Hmm.. Sorte dimser på vejen
Fra : Jon&Ann-Rikka

Dato : 10-06-07 13:06

Vil godt lige give en adsvarsel til mc-ister i Slagelse.

Hi-Star er komme til byen, og de er observeret på Ringvejen ud mod, samt væk
fra Bilka og politistationen og krydset ved Fakta med de 3 tankstationer.

De er asfaltfarvet og livsfarlige.. Er det evt. nogen der er intereseret i
billeder ??

--
Jon Larsen & Ann-Rikka Olsen.
Forældre til englebarnet Tika, født 18/3-06, R.I.P

Fra : Stephan G

Dato : 10-06-07 13:57

> Hi-Star er komme til byen, og de er observeret på Ringvejen ud mod, samt væk

Hvad fxxxxx er Hi-Star?
Mvh Stephan

Fra : Jon&Ann-Rikka

Dato : 10-06-07 14:18

"Stephan G" <stephangam@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Hi-Star er komme til byen, og de er observeret på Ringvejen ud mod, samt
> væk

Hvad fxxxxx er Hi-Star?
Mvh Stephan
xxxxxxxxxxx

Hi-Star, er en trafik-tæller forklædt som en lille asfaltfarvet forhøjning
på vejen, som er ganske ubehagelig at møde på MC.

Jeg ville blot advare om denne, selv om den måske ikke umidddelbart posere
en voldsom fare i f.eks. sving osv., men da den er svær at få øje på kan den
give en ganske irriterende oplevelse på 2 hjul.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 10-06-07 22:59

"Jon&Ann-Rikka" <jonslarsen@FJERNMIGstofanet.dk> skrev>
> Hi-Star, er en trafik-tæller forklædt som en lille asfaltfarvet forhøjning
> på vejen, som er ganske ubehagelig at møde på MC.

Nåh, jeg troede det var en fladkørt betjent.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Stephan G

Dato : 10-06-07 14:23

On 10 Jun., 15:18, "Jon&Ann-Rikka" <jonslar...@FJERNMIGstofanet.dk>
wrote:

> [...]
> en voldsom fare i f.eks. sving osv., men da den er svær at få øje på kan den
> give en ganske irriterende oplevelse på 2 hjul.

Uff, lyder ikke rart. Åndssvagt i øvrigt også i en tid, hvor der
kommer flere og flere MC'er. Endnu en grund til at køre offroader, vil
jeg mene ;)

/Stephan

Fra : TWL

Dato : 10-06-07 16:09

Jon&Ann-Rikka wrote:
> [...]
>
> De er asfaltfarvet og livsfarlige.. Er det evt. nogen der er intereseret i

DMCN har en beskrivelse incl billeder

http://www.dmcn.dk/FAQ/VisEmne.asp?ID=39

Thomas

Fra : Futte & Co.

Dato : 10-06-07 17:00

Jon&Ann-Rikka wrote:
> [...]
> fra Bilka og politistationen og krydset ved Fakta med de 3 tankstationer.

Ditto i Vallenssbæk og Brøndby Strand
Skru skidtet af og smid dem i den nærmeste skraldespand ;-(

--

Jørgen, Brøndby
http://dfmc.dk/?id=70

Fra : Steen E.

Dato : 10-06-07 19:06

> Hi-Star er komme til byen, og de er observeret på Ringvejen ud mod, samt
> væk fra Bilka og politistationen og krydset ved Fakta med de 3
> tankstationer.

Vi har tidligere klaget over dem, også via FDM, og reaktionen her var, at
vejdirektoratet fik mc-politi fra Københavns Politi til at prøve om de var
farlige.

Konklusionen blev at det var de ikke.

Hertil var kommentaren, at en erfaren mc-politibetjent, som vidste at
Hi-Star'en var der, nok ikke var en realistisk måde at prøve dem på.

At møde dem lige i sporet, på en våd vej hvor man måske samtidigt er i færd
med at skifte bane eller bremse ? Ikke godt.

FDM har lovet at hvis der registreres uheld pga. Hi-Star'en så vil de tage
det op seriøst

--
Steen E.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623

Fra : Anders Majland

Dato : 10-06-07 21:44

> At møde dem lige i sporet, på en våd vej hvor man måske samtidigt er i
> færd med at skifte bane eller bremse ? Ikke godt.

Eller bare i sving ... Albertslund har lovet mig ikke at lægge dem i sving -
men det er nogle år siden...

Så jeg vil anbefale at møder du dem på andet end lige vej, og/eller steder
hvor DU mener at de kunne være farlige for dig. Så klag skriftligt til
kommunens tekniske forvaltning. De skal bevare alle henvendelser, incl en
klagevejledning.

Jeg må jo selfølgelig ikke opfordre til hærvark som at male dem orange eller
fjerne dem ... Det har jeg godt nok selv haft lydt til, men jeg har ikke
mødt dem så uheldigt som den i Alberstlund meget længe ....

Jeg mener at den eneste rigtige løsning er at fræse dem ned så de ligger
plant med vejen. Det giver lidt ekstra arbejde men et vejbump man forsøger
at skjule er imho noget skidt ....

/A

Fra : Jes Vestervang

Dato : 12-06-07 16:45

"Futte & Co." <Xjette_lis.joergensen@lundens.netX> writes:

> Ditto i Vallenssbæk og Brøndby Strand Skru skidtet af og smid
> dem i den nærmeste skraldespand ;-(

Så køber de jo bare nogle nye og så stiger skatten igen (eller
servicen daler). Nøjes hellere med at smide dem i vejkanten.
--
mvh Jes Vestervang @ SV1000S & DT125R