CPU blæser køre for hurtigt??
Fra : Ukendt

Dato : 09-06-07 13:24

Hejsa

Jeg har et Asus P5P800-VM bundkort!

Jeg har sat CPU temp. til max 65grader, i biosen og kan se i ASUS Probe
programmet at cpu temp. Svinger lidt frem og tilbage mellem 30-45 grader,
men min blæser drøner afsted med 4800RPM!?
Den køre af og til med ca.3200RPM ved opstart men kommer hurtig op i
hastighed, og der med larmer den!
Det er er blæseren der fulde med min "Box" version af min Celeron 2,5GHz,
der sider på! Og den er ikke overclocket!

Nogen der ved hvad der kan være galt?

vh
Dan

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 09-06-07 21:49

Dan skrev:

> Jeg har sat CPU temp. til max 65grader, i biosen og kan se i
> ASUS Probe programmet at cpu temp. Svinger lidt frem og tilbage
> mellem 30-45 grader, men min blæser drøner afsted med 4800RPM!?

Pudsigt nok så er min Zalman 9700 på et Intel D975XBX2 begyndt på
det samme i dag. Den drønede op i hastighed samtidig med, at jeg
koblede en MS Remote til USB-stikket bagpå, og jeg har ikke kunnet
få den ned i omdrejninger trods utallige genstarter siden.

Tidligere kørte den kun op i fuld skrue lige når computeren blev
startet, hvorefter den selv kørte ned til et næsten lydløst niveau,
men nu kører den på fuld skrue hele tiden, og det er til at blive
sindssyg af at høre på. Jeg har ingen indstilling for maks. temp.
i BIOS og CPU'en er ifølge Everest den samme temp., som den altid
har været (omkring 50°).

Umiddelbart skulle man tro, at det er det varme vejr i dag, men det
er jo da ikke årets første varme dag, og jeg har aldrig oplevet det
tidligere.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-07 09:43

Du har sat en MS Remote til USB?
Er det Remoten til Windows Media center?

For den har jeg nemlig også til på min!

vh
Dan

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 10-06-07 11:28

Dan skrev:

> Du har sat en MS Remote til USB?
> Er det Remoten til Windows Media center?

Ja. Den gik op i omdrejninger, da jeg satte den til, men det hjælper
ikke noget at pille den ud. Det ville dog også være ovenud mystisk,
hvis den skulle have noget med sagen at gøre, men det er et faktum at
CPU-blæseren gik voldsomt op, da jeg koblede den til i går.

> For den har jeg nemlig også til på min!

Hmm...

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 10-06-07 12:01

Dan skrev:

> Nogen der ved hvad der kan være galt?

Hos mig fik jeg den ned i omdrejninger igen ved at gå i BIOS og vælge
Advanced > Boot Configuration, hvor jeg stillede 'CPU Fan Control' og
'System Fan Control' til 'Disabled' og genstartede. Efter genstarten
blev de to indstilliger stillet tilbage til 'Enabled' igen, og efter
endnu en genstart, gik blæseren ned på lav blus.

--
Hilsen
Madsen