Safari til Windows
Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 12-06-07 10:41

Interessant nyhed: Safari til Windows,
http://operawatch.com/news/2007/06/safari-browser-coming-to-windows.html

Umiddelbar vurdering.
- har altid hadet UI i Safari
- virker langsom (i forhold til Opera)
- virker primitiv (i forhold til Opera)

Men et plus, at der er endnu et valg.

--
What is life, except excuse for death,

http://operawatch.com/news/2007/04/research-finds-opera-users-are-most-satisfied.html

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 12-06-07 12:29

"Christian Bohr-Halling" <nospam@cbh.softwolves.dk> wrote in message
news:cups63dlfe3hjq02ev6fc8tk68hg73dd1q@dtext.news.tele.dk...
> [...]
>
> --
> What is life, except excuse for death,
> or death, but an escape from life. -Ukendt

Den fik heller ikke mange roser her:
http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=31462 og så er det endda en
betalingsbrowser..... Jeg takker hver dag for, at der var nogle nordmænd,
der fik nok af IE.

/Ole

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-06-07 12:54

/Ole (6000) skrev:

> Jeg takker hver dag for, at der var nogle nordmænd,
> der fik nok af IE.

Jeg slutter mig til koret af ovenud tilfredse brugere af Opera.

--
Bertel

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 12-06-07 12:55

Bertel Lund Hansen skrev:

>Jeg slutter mig til koret af ovenud tilfredse brugere af Opera.

så slutter jeg mig til de utilfredse brugere af Opera.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-06-07 13:10

Ivan V. Klattrup skrev:

> så slutter jeg mig til de utilfredse brugere af Opera.

Var det ikke bedre at slutte sig til de tilfredse brugere af en
anden browser?

Sikke mange grupper af utilfredse brugere jeg ellers skulle
slutte mig til.

--
Bertel

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 12-06-07 13:09

"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> posting:

>så slutter jeg mig til de utilfredse brugere af Opera.

Et par links til at gøre Opera bedre:
- https://bugs.opera.com/wizard/
- http://my.opera.com/community/forums/forum.dml?id=24

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 12-06-07 13:52

Christian Bohr-Halling <nospam@cbh.softwolves.dk> posting:

>Interessant nyhed: Safari til Windows,
> [...]

- kan tilsyneladende kun køre maksimeret(!?)
- utrolig sløv ved tilbageskridt i historikken (igen i forhold til
Opera)
- Mangler muligheden for sessioner (genstart hvor man lukkede),
hvilket er dødirriterende, når man normalt har 20-30 sider åbne.
- mangler muligheden for at tilføje nye søgninger.

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 12-06-07 13:58

Christian Bohr-Halling <nospam@cbh.softwolves.dk> posting:

>- kan tilsyneladende kun køre maksimeret(!?)

Rettelse. Man kan *kun* ændre størrelsen i nederste højre hjørne.

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 15-06-07 01:36

Christian Bohr-Halling skrev:
> [...]

Apple påstår ellers at deres tests viser, at Safari er hurtigere end
Opera: http://www.apple.com/safari/

Men hvad med den basale funktionalitet?

Jeg har lige hentet Safari til Windows (beta3) og mange sider ser helt
forkerte ud, også selv om deres kode validerer.

Også mange sider, hvis kode måske ikke validerer 100%, men som ser
rigtige ud i Firefox og IE, ser fjollede ud i Safari.

Se bare http://dr.dk, hvor mellemrubrikkerne mangler i Safari. Og mange
andre.

Mikkel

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 15-06-07 11:21

Mikkel Moldrup-Lakjer <mikkel@fabel.dk> posting:

>Apple påstår ellers at deres tests viser, at Safari er hurtigere end
>Opera: http://www.apple.com/safari/

Synes nu ikke, den virker hurtig på min maskine. Den er fx meget
sløv til at gå tilbage i historikken i forhold til Opera.

Desuden er der visse problemer med Apples metode til at udføre
målingen:

"I have a variety of machines that I tested it on, and all showed
the same thing; it was fast, but not really faster than the
competition (Opera, for example, but other browsers were also faster
in some cases).
The tests all relied on the onload event. That has always seemed
trustworthy until now. However, Safari does not fire onload at the
same time as other browsers. With most browsers, they will wait
until the page is loaded, all images and stylesheets and scripts
have run, and the page has been displayed before they fire onload.
Safari does not.

In Safari, it seems onload fires before the page has been displayed,
before layout has been calculated, before any costly reflows have
taken place."

http://www.howtocreate.co.uk/safaribenchmarks.html

>Men hvad med den basale funktionalitet?

De er der, men så er der heller ikke andet, så vidt jeg kan se.

"Based on this beta, if we had to rank the major browsers right now,
Safari would be about on par with Internet Explorer but still a good
distance behind Opera and Firefox."
http://www.eweek.com/article2/0,1759,2145477,00.asp

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 16-06-07 16:25

Christian Bohr-Halling skrev:
> Mikkel Moldrup-Lakjer <mikkel@fabel.dk> posting:

> De er der, men så er der heller ikke andet, så vidt jeg kan se.

Det kan godt være, at den har de grundlæggende funktioner, som den
almindelige bruger har brug for, men det hjælper jo ikke noget, når den
ikke kan vise siderne rigtigt.

Se bare dr.dk, den ser frygtelig ud i Safari til Windows. Ligesom en
lang række andre hjemmesider.

Mikkel

Fra : Carl Drud

Dato : 12-06-07 17:18

On 2007-06-12, /Ole (6000) wrote:

> Den fik heller ikke mange roser her:
> http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=31462 og så er det endda en
> betalingsbrowser... Jeg takker hver dag for, at der var nogle nordmænd,
> der fik nok af IE.

Øøh betalingsbrowser. Såvidt jeg kan se på Apples hjemmeside står der:
"Free for Mac+PC"

http://www.apple.com/safari/

--
Carl

Fra : M. Andersen

Dato : 12-06-07 21:07

"Christian Bohr-Halling" <nospam@cbh.softwolves.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> --
> What is life, except excuse for death,
> or death, but an escape from life. -Ukendt

Så vidt jeg kan se, kan den ikke noget IE ikke kan - bortset fra at trække
en fane ud på skrivebordet, men det er ikke noget jeg skal bruge...

Så der skal mere til at lokke mig væk fra standarden...

Mette

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-06-07 21:41

Den 12-06-07 22.06 skrev M. Andersen følgende:

> Så vidt jeg kan se, kan den ikke noget IE ikke kan - bortset fra at trække
> en fane ud på skrivebordet, men det er ikke noget jeg skal bruge...

Opera, og for den sags skyld også Firefox, kan mange ting som Internet
Explorer 7 ikke kan. Men hvis det ikke er noget, du savner eller har
brug for, kan du selvfølgelig lige så godt holde dig til Internet Explorer.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Tema med alt hvad det er nødvendigt at vide om nyhedsgrupperne.