Fra : Steen Larsen

Dato : 16-06-07 04:47

"h-h-h@mail.dk" <h-h-h@nomail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Rødovre, nu er flyttet til Sønderjylland. Det er da noget af en nyhed. Mon

Det må jo være hele Rødovre der er flyttet til Sønderjylland.

"Absalon Camping Dcu *** Sønderjylland Rødovre."
Klip fra
http://www.camping.info/Service/(kab5nku32opuadiy0riy1bya)/Main/ResultList.aspx?st=n&n=Absalon

--
MVH Steen Larsen