Hjælp, jeg har kvalme
Fra : dktekno

Dato : 11-06-07 12:41

Nu har jeg så besluttet mig for, efter anbefaling fra samtlige andre
professionelle, at jeg skal i tandlægebehandling UDEN narkose, men med
lokalbedøvelse og lattergas, da narkose mener de vil virke angstprovokerende
for mig....

Og det gør almindelig tandbehandling også... Og nu sidder jeg så her og har
kvalme og har angst og koncentrationsbesvær og jeg aner ikke hvad jeg skal
gøre... Jeg kan vel ikke gå rundt med det her indtil det er overstået. Hvad
skal jeg gøre?

Mulige løsninger:
Selvmord. (det må jeg bare ikke, det har mine forældrer, personalet og min
psykiater forbudt mig).

Banke hovedet ned i borde flere gange (men det må jeg heller ikke).

- Hvis i har alternativer til disse afledningsmanøvre, så skriv dem venligst
til mig.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 11-06-07 12:48

"dktekno" <dktekno@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Banke hovedet ned i borde flere gange (men det må jeg heller ikke).
>
> - Hvis i har alternativer til disse afledningsmanøvre, så skriv dem

Den bedste medicin mod det, er at se et par DVD'er med Linie 3, Tom & Jerry,
Anders And, eller hvad der nu morer dig.

Lad være med, selv at sidde og producere, en ganske unødvendig frygt, som er
ved at gøre dig mere syg, en visdomstænderne..

M.V.H....Benny..

Fra : Tove Krieger

Dato : 11-06-07 14:40

In news:466d34ad$0$90273$14726298@news.sunsite.dk,
dktekno <dktekno@gmail.com> typed:
> [...]
> professionelle, at jeg skal i tandlægebehandling UDEN narkose, men
> med lokalbedøvelse og lattergas, da narkose mener de vil virke

STOR dreng

> [...]
> ikke hvad jeg skal gøre... Jeg kan vel ikke gå rundt med det her
> indtil det er overstået. Hvad skal jeg gøre?

Få lidt beroligende hos din læge, og evt. hvis det kan lade sig gøre
at ringe til tandlægen, det kan da være at du kan komme til på et
afbud.

> Mulige løsninger:
> Selvmord. (det må jeg bare ikke, det har mine forældrer,
> personalet
> og min psykiater forbudt mig).

Det er desuden (hvor skørt det end lyder) strafbart, så lad endelig
være med det. ;-

> Banke hovedet ned i borde flere gange (men det må jeg heller
> ikke).

Det kan jo være at det gør så ondt at du glemmer alt andet.

> - Hvis i har alternativer til disse afledningsmanøvre, så skriv
> dem
> venligst til mig.

Kun ét alternativ som jeg skrev tidligere *slap af*, det hjælper
gevaldigt, og tænk på at du kan komme ud for noget (Gud forbyde det)
der er meget meget værre end tandlægen. Hvis du havde været en
kvinde, så ville jeg råde dig til aldrig at få børn.

Pøj pøj med det hele, selv om jeg har en svag mistanke om, at du
prøver at tage "gas" på gruppens skribenter.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : lh

Dato : 11-06-07 14:53

> [...]
> ville jeg råde dig til aldrig at få børn.
>
> Pøj pøj med det hele, selv om jeg har en svag mistanke om, at du prøver at

Hej Tove og i andre....

dktekno er syg, det ved han også selv. Han kan ikke "bare" rådes til at få
børn f.eks og det med at slappe af er nok lettere sagt end gjort. Han kan
ikke "tage" sig sammen som alle "os andre".

Og netop fordi han har så specielle problemer kan han nok ikke bare komme
ind på et afbud.

og til dktekno -jeg syntes du skal snakke med dem der er omkring dig
omkring dette her. At sætte ord på det og få din angst ud af den vej er en
meget stor hjælp. Noget jeg har brugt før hvor jeg også har lidt meget at
angstanfald er at bruge en mp3 afspiller f.eks. Man tvinges til at tænke på
noget andet end det man er bange for ved at lave noget andet.
Når du skriver at du vil banke hovedet ned i bordet, er det jo også en
"afledningsmetode" til de destruktive tanker og angsten.
Men snak med dem der er omkring dig. Du har en psykiater/psykolog, Han/hun
har sikkert også nogle råd - måske.

lh

Fra : Peter Albrecthsen

Dato : 11-06-07 21:17

"lh" <lhmail@mail.dk> skrev i en meddelelse
> dktekno er syg, det ved han også selv. Han kan ikke "bare" rådes til at få

Ikke fordi jeg vil blande mig i den tåbelige diskussion, men jeg mener at kunne huske
at 'dktekno' for et par måneder siden beskrev sig selv som "kvinde 28 år", og jeg
tror sgu ikke at hun tør tage en kønsskifte operation

Peter

Fra : dktekno

Dato : 12-06-07 21:51

DET ER FANDEME EN LØGN!

Jeg er en 21 årig mand!

Fra : dktekno

Dato : 12-06-07 22:03

Nu ved jeg godt at jeg skriver her i en gruppe der omhandler helbred, men i
selvsamme gruppe er der kommet en kommentar i den debat jeg har oprettet,
som jeg mener lige fortjener at blive diskuteret, også selvom det ikke
vedrører noget med helbred.

Det handler kort og godt om hvem jeg er.

Her er kommentaren:

CITAT:

> [...]

og jeg
tror sgu ikke at hun tør tage en kønsskifte operation

Peter" CITAT slut

----

Jeg vil poinentere, at jeg altså er en MAND, og er 21 år gammel. Jeg vil
meget gerne vide hvem der har udgivet sig for at være mig, dktekno, og har
beskrevet sig selv som værende en kvinde på 28 år! For det er løgn og
bedrageri, og hvis der virkelig er nogen der har hijacket mit brugernavn til
at skrive noget vås så fortjener de ærligt talt ikke at leve mere, sådan
nogle svin!

Jeg er mand, 21 år, har Aspergers Syndrom, har gået på specialskole. Det er
kort og godt den jeg er.

Og så for at undgå at nogen igen vil hijacke mit brugernavn, og evt. udgive
sig for at være "bøsse", kan jeg fortælle jer, at jeg er Hetero, men
aseksuel (så er der ihvertfald ikke nogen der kan misbruge mit navn til at
udgive sig for at være nogen anden end den jeg er).

Ja, nu bliver jeg nok lidt paranoid, men det bliver jeg nødt til, når nu
nogen hijacker mit brugernavn!

Og hvis i nogensinde skulle se et underligt indlæg, så skriv til
dktekno@gmail.com for at få bekræftet om det er mig der har skrevet det
indlæg.

-
Lad dette indlæg være det officielle indlæg om hvem denne "dktekno" er.

Fra : Holst

Dato : 12-06-07 22:59

dktekno wrote:

> [...]
> at skrive noget vås så fortjener de ærligt talt ikke at leve mere, sådan

Så slet er det nok slet ikke. Det er nok bare Peter, som har en dårlig
hukommelse.

Fra : pensionisten

Dato : 11-06-07 16:38

Tove

> Pøj pøj med det hele, selv om jeg har en svag mistanke om, at du prøver
> at tage "gas" på gruppens skribenter.

Nu ligger landet sådan Manden lider af Asberger syndromet og han tager
absolut ikke "gas" på nogen

Han har en virkelig reel problem, som i skal væew glad for i ikke har

Når hn skriver at han har tænkt på selvmord, Men diverse personer har
forbudt ham det. er det usansynlig at han gør det, for det er jo forbudt.-

Lad være med at dømme folk i ikke kender.

Vil i vide mere om asberger er her en link

> http://www.cryocore.dk/

som asberger bruger

fra
Jørgen

Fra : dktekno

Dato : 11-06-07 16:53

> Pøj pøj med det hele, selv om jeg har en svag mistanke om, at du
> prøver at tage "gas" på gruppens skribenter.

Jeg tager ikke "gas" på nogen. Sålænge der står "dktekno snabel-a gmail dot
com" på afsenderen så er det mig der skriver, og så skal det tages
alvorligt.

(medmindre nogen har hijacket min emailadresse).

Fra : lh

Dato : 11-06-07 18:15

> [...]
> alvorligt.
>
> (medmindre nogen har hijacket min emailadresse).

Nej det ved nogen af os godt, at det er reelle problemer du har.

lh

Fra : Tove Krieger

Dato : 11-06-07 19:01

In news:466d831f$0$200$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
lh <lhmail@mail.dk> typed:
> "dktekno" <dktekno@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Nej det ved nogen af os godt, at det er reelle problemer du har.
>
> lh

Det ved jeg også nu, og undskylder derfor ydmygest over dktekno.

Jeg prøvede at google og fandt adskillige indlæg fra dktekno i andre
fora, hvor han udtrykker at han har OCD (ikke Aspergers Syndrom). Da
det er psykiske lidelser begge to, kan jeg ikke forstå at det ikke
blev oplyst af dktekno selv, at det er en psykisk lidelse og ikke
almindelig tandlægeskræk. Det er da ikke en skam at være psykisk
syg - tværtimod, de dage er længst forbi, hvor det var noget man
ikke talte om.

Havde jeg vidst at det var psykisk betinget, havde jeg aldrig
forsøgt at give gode råd, det er kun en aut. psykiater der kan det,
og jeg tror ikke at det ligefrem er kompetente psykiatere der bruger
tid på at besvare spørgsmål i nyhedsgrupper.

Fra : lh

Dato : 11-06-07 19:33

> [...]
> give gode råd, det er kun en aut. psykiater der kan det, og jeg tror ikke
> at det ligefrem er kompetente psykiatere der bruger tid på at besvare

Han har selv tidligere omtalt sine sygdomme og det lægger han ikke skjul på.
Så det er faktisk ham selv der har oplyst hvad han fejler hen ad vejen. Der
kan gå lang tid imellem han dukker op her.

lh

Fra : Tove Krieger

Dato : 11-06-07 20:01

In news:466d9584$0$190$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
lh <lhmail@mail.dk> typed:
> [...]
> fejler
> hen ad vejen. Der kan gå lang tid imellem han dukker op her.

Og det kan man så ikke lige vide, når man ikke har fulgt med fra
starten.

Jeg har givet et par råd her i gruppen, men det har drejet sig om
fuldstændig harmløse ting som bl.a. snorkeri, hvor jeg kunne komme
med et effektivt råd, da jeg har haft det på nærmeste hold. De
alvorligere ting tror jeg afgjort, at man skal overlade til
fagkundskaben, det er ikke noget en lægmand skal blande sig i, det
kan blive farligt uden at den der giver råd er klar over det.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 11-06-07 21:50

> Og det kan man så ikke lige vide, når man ikke har fulgt med fra starten.

Der er ingen "start" her, men os der bruger det halve af vores liv i
grupperne ved det fra tidligere. Der går nogle måneder i mellem, dktekno
dukker op og du har ret i at det er svært at råde en, der er syg på en måde,
vi andre - jeg - ikke forstår.

Mvh Maria

Fra : lh

Dato : 12-06-07 05:14

> [...]
> grupperne ved det fra tidligere. Der går nogle måneder i mellem, dktekno
> dukker op og du har ret i at det er svært at råde en, der er syg på en

Jeg tror egentlig heller ikke han tror vi kan hjælpe ham, men er deperat når
han dukker op. Har vel bare brug for at komme af med hvad der plager ham.
Ingen her kan hjælpe ham og det ved han tydeligvis.
Og så har je aldrig forstået at man bare siger man ikke forstår den måde at
være syg på. Man skal nok selv have prøvet det for 100% at føle hvad det vil
sige, men man kan da læse om det og på den måde sætte sig ind i de
forskellige ting folk fejler. Det er så nemt hvis man med det blotte øje kan
se hvad folk fejler, men når sjælen er knækket - eller psyken om man vil -
er mange mennesker meget lidt forstående. Og det selvom der er blevet meget
mere åbenhed om det - heldigvis.
Jeg ved hvad jeg snakker om, selvom jeg på ingen måde er eller har været syg
som dktekno, men panikangst har plaget mig meget og netop pga det tabu er
var omkring det gik jeg i et helvede i mange år. Og det er ikke andre
menneskers skyld jeg har det næsten perfekt nu. Man bliver meget isoleret og
alene fordi folk trækker sig væk pga manglende forståelse.
Så da en god psykolog hjalp mig ud på den anden siden var det faktisk til et
nyt liv på alle måder, og skulle starte helt forfra med at opbygge en
vennekreds, hvilket da heldigvis er lykkedes.
Men jeg tror det ville gøre det meget lettere hvis folk stod ved ens side
også i den svære tid. Desværre er der bland andet rigtig mange der rammes af
paniksangst eller depression og flere og flere. Måske har det noget med
vores stressede og så "perfekte" livsstil som mange har svært ved at leve op
til eller følge med i, eller også bla fordi det er mere legalt at snakke om
det så der er mere åbenhed om det.

lh

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 12-06-07 20:23

> Og så har je aldrig forstået at man bare siger man ikke forstår den måde
> at være syg på.

Der er ikke noget "bare" i det fra min side, men en konstatering af at det
at læse om det ikke siger en dyt om hvordan han/andre med den specifikke
sygdom reagerer i forskellige situationer, og da jeg ikke har det inde på
livet, så mangler jeg praktiske erfaring.

> Jeg ved hvad jeg snakker om, selvom jeg på ingen måde er eller har været
> syg som dktekno, men panikangst har plaget mig meget og netop pga det tabu
> er var omkring det gik jeg i et helvede i mange år.

Jeg oplever det ikke som tabu, men de få gange, jeg er stødt på mennesker
med f.eks. panikangst, alkoholikere eller psykisk syge, så oplever jeg at de
mildt sagt ikke vil melde ud at de er syge, og da jeg jo ikke kan se det, så
bliver det jo nemt noget vi ikke taler om = tabu.

Mvh Maria