USB installations besvær
Fra : MF

Dato : 12-06-07 21:16

Hej NG

Her er noget der igen lige har irriteret mig.....

Når jeg har installeret en usb ting, fx et usb tv-kort, og det fungerer
fint. Så hver gang jeg tager den ud af porten, og senere over i et andet, så
vil den installere igen?! Hvorfor skal man gå og huske hvilken port den sad
i?

Er det bare sådan, eller hvad er tricket?

Mvh.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 12-06-07 21:55

"MF" <Fil55u55ma@ne55tfib55er.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> hvilken port den sad i?
>
> Er det bare sådan, eller hvad er tricket?

Sådan er det bare, i hvert fald i Windows.

--
Bjarke Andersen

Fra : MF

Dato : 12-06-07 22:02

> Sådan er det bare, i hvert fald i Windows.
>
> --
> Bjarke Andersen

Surt..... :o/ Så må jeg begynde at grave efter den skive....

Fra : Claus Tersgov

Dato : 12-06-07 22:03

> [...]
> huske hvilken port den sad i?
>
> Er det bare sådan, eller hvad er tricket?

At bruge den samme port hver gang. Det er ikke så svært..

Hver enhed for et device ID som knyttes til hverenkel device/port. Bruger
man så en anden port, så bliver der tilknyttet endnu et ID, og før eller
siden løber man ind i problemer, fordi windows ikke kan finde rundt i alle
disse port ID.

Claus