Database på nettet
Fra : Esben Nielsen

Dato : 06-07-01 11:33

Hejsa !

Jeg har en database indeholdende data plus billedarkiv fra Access, som jeg
meget
gerne vil have lagt på internettet, således at folk enten ved søgning eller
gennem link får en side frem med data og billede.
Jeg har derfor prøvet at læse mig frem på forskellige sidder på nettet om
fremgangsmåden med at lægge en database ud nettet med ASP, men uden den
større succes.

Databasen har jeg importeret til mit Frontpage 98, og serveren i FP skulle
være aktiv. Men selvom jeg har fulgt vejledningen på
http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion18.asp med forskellige måder at
sætte tingene sammen, så er det som om jeg har overset en ikke helt
uvæsentlig detalje ???
Resultatet bliver en blank side når jeg kører browseren.

Skal serveren sættes op specielt?, er koderne sat forkert ind?, eller hvad
gør jeg galt ?

Mvh.
Esben

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 07-07-01 12:27

Esben Nielsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> gerne vil have lagt på internettet, således at folk enten ved søgning eller
> gennem link får en side frem med data og billede.

Jeg synes du skal hive dine billeder ud af din Access-database og i stedet
bruge filsystemet til opbevaring af dem - det er ligesom det det er lavet
til. Med mindre du har et meget specifikt behov for at lægge dine billeder
ind i din database, så er det ikke optimalt at lade Access håndtere dem. Læg
i stedet reference til stien til billedet ind i databasen og inkluder dette i
et IMG-tag i stedet for.

> [...]
> uvæsentlig detalje ???
> Resultatet bliver en blank side når jeg kører browseren.

Bliver siden helt blank ? Hvad står der, hvis du kigger i Vis/kode ?

Prøv evt at lægge en fil med koden

<%@Language=VBScript%>
<%
response.write "Hej"
%>

på din server og load siden.

> Skal serveren sættes op specielt?, er koderne sat forkert ind?, eller hvad
> gør jeg galt ?

Hvis du gører Windows 9x skal du have Personal Webserver installeret ... men
det går jeg ud fra, at du har ? Ellers ligger den på din installations-CD
under Tools/ ... så vidt jeg husker.

Jesper

--
Brug Validator service: http://www.html.dk/validator
- Tast din URL én gang, og validér dokumentet hos 12 validatorer