automatisk udskrift når man går ind på sid~
Fra : Jesper F

Dato : 12-06-07 22:16

Jeg har et webbaseret ordresystem som kører i asp.
Når der skal udskrives fra systemet bruger jeg en form-knap som åbner en ny
side i et vindue.
I head-sektionen på denne side har jeg:

hvilket åbner maskinens standard print-dialog-boks.

Er det muligt at udskrive siden direkte til printeren uden at dialogboksen
vises først?

/ Jesper

Fra : Jørn Andersen

Dato : 13-06-07 02:51

On Tue, 12 Jun 2007 23:15:31 +0200, "Jesper F" <adfasdf@asdfasdf.dk>
wrote:

> [...]
>
>hvilket åbner maskinens standard print-dialog-boks.
>
>Er det muligt at udskrive siden direkte til printeren uden at dialogboksen

Forhåbentlig ikke!

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Leif Neland

Dato : 13-06-07 23:38

Jesper F wrote:
> Jeg har et webbaseret ordresystem som kører i asp.
> Når der skal udskrives fra systemet bruger jeg en form-knap som åbner
> en ny side i et vindue.

Det er forøvrigt ikke et server-side spørgsmål, men et client-side.

> I head-sektionen på denne side har jeg:

> hvilket åbner maskinens standard print-dialog-boks.
>
> Er det muligt at udskrive siden direkte til printeren uden at
> dialogboksen vises først?

Det har alle fornuftige browserproducenter gjort alt for at forhindre

Tænk, hvis der i stedet for 27 pop-up/pop-under vinduer, væltede ud med
reklamer fra printeren, hvis man kom ind på en dubiøs side...

En mulighed ville være, hvis webserveren, der kører dit system, er på
lokalnettet, og kan udskrive til en netværksprinter.
Så du ved at trykke på print-knappen får startet et job på webserveren, der
genererer udskriften (f.ex. i pdf) og sender det til printeren.

Leif