MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
dos / xp home
Fra : Hm

Dato : 10-06-07 21:02

Hej
Håber I kan hjælpe.
har et bogf.program som køre i dos, i w98 kunne man jo gå i dos og køre
derfra, men det blev jo ændret med win2000 og nu xp, jeg kan simpelthen ikke
huske hvordan jeg tidligere har lavet de link eller hvad man nu kalder dem,
så man stadig kan køre programmet, ja forklaringen er ikke den bedste, men
måske en af jer selv bruger det.
Hanne

Fra : Stampe

Dato : 10-06-07 21:32

"Hm" <mishama@hongnet.dk> wrote in message
> [...]
> kalder dem, så man stadig kan køre programmet, ja forklaringen er ikke den
> bedste, men måske en af jer selv bruger det.
Hej Hanne!

Du ligger dit DOS program ind i et bibliotek. Derefter navigere du hen til
den EXE programfil der starter dit regnskabs prog. Herefter højreklikker du
på filen og går ind i egenskaber, vælger fanebladet "Kompatibilitet" Sætter
et hak der hor der står "Kør dette prog. i kompati..........." Herefter kan
du så vælge om du vil køre programme som et Windows 98 mv.

Mvh
Stampe

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 10-06-07 21:37

Hm skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> [...]
> lavet de link eller hvad man nu kalder dem, så man stadig kan
> køre programmet, ja forklaringen er ikke den bedste, men måske

Der er en del muligheder:

Når du har lavet et link - så klikker du på det med HØJRE
musetast og vælger "kompabilitet" - så kan du angive, at det skal
køre i f.x. Windows 95 eller Windows 98 mode.

Du kan køre det fra kommandoprompt - skriv cmd.exe i start->kør -
så får du et dos-lignende vindue.

Du kan køre det fra kommandoprompt - skriv command.com i
start->kør - så får du et lidt mere dos-lignende vindue.

Find og download programmet "DosBox" så får du et endnu mere
dos-lignende vindue.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Hm

Dato : 11-06-07 15:24

hej Stampe og jan
tak begge to for hjælpen, det er ved at lysne nu.
Hilsen
Hanne