Kan de trække os for børnenpasning vi ikke~
Fra : www.CRAZYNIGHT.dk

Dato : 06-07-01 13:22

Vi har en syg søn (leukæmi) og i den forbindelse har min kone fået bevilget
orlov med FULD kompensation for tabt arbejdsfortjeneste. Da første check kom
ind af døren, var der betydeligt mindre end hun ville have fået udbetalt og
jeg spurgte kommunen om hvorfor.

Svaret var, at de 3.200 kr. vi sparer ved børnepasning, bliver trukket fra
ydelsen. Det er jeg meget utilfreds med, idet vi ALDRIG har fået passet
Magnus ved kommunen. Vi har selv passet ham størstedelen af tiden, hvilket
kan lade sig gøre fordi jeg er selvstændig erhvervsdrivende.

Kan det så passe at kommunen trækker os - med begrundelse i at vi jo sparer
pasningen nu - for en ydelse vi aldrig har haft udgiften til? Jeg mener,
hvis vi selv har passet ham ind til nu og ikke har haft udgiften til en
kommunal plads, hvordan skulle de så kunne mene at vi sparer det nu??????

:] Have a smiley day!

Kenneth Lund Petersen

Fra : Tomas O.

Dato : 06-07-01 13:36

"www.CRAZYNIGHT.dk" <kenneth@crazynight.dk> skrev i en meddelelse news:3b45bb59$0$1721$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Jeg ville klage over deres afgørelse med hans journal i hånden.

Tag evt. kontakt med en advokat.

I kan få gratis rådgvning her via mail:
http://www.familieadvokaten.dk/

Hilsen
Tomas O.

Fra : www.CRAZYNIGHT.dk

Dato : 06-07-01 14:23

Jeg skal lige tilføje at de 3.200 kr. kommunen mener vi sparer, aldrig reelt
vil blive sparet fordi vi ikke tidligere HAR fået passet Magnus - derfor
sparer vi ikke en krone ved hans sygdom. Derfor synes jeg det er ganske
urimeligt at man - ikke mindst i en situation med en sygdom af dén karat -
skal slåes med et sådan problem.

Jeg kunne forstå hvis kommunen kunne SE at vi tidligere havde hævet 1.000,
2.000, 3.000 kr. - what ever - til børnepasning, sort eller hvidt, men vi
har aldrig brugt en krone ud over lidt barnepigeassistance hist og her.

Altså står jeg med spørgsmålet : kan de trække os med påskud om at vi sparer
pengene, når vi reelt IKKE sparer dem?
--

:] Have a smiley day!

Kenneth Lund Petersen