MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Overvejer Vista
Fra : Anders

Dato : 09-06-07 12:27

Hej,

Min XP er åbenbart stoppet med at virke. Den vil i hvert fald ikke boote
længere. Den får vist WindowsXP opstartsbilledet, når den loader, så
blinker skærmen (man kan se, at det er en blåskærms-fejl) og computeren
rebooter. Øv øv. Fejlsikret tilstand = samme resultat. Jeg har
efterhånden prøvet alt, men kan ikke komme ind i Windows mere.

Jeg går derfor lidt at overvejer, om jeg skulle prøve Vista. Man kan jo
få en OEM version af Home Premium ret billigt (ved godt det med at jeg
så ikke må udskifte motherboard osv).

Computeren bliver hovedsageligt brugt til:

- Internet (explorer, firefox og thunderbird)
- Lytte til musik
- Se film (dvd og diverse ting fra nettet)
- OpenOffice
- Synkronisering med en Acer N50 PDA (via ActiveSync)

Ind i mellem bruges også

- Skype, MSN med webcam
- Brænding af cd'er
- Upload af billeder fra mit kamera

Sjældent bliver den brugt til spil, men det sker da ind i mellem.

Computeren har et Asus AN8-SLI motherboard med n-Force4 chipset og et
GeForce 6600 PCI-e grafikkort.

Skal jeg være opmærksom på noget her?

Anders

Fra : Ole C

Dato : 09-06-07 12:54

Anders skrev blandt andet:

> [...]
> og computeren rebooter. Øv øv. Fejlsikret tilstand = samme resultat.
> Jeg har efterhånden prøvet alt, men kan ikke komme ind i Windows mere.

Har du også prøvet at reparere din XP, som angivet her i tip nr. 4?

--
vh
Ole C.

Fra : Anders

Dato : 09-06-07 13:50

Ole C skrev:
> Har du også prøvet at reparere din XP, som angivet her i tip nr. 4?

Hvordan?

Anders

Fra : kep

Dato : 09-06-07 14:33

http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4

Fra : Ole C

Dato : 09-06-07 16:42

kep skrev blandt andet:

> "Anders" <anders@misfeldt.dk> skrev i en meddelelse

> http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4

Nå ja - glemte link'et

--
vh
Ole C.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 09-06-07 13:21

On Sat, 09 Jun 2007 13:27:28 +0200, Anders <anders@misfeldt.dk> wrote:

> [...]
>
>Jeg går derfor lidt at overvejer, om jeg skulle prøve Vista. Man kan jo
>få en OEM version af Home Premium ret billigt (ved godt det med at jeg

Personligt ville jeg re-installere XP og vente med Vista til næste
gang der skal købes computer...

Hvorfor vil computeren ikke boot'e ?

Der kan sæ'følig bare være gået ged i windows installationen - Men du
bør nok udelukke hardwareproblemer inden du går ret meget videre. Det
er under alle omstændigheder klogt at teste harddisken med et værktøj
som Drive Fitness Test, Seatools el inden du bruger for megen tid på
maskinen: http://www.ultimatebootcd.com/

<mlr>

Fra : Jesper Laursen

Dato : 09-06-07 15:03

"Anders" <anders@misfeldt.dk> skrev i meddelelsen
> Computeren har et Asus AN8-SLI motherboard med n-Force4 chipset og et
> GeForce 6600 PCI-e grafikkort.
>

> Skal jeg være opmærksom på noget her?

Prøv at slå dit onboard-netkort fra og indsæt et pci netkort istedet. Jeg
rodede med en pc, med det samme bundkort, hvor mit forslag løste problemet.
Det krævede dog en reperation af windows.