Nedtælling til 30sek
Fra : Henrik

Dato : 13-06-07 15:42

Jeg har en ekstern php side der automatisk opdateres hver 30 sek,
jeg ønsker mig sådan set "bare" en simpel funktion der tæller ned
fra 30 sek til 0 sek. og herefter opdateres siden jo automatisk
igen..

Eks:
Altså af den tæller ned fra 30 -29 - 28 ..... 0

Der skal faktisk ikke være så meget hokus pokus ved det, man skal
bare kunne se den tæller ned til 0 (nul)

Med Venlig Hilsen
Henrik

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Holst

Dato : 13-06-07 15:48

Henrik wrote:

> [...]
>
> Der skal faktisk ikke være så meget hokus pokus ved det, man skal
> bare kunne se den tæller ned til 0 (nul)

Prøv at google efter noget i stil med "countdown javascript", så finder
du sikkert det, du søger.

Fra : Henrik

Dato : 13-06-07 15:55

Holst wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> Prøv at google efter noget i stil med "countdown javascript", så finder
> du sikkert det, du søger.

Jeg har skam prøvet, men jeg syntes ikke der findes modeller der tæller ned
fra sekunder.. Det skal hermed også siges at jeg ikke er den store
programør, derfor kan jeg have lavet en fejl i redigeringen af filenne..

Har efterhånden fundet mange sjove ting, men jeg syntes bare ikke de kan
redigeres til efter mit burg..

Men tak for dit indlæg, jeg søger naturligvis lidt videre :)

Fra : Christian Hansen

Dato : 13-06-07 16:40

Henrik wrote:

> Har efterhånden fundet mange sjove ting, men jeg syntes bare ikke de kan
> redigeres til efter mit burg..
>
> Men tak for dit indlæg, jeg søger naturligvis lidt videre :)

Måske dette kan bruges

<http://www.chrsen.dk/fundanemt/files/scripter/javascript/misc/countdown.html>

Mvh Christian

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 13-06-07 16:39

On 13 Jun 2007 14:41:53 GMT, Henrik <hooz7@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
>Der skal faktisk ikke være så meget hokus pokus ved det, man skal
>bare kunne se den tæller ned til 0 (nul)

Hej Henrik,

Jeg har lavet et eksempel til dig her:
http://siteloom.dk/~martin/countdown/

mvh.
Martin.
--
Med venlig hilsen,
Martin Mouritzen.

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 13-06-07 16:42

On Wed, 13 Jun 2007 17:39:01 +0200, Martin Mouritzen
<martin@siteloom.dk> wrote:

>Jeg har lavet et eksempel til dig her:
>http://siteloom.dk/~martin/countdown/

Måske jeg lige skulle indskyde at du selvfølgelig kan få den til at
skifte hver gang hvis du bare skriver noget ala.

window.onload = function() {
countdown(30,'reloadside');
}

Hurra for dobbeltkonfekt