Fælles forældremyndighed - hvad med pas?
Fra : Mads

Dato : 10-06-07 14:57

Hej NG

Jeg har et lille problem. Jeg er far til et par piger som bor hos deres mor.
Vi har fælles forældremyndighed og alting fungerer fredeligt og roligt.

Her i uge 29 vil jeg gerne have pigerne med til Tjekkiet, men det kræver jo,
at jeg har deres pas med. Det skal så fornyes og jeg har tilbudt moderen at
betale for passene, men det er som om jeg ikke rigtigt får noget svar. Hun
siger hun lige skal tænke over det, men nu er det altså snart ved at skulle
være, hvis de pas skal kunne skaffes inden ferien.
Jeg ved ikke lige hvad hendes problem er. Er der nogen her som kan give mig
et godt råd for at få pas til tøserne. Jeg kan ikke være den eneste som har
været i den situation.

Hilsen Jacob

Fra : Niels_Bruun@yahoo.dk

Dato : 10-06-07 23:06

On 10 Jun., 15:57, "Mads" <m...@c.dk> wrote:
> [...]
> et godt råd for at få pas til tøserne. Jeg kan ikke være den eneste som har

Nej. Du er nok ikke den eneste far, som oplever en mor, der benytter
børn som et magtmiddel
Når du skal undersøge på - hvad hendes problem er, er det ofte en god
ide, at betragte, hvilke konsekvenser initiativet eller handlingen
medfører. Også selvom du mener, jeres relation er rolig og fredelig.

Opsøg myndighederne og udfyld deres ansøgningskema - 2 gange.
Send den ene ansøgning ( uden hendes underskrift ) til myndighederne
og bed om pas.
Send den anden anbefalet til mor til underskrivning, bed om
underskrift og retursvar indenfor et par dage -
Kopier hele baduljen, så du kan dokumentere hendes besværliggørelse af
pigernes og din ferie.

Mvh. Niels Bruun.

Fra : Brian K

Dato : 12-06-07 22:38

<Niels_Bruun@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

-snip-

Kopier hele baduljen, så du kan dokumentere hendes besværliggørelse af
pigernes og din ferie.

Hej

det var sgu en god ide!

/brian

Fra : Brian K

Dato : 12-06-07 22:37

"Mads" <mads@c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg ved ikke lige hvad hendes problem er. Er der nogen her som kan give
> mig et godt råd for at få pas til tøserne. Jeg kan ikke være den eneste

Gå op til paskontoret med en kopi af din fællesforældremyndighed og få
udstedt et midlertidigt pas.

/brian

Fra : -=JF=- priv

Dato : 13-06-07 23:11

"Brian K" <spam@noway.dk> skrev i meddelelsen

> Gå op til paskontoret med en kopi af din fællesforældremyndighed og få
> udstedt et midlertidigt pas.

Det skal du nok ikke regne med!

Da vores ældste søn skulle have eget pas forrige år kørte han og jeg på
paskontoret.
Jeg havde medbragt vielsesattest, min og min kones dåbsattester samt div.
legitimation - og blev alligevel afvist (efter 3 timers ventetid på
ekspedition... Grrrrr) fordi pasansøgningen skulle bære begge forældres
underskrifter. Så jeg måtte køre hjem med ansøgningen og få hendes
underskrift på det, og tilbage den efterfølgende aftensåbningsdag (til endnu
3 timers ventetid)

Fra : Brian K

Dato : 13-06-07 23:36

"-=JF=- priv" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> underskrifter. Så jeg måtte køre hjem med ansøgningen og få hendes
> underskrift på det, og tilbage den efterfølgende aftensåbningsdag (til

Der er så vidt jeg husker andre regler når det drejer sig om et midlertidigt
pas - om ikke andet så forklare man dem situationen - og så vidt jeg er
orienteret så udsteder de gerne et midlertidigt pas.

mvh
brian

Fra : Jacob Madsen

Dato : 28-06-07 09:47

Tak for jeres svar!

Det gik meget nemmere end forventet - hun laver pas til pigerne i dag. Der
kan man så hvor meget man kan få ud af at lufte sin frustration over for
andre og dermed levne plads til at moderen får lov til at tænke sig om.

Jeg lærer ALDRIG at forstå fraskilte kvinder med børn, men har fundet ud af
at princippet "hold din kæft og se hvad hun finder ud af - virker!)

Hilsen jacob

Fra : Brian K

Dato : 28-06-07 23:50

"Jacob Madsen" <nogen@microsoft.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg lærer ALDRIG at forstå fraskilte kvinder med børn, men har fundet ud
> af at princippet "hold din kæft og se hvad hun finder ud af - virker!)

Ja - eller også ringede hun til statsamtet og fik af vide at hvis hun ikke
gjorde det frivilligt - så gjorde de det for hende!

Det er nok nærmere noget i den stil der er foregået

mvh
brian