Kolde kyllinge-wraps til studenterbustur (~
Fra : Barney Gumble

Dato : 11-06-07 00:07

Hej gruppe

Min bror bliver snart student, og i den forbindelse skal klassen jo
forbi knægtens hjem i forbindelse med den famøse bustur.

Jeg husker selv hvordan jeg, ualmindeligt originalt, valgte kransekage,
jordbær og champagne. Det var fint det første sted, men da man havde
fået det (tilbudt) 10 steder blev det alligevel for meget! ;) Jeg har
derfor presset ham lidt til, at lave noget lidt sjovere.

Tidspunktet er ca. kl. 17 om eftermiddagen, så vi taler altså om en
ordentlig flok sanseløst berusede teenagere, der næppe vil kunne kende
forskel på finere gourmetmad og en mikroret fra Føtex. Derfor skal det
holdes simpelt og lettilgængeligt, uden at det dog behøver at blive
kedeligt.

Han har haft spansk på højniveau, så drinken bliver en Mojito. Den *kan*
simpelthen ikke fejle på en varm sommerdag :)

Derudover er det blevet til wraps med laks og rucola lavet ca. efter
denne opskrift:
http://www.dr.dk/Regioner/Aarhus/Madopskrifter/20061007112025.htm

Og de ser sådan ud når jeg er producenten:
http://aycu27.webshots.com/image/17266/2002666723948828931_rs.jpg

Fordelen er, at de kan laves aftenen inden, de er supernemme at
spise/håndtere, også selv om promillen nærmer sig procenter og så smager
de godt ;)

For at der skal være lidt at vælge imellem, kunne det være godt, med
nogle wraps der ligner dem med laks. Dvs. de skal kunne rulles stramt;
næsten som roulade.

Jeg har tænkt mig at "den anden" slags wraps så skulle være med kylling.

Givet betingelserne med, at de skal kunne rulles stramt, de skal være
kolde og at de (helst) skal kunne laves aftenen inden, kunne jeg godt
tænke mig at høre, om der er nogen der har nogle bud på, hvad man kan
fylde i dem?

- Noget barbecue-dressing kunne sikkert være godt, men det er næppe nok
som eneste dressing (wrapsene/pandekagen er forholdsvis tør)? Hvilen
anden dressing kunne man supplere med? Mine tanker er, at det helst ikke
må blive for "smattet" (flødeosten i dem med laks opfylder fx rigtig
godt dette krav).

- Hvilken slags kylling ville være ideelt?

- Hvilken slags salat ville passe godt til kyllingen?

- Andet man kunne smide i dem?

Der bliver nok også stillet et par skåle op med tortillachips og salsa,
sådan for at holde det lidt i det spanske/mexicanske tema. Ellers noget
man kunne finde på udover det allerede nævnte?

Gode råd/inspiration modtages med kyshånd.

BG

Fra : Tina.

Dato : 11-06-07 03:49

"Barney Gumble" <nope@nospam.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> dressing kunne man supplere med? Mine tanker er, at det helst ikke må
> blive for "smattet" (flødeosten i dem med laks opfylder fx rigtig godt

To slags dressing bliver noget rod smagsmæssigt.

Jeg ville blot bruge Silkeskåret kylling med forårsløg (pålæg, fås i Netto),
blade af hovedsalat (ikke andre typer, kun hovedsalat), meget tynde skiver
tomat, finknust sprødstegt bacon og en dressing af miraclewhip eller
salatmayonnaise rørt op med en god karry og finthakket ananas. Creme fraiche
og lignende fedtforskrækkede alternativer er ikke brugbare her, da de bliver
for tynde til formålet, når de er rørt med karry og ananas.

Og så ville jeg bygge den op på følgende måde:

Pandekage - salat - tomat - bacon - kylling - og tynd stribe dressing i
midten.

Lækkert, ikke tørt, og så kan de rulles stramt. Desuden kan de spises, uden
det halve af fyldet rasler ud når man tager en bid.

Tina

Fra : Barney Gumble

Dato : 12-06-07 02:41

Tina. skrev:

> To slags dressing bliver noget rod smagsmæssigt.

Det er noteret ;)

> [...]
>
> Og så ville jeg bygge den op på følgende måde:
>
> Pandekage - salat - tomat - bacon - kylling - og tynd stribe dressing i

Det skal prøves af én af de nærmeste dage. Normalt plejer jeg at tage
familien med storm med helt klassiske sandwich (dvs. med fx groft
toastbrød ristet på den ene side) bestående af stort set dit foreslåede
indhold (med miraclewhip), men den med en dressing af salatmayonnaise,
karry og finthakket ananas skal da helt sikkert testes :) Det lyder i
hvert fald rigtig godt.

Når du skriver "finknust sprødstegt bacon" mener du så almindelige
baconstrimler ristet på panden og så knust (i hånden ?)?

> Lækkert, ikke tørt, og så kan de rulles stramt. Desuden kan de spises, uden
> det halve af fyldet rasler ud når man tager en bid.

Og det er netop det der er så godt ved at lave dem som wraps; specielt
anledningen og tidspunktet ikke mindst :) taget i betragtning.

Jeg takker for dit indput...

> Tina

BG

Fra : Tina.

Dato : 12-06-07 11:11

> Når du skriver "finknust sprødstegt bacon" mener du så almindelige
> baconstrimler ristet på panden og så knust (i hånden ?)?

Ja. Der skal nemlig ikke ret meget bacon til, før man får baconsmagen uden
der er store stykker bacon i.

Tina

Fra : nana sørensen

Dato : 11-06-07 13:53

"Barney Gumble" <nope@nospam.com> wrote in message
> [...]
> man kunne finde på udover det allerede nævnte?
>

> Gode råd/inspiration modtages med kyshånd.

De smager i øvrigt skidegodt og bliver ikke tørre, sådan nogle wraps, hvis
du smører dem med flødeost som f.eks philadelphia inden du ruller dem. jUd
over kylling og laks, så prøv roastbeef i tynde skiver med en LILLE smule
peberrodshejs på, også rullet med flødeost. Mums....

Fra : Barney Gumble

Dato : 12-06-07 02:42

nana sørensen skrev:

> [...]
> over kylling og laks, så prøv roastbeef i tynde skiver med en LILLE smule
> peberrodshejs på, også rullet med flødeost. Mums....

Nu var dem med laks jo allerede med flødeost ;) , men jeg må da hellere
også lige få prøvet med roastbeef...

BG