Abit ic7 max3 afløser
Fra : Hagar

Dato : 13-06-07 02:27

Hej i gruppen

Jeg har følgende i maskinen:

CPU Type Intel Pentium 4, 2800
MHz
Motherboard Navn Abit IC7-MAX3
Motherboard Chipset Intel Canterwood i875P
3D Acclerator ATI Radeon X800 (R430)
Hukommelses Hastighed PC3200 (200 MHz) Kingston

Jeg ønsker at bytte mit bundkort ud med et andet, for de mange blæsere der
er på er begyndt at larme. Er der nogen der har et godt forslag til hvad jeg
skal have i stedet for? Det er KUN bundkortet jeg ønsker at bytte, det andet
kører fint, ind til nu.

Hagar

Fra : Hans

Dato : 13-06-07 03:03

Hagar wrote:
> [...]
> forslag til hvad jeg skal have i stedet for? Det er KUN bundkortet
> jeg ønsker at bytte, det andet kører fint, ind til nu.

Sokkel 478 er desværre udfaset, så din eneste mulighed er nok at lede på
brugtmarkedet.

Et Asus P4C800-E Deluxe vil være et godt bud. Det har samme chipsæt, men er
helt passivt kølet.

http://www.asus.com/products.aspx?l1=3&l2=12&l3=30&model=175&modelmenu=1

Hans

Fra : Lasse Jensen

Dato : 13-06-07 06:51

Hagar wrote:

> [...]
> hvad jeg skal have i stedet for? Det er KUN bundkortet jeg ønsker at
> bytte, det andet kører fint, ind til nu.

Hvis du ikke overclocker burde du kunne lave bundkortet om til at være
passivt kølet. Blæseren i spændingsregulator delen kan du bare fjerne hvis
du også tager plastikskjoldet af. Den på chipsættet kan du skifte ud med en
større passiv profil.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Hagar

Dato : 13-06-07 10:21

> [...]
> du også tager plastikskjoldet af. Den på chipsættet kan du skifte ud med

Det er netop den køle-kanal der er mit problem, den lille blæser i enden
HYLER vildt ind i mellem, og så sker det man vågner, ubehageligt
Men den kan jeg altså fjerne, og så stoppe blæseren ?
Jeg overclocker ikke, det er jeg for stor en tøsedreng til at gøre
Tak for svaret

Hagar

Fra : Lasse Jensen

Dato : 13-06-07 16:37

Hagar wrote:

> [...]
> Men den kan jeg altså fjerne, og så stoppe blæseren ?
> Jeg overclocker ikke, det er jeg for stor en tøsedreng til at gøre

Ja, så længe du piller plastikskjoldet af kan jeg ikke forestille mig der
vil opstå problemer. CPU køleren sidder jo lige ved siden af og må også
skabe noget cirkulation omkring spændingsregulatorene.