Hundegitter
Fra : dpl

Dato : 11-06-07 10:16

Hejsa
Er der nogen af Jer, der har erfaringer, gode eller dårlige, men
hundegitre? Vi har købt en gammel volvo 245, og skulle jo gerne kunne
have vapsen med på tur også. Men 75kg flyvende hund ved en opbremsning
er jo ikke et hit med to små børn på bagsædet, så en adskillelse må der til.

Skal man købe originalt, et der passer præcis, eller findes der
billigere, men sikre udgaver? Og monteringen, klarer man den selv, eller
skal der kyndige hænder til? Hvis nogen har gode ideer til hvor vi
finder et gitter til fornuftig pris, modtages det også gerne.

Hilsen Dorthe
http://www.vildkat.dk/

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 11-06-07 10:49

"dpl" <dplahrmann@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> kyndige hænder til? Hvis nogen har gode ideer til hvor vi finder et gitter
> til fornuftig pris, modtages det også gerne.

Nu har jeg også prøvet lidt af hvert af hvad der findes i handlen af
hundegitre, net osv. de løse gitre man kan spænde fast i gulv og loft, via
sådan nogle justerbare skruedimser..ja hvad pokker hedder sådan noget da?
(-;
de er da tåbelige, de kan sagtens forskubbes så de pludselig dratter ned,
ihvertfald i de biler jeg har haft sådan et monteret, det er ellers en nem
metode, nettet passer ad H til, er grimt og usikkert.
Her i vores sidste bil, fik vi et originalt gitter, det består af en ramme i
metal, og net i meget kraftigt stofmateriale, helt fastvævet. det er nemt
nok at afmonteret hvis bagsæderne skal lægges ned, men det bliver hvor det
skal under brug. Det kan jeg ihvertfald varmt anbefale.

mvh. marie

Fra : dpl

Dato : 13-06-07 22:44

Torben og Marie-louise Ager skrev:

> [...]
> nok at afmonteret hvis bagsæderne skal lægges ned, men det bliver hvor det
> skal under brug. Det kan jeg ihvertfald varmt anbefale.

Ja, vi skal i hvert fald ud i noget solidt, for de der spinkle rammer og
net forslår jo som en skrædder i helvede, når det er en skt. bernhard vi
skal have deromme. Vi er gået på jagt efter et originalt volvo-gitter.

Hilsen Dorthe
http://www.sevastopol.dk/
(Vi har killinger!)

Fra : Benny Mortensen

Dato : 11-06-07 12:07

> [...]
> skal der kyndige hænder til? Hvis nogen har gode ideer til hvor vi
> finder et gitter til fornuftig pris, modtages det også gerne.

Mange af de standard, der kan fås, som klemmer mod bund og tag, er, skal vi
sige det sådan, meget middelmådige.

Men de kan hjælpes. Få sat et par bøjler på bagsæderyggen, og evt et par
ledningsstrips omkring nakkestøtterne.

M.V.H....Benny..

Fra : dpl

Dato : 13-06-07 22:46

Benny Mortensen skrev:

> [...]
> sige det sådan, meget middelmådige.
>
> Men de kan hjælpes. Få sat et par bøjler på bagsæderyggen, og evt et par

Hej Benny
Tror vi finder et originalt, det bliver nok ikke dyrere i sidste ende.
*smil*

Hilsen Dorthe
http://www.sevastopol.dk/
(Vi har killinger!)

Fra : R Ilsøe

Dato : 11-06-07 12:24

> [...]
> vapsen med på tur også. Men 75kg flyvende hund ved en opbremsning er jo
> ikke et hit med to små børn på bagsædet, så en adskillelse må der til.

Vi har købt et rustfrit stål-gitter... eller galvaniseret... hvad ved jeg...
da manden er ret go' ud i svejsning og arbejde i jern (arbejder med det til
dagligt) har han selv lavet et meget meget robust gitter der er godt
fastmonteret... Ud over at være mere sikkert end det daller der er på
markedet er det også meget meget pænere og desuden lavet så det passer 100%
til vores bil.

Hvis du kan eller kender nogen der kan lave et til jer vil jeg klart
anbefale det.

Rinnie

Fra : dpl

Dato : 13-06-07 22:48

R Ilsøe skrev:

> [...]
> til vores bil.
>
> Hvis du kan eller kender nogen der kan lave et til jer vil jeg klart

Hm, overvejer om jeg tør slippe kæresten løs med loddekolben i den fine
gamle bil *smil*.

Hilsen Dorthe
http://www.sevastopol.dk/
(Vi har killinger!)

Fra : jopa

Dato : 13-06-07 22:59

"dpl" <dplahrmann@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> Hm, overvejer om jeg tør slippe kæresten løs med loddekolben i den fine
> gamle bil *smil*.

Ring til diverse ophuggere.
Skulle være mærkeligt om de ikke ligger inde med et gammelt gitter til en
gammel bil

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : dpl

Dato : 14-06-07 13:33

jopa skrev:

> Ring til diverse ophuggere.
> Skulle være mærkeligt om de ikke ligger inde med et gammelt gitter til
> en gammel bil

Ja, det er vist den vej vi skal gå. Heldigvis er bilen jo en meget
almindelig model, og af en pæn alder, så der nok står mange hos
ophuggerne rundt omkring *smil*.

Hilsen Dorthe
http://www.sevastopol.dk/
(Vi har killinger!)

Fra : jopa

Dato : 14-06-07 16:30

> [...]
>
> Ja, det er vist den vej vi skal gå. Heldigvis er bilen jo en meget
> almindelig model, og af en pæn alder, så der nok står mange hos ophuggerne

Ophuggerne har jo også spritnye biler stående der er kasseret af den ene
eller anden grund.

--
Mvh. John
Der ingen killinger har for dem har hunden ædt

Fra : Harald Blaatand

Dato : 12-06-07 19:35

"dpl" <dplahrmann@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> kyndige hænder til? Hvis nogen har gode ideer til hvor vi finder et gitter
> til fornuftig pris, modtages det også gerne.

Jeg købte et brugt originalt gitter til min Volvo 740,og det virker,pris ca
500,-, et nyt koster omkring 1700,-
Fordelen er jo at de fleste huller er det rigtige sted i forvejen !
Det er lidt svært at anbefale et sted når jeg ikke ved hvor i landet i bor !
Der hvor jeg købte har de masser af nye og brugte Volvodele til ældre
modeller

Mvh

Steen
Sjælland

--
Citatteknik er et emne, der er megen uenighed om

Fra : dpl

Dato : 13-06-07 22:48

Harald Blaatand skrev:

> [...]
> Der hvor jeg købte har de masser af nye og brugte Volvodele til ældre

Hejsa
Ja, det er også hvad vi er kommet frem til. Vi bor på Lolland, og kender
ikke lige det rette sted, men vil prøve at ringe lidt rundt.

Hilsen Dorthe
http://www.sevastopol.dk/
(Vi har killinger!)