Hjælp til SLI m.m.
Fra : Jakob

Dato : 10-06-07 10:33

Hej!

Jeg skal have mig en ny pc og har et par spørgsmål vedr valg af
bundkort. Pcen skal udover all-round kontorbrug, bruges til tv og film
samt gaming.

Jeg ved ikke så meget om SLI, altså udover at det giver mulighed for
bedre ydelse med et ekstra grafikkort. Jeg ser det som en nice mulighed
for at hente ekstra ydelse når man synes at ens grafikkort begynder at
blive for langsomt(?). Men er SLI bare SLI? Som jeg læser det er Nvidia
680i det "hotte" chipset lige nu, men hvad er den reelle forskel på det
og så det billigere 650i?

Hvis der er nogen der har lyst til at anbefale et bundkort hører jeg
selvf meget gerne om det Jeg lægger vægt på:

- Lav varmeudvikling (jeg vil meget gerne undgå for meget støj pga blæsere)

- Mulighed for OC. Jeg regner ikke med at oc'e med det samme da jeg lige
skal have styr på de forskellige detaljer om hvad man gør / ikke gør,
men vil gerne ha muligheden for at hive den sidste ydelse ud af mit udstyr.

- Value-for-money. Jeg vil gerne skyde penge efter et "ordentligt" og
stabilt kort, men regner ikke med at ville betale overpris for at få den
absolut sidste nye teknologi.

Gode råd om hvad jeg skal kigge efter, modtages med kyshånd.

--
Jakob