Open source
Fra : Ole

Dato : 12-06-07 07:31

Hej NG
Jeg er på jagt efter et godt program til hjemmesidebyg, og har hørt at
Dreamweaver skulle være ret godt, men også meget dyrt.

Hvad findes der i stedet af gratis programmer der kan en masse gode ting til
hjemmesidebyg. Jeg forestiller mig at der må findes noget open source.

Jeg kunne selvfølgelig "bare" gå igang med at skrive siden i Notepad, men
det rækker mine evner og ikke mindst min tålmodighed ikke til. Jeg er til
wysiwyg- skabeloner og guider, så skidtet kommer op at stå i en fart.

Hilsen Ole

x-postet til

dk.internet.webdesign
dk.internet.webdesign.clientside
dk.internet.webdesign.html
dk.internet.webdesign.serverside.php

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 12-06-07 08:00

Den Tue, 12 Jun 2007 08:30:32 +0200 skrev Ole:

> [...]
> det rækker mine evner og ikke mindst min tålmodighed ikke til. Jeg er til
> wysiwyg- skabeloner og guider, så skidtet kommer op at stå i en fart.

Nvu my friend
Kanon grafisk editor http://www.nvu.com/download.php
Karl Erik

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-06-07 08:01

Den 12-06-07 08.30 skrev Ole følgende:

> Hvad findes der i stedet af gratis programmer der kan en masse gode ting til
> hjemmesidebyg. Jeg forestiller mig at der må findes noget open source.

Tag et kig på KompoZer (Nvu):
http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-nvu.html
Det kan langt fra så meget som de dyre købeprogrammer, men dte er ikke
helt ringe, det er gratis og det er open source.

Jeg har sat opfølgning til webdesigngruppen, så svar på dette indlæg
ikke sendes til fire grupper, men i stedet omdirigeres til
dk.edb.internet.webdesign.html.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs om RSS-feeds og forskellige RSS-læsere.

Fra : Ole

Dato : 12-06-07 16:49

"Ole" <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse
> [...]
> det rækker mine evner og ikke mindst min tålmodighed ikke til. Jeg er til
> wysiwyg- skabeloner og guider, så skidtet kommer op at stå i en fart.

Takker alle, men er der flere end NVU?

Og hvor finder jeg skabeloner til NVU?

Ole

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-06-07 18:31

Den 12-06-07 17.49 skrev Ole følgende:

> Og hvor finder jeg skabeloner til NVU?

Langt de fleste skabeloner, du finder på internettet, kan bruges. Bare
søg efter templates home page eller brug lignende søgeord.

Jeg har lavet nogle simple skabeloner, der blot inddeler siden i
forskellige bokse til logo, menu, indhold osv. De skal så bare rettes
til mht. udseende og farver og indhold. Du finder mine skabeloner her:
http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-nvu-trin-skabeloner.html

Endnu engang: Jeg har fjernet krydspostningen til fire grupper og i
stedet sat opfølgning til den relevante gruppe:

Når du krydsposter, bør du normalt sætte opfølgning til den mest
relevante gruppe. Der er ingen grund til at tråden køres i fire grupper.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Sammenlign dagens pc med en pc i 1986, og gys over datidens priser.

Fra : Peter Vesth

Dato : 12-06-07 18:01

Ole wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> "Ole" <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse

> Takker alle, men er der flere end NVU?

Hej Ole

Selv bruger jeg en free editor som hedder, AceHTML Freeware, prøv at Google, så
finder du den.

Med venlig hilsen

Peter

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin

Dato : 14-06-07 09:01

Ole wrote:
> [...]
> hjemmesidebyg. Jeg forestiller mig at der må findes noget open source.

Hvis du vil have et af de største og mest avanceret programmer, som kan
alt... Eller rettere sagt, kan alt hvad man installerer af extensions til.
så må det blive
eclipse - større og bedre findes simpelthen ikke

Kan i flæng nævne deres ganske perfekt extensions til
php, java, javascript, c#, dot.net generelt, css, html

Jep, der findes også visuel editor til HTML, dog ikke noget jeg har
brugt, da jeg bruger mit hoved til at visuelisere tingene i.

Fra : Henrik Hartig

Dato : 14-06-07 18:02

Ole wrote:
> [...]
> det rækker mine evner og ikke mindst min tålmodighed ikke til. Jeg er til
> wysiwyg- skabeloner og guider, så skidtet kommer op at stå i en fart.

Quanta+ til Linux er helt klart min favorit. GRATIS. Mange gange bedre
end Dreamweaver, som koster en bondegård.

/henrik

Fra : Ole

Dato : 14-06-07 18:31

"Henrik Hartig" <henrik.hartig@varmmail.com> skrev i en meddelelse

> Quanta+ til Linux er helt klart min favorit. GRATIS. Mange gange bedre end
> Dreamweaver, som koster en bondegård.
>
> /henrik

hej Henrik
Lyder spændende, men hvordan åbner jeg en bz2-fil. Jeg er på win-xp.

Er det win-rar eller winzip eller noget helt tredie?

Ole

Fra : Michael Zedeler

Dato : 14-06-07 18:34

Ole wrote:
> "Henrik Hartig" <henrik.hartig@varmmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Lyder spændende, men hvordan åbner jeg en bz2-fil. Jeg er på win-xp.
>
> Er det win-rar eller winzip eller noget helt tredie?

Installér Linux og åbn det der. Så er du på banen.

Mvh. Michael.

Fra : Henrik Hartig

Dato : 14-06-07 18:52

Ole wrote:
> hej Henrik
> Lyder spændende, men hvordan åbner jeg en bz2-fil. Jeg er på win-xp.
>
> Er det win-rar eller winzip eller noget helt tredie?
>
> Ole

Quanta+ findes kun til Linux.
/henrik