En bitter hver morgen?
Fra : iSteen

Dato : 11-06-07 18:43

Det smager jo sådan set godt, men er det sundt at nappe sig en bitter
(eller andet alkohol) til morgenkaffen?

Fra : Sabina H.

Dato : 11-06-07 19:56

"iSteen" <isteen@gmail.com> wrote in message
Det smager jo sådan set godt, men er det sundt at nappe sig en bitter
(eller andet alkohol) til morgenkaffen?

det er der nogen der påstår ;)
jeg har dog på et tidspunkt læse en artikel eller tekst hvor der
argumenteres for at det holder gang i fordøjelsen når man bliver ældre eller
noget i den stil...
Fandt en henvisning til noget om det, via et snapsesite ;)
http://www.urtegartneriet.dk/Urtesnaps.htm

men har desværre ike kunne finde mere der underbyggede det...

--
Knus,
Sabina

Fra : M. Andersen

Dato : 12-06-07 05:33

"iSteen" <isteen@gmail.com> skrev i en meddelelse
Det smager jo sådan set godt, men er det sundt at nappe sig en bitter
(eller andet alkohol) til morgenkaffen?

Min farmors læge påstod at det fikl blodet til at rulle - og det skulle
eftersigende være supergodt - så hun drak en kylling hver morgen/formiddag.
Og var i øvrigt ret afholdende, men sin kylling, den sku' hun ha' :)

Men hun blev kun 84, så jeg vil ikke sige det er en anbefaling. Normalt
bliver folk i min familie over 100...

Mette

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-06-07 09:02

"iSteen" <isteen@gmail.com> skrev i en meddelelse
Det smager jo sådan set godt, men er det sundt at nappe sig en bitter
(eller andet alkohol) til morgenkaffen?

Man kan da sige det sådan, at det sætter gang i blodomløbet, og det tror jeg
da gerne, kunne gavne... Men om det hedder Snaps, Bitter eller Rødvin, tror
jeg betyder mindre... Jeg ved Snapsen har alle dage, været meget brugt, her
i det Nordjydske. Ja jeg er endda, næsten sikker på, at en Aalborg
Fuselfri, stadig kan fås på recept.... Den smager, som medicin bør,
rædselsfuldt, så man absolut fristes til, selv at betale for en Rød Aalborg
i stedet ... Min svigerfar, tog en snaps hver morgen, og han passede hus
og have, lige til sin sidste dag... Han døde så stille, over aftenkaffen, så
han ikke engang, faldt ned af stolen, svigermor og hjemmehjælpen, troede
bare, at han tog en blunder. Da havde han, i en alder af 86 år, stadig en
styrke, som mangen en 20 årig, ville misunde ham. Men det beviser godt nok
ikke, at det er sundt, men jeg tror nu heller ikke, at en snaps skader....
Men en hel kylling, er jo trods alt, 5 genstande... Så skal man jo nok ikke
være bilist )...

M.V.H....Benny..

Fra : preben nielsen

Dato : 18-06-07 17:33

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> bitter
> (eller andet alkohol) til morgenkaffen?
>
> Man kan da sige det sådan, at det sætter gang i blodomløbet

Er dét dokumenteret ? Jeg har aldrig oplevet at alkohol "sætter
gang i blodomløbet".

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 18-06-07 17:54

On Mon, 18 Jun 2007 18:32:58 +0200, "preben nielsen" <
klip

>Er dét dokumenteret ? Jeg har aldrig oplevet at alkohol "sætter
>gang i blodomløbet".

Men så fantasien da.
mvh Ebbe

Fra : Gainsbourg

Dato : 12-06-07 14:41

>Det smager jo sådan set godt, men er det sundt at nappe sig en bitter
>(eller andet alkohol) til morgenkaffen?

Nej, det er en myte.

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Hansen

Dato : 12-06-07 21:00

"Gainsbourg" <isl41688@THORSTENimage.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, det er en myte.

Nej det er ikke en myte

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-06-07 09:18

"Gainsbourg" <isl41688@THORSTENimage.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, det er en myte.
>
> Med venlig hilsen
> Gainsbourg

Hvis det er en myte, så er det en pokkers effektiv myte... Jeg har selv
brugt den i masser af år, og den virker hvergang... Sådan et par
gibbernakker, sætter rigtigt fut i systemet.

Men OK, hvis man er vant til at snuppe adskillige genstande om dagen, så
hjælper det jo nok ikke, hvis man nedsætter sit forbrug til to, så vil
effekten jo nok blive negativ i forhold til normalen.

M.V.H....Benny..