Hjælp til kontorsetup - hvordan ser dette ~
Fra : creative@plantcph.dk

Dato : 11-06-07 16:18

Jeg overvejer følgende setup til 6-8 personer, hvor der er en hel den
fildeling imellem disse. Pt. køres der på D-Link 650 (http://
www.dlink.com/products/?pid=530) og en Lacie NAS til storage - alle
klienter er trådløst tilsluttet. Vi vil dog gerne have bedre
hastighed, og overvejer derfor et kablet netværk med en ordentlig
server. Vil nedenstående switch og server være et godt køb?

Server:
http://www1.euro.dell.com/content/products/productdetails.aspx/pedge_sc1430?c=dk&cs=dkbsdt1&l=da&s=bsd

Switch:
http://www1.euro.dell.com/content/products/productdetails.aspx/pwcnt_2724?c=dk&cs=dkbsdt1&l=da&s=bsd

Mit D-link bør vel så tilsluttes til én af portene i switchen?

Fra : ebbe

Dato : 12-06-07 13:07

<creative@plantcph.dk> skrev i en meddelelse
[...]

ok server til en gruppe, men hvad er det, du vil bruge den til?
mail, filserver, domænestyring?
Nb husk prisen er uden software. Og ret meget andet. Overvej evt. ubuntu.

Switch:
http://www1.euro.dell.com/content/products/productdetails.aspx/pwcnt_2724?c=dk&cs=dkbsdt1&l=da&s=bsd

>Mit D-link bør vel så tilsluttes til én af portene i switchen?

Hvis dit link er korrekt, så er din router jo også gigabit, så du kan roligt
fortsætte med at lade den styre og køre DHCP. (sæt den op før switchen)
Vær opmærksom på at den faktisk har 4 gigabit porte på lan siden. Behøver
alle maskinerne at være wirede?

ebbe

Fra : creative@plantcph.dk

Dato : 12-06-07 13:44

On 12 Jun., 14:06, "ebbe" <ebbe...@xxxamara.dk> wrote:
> [...]

> mail, filserver, domænestyring?
> Nb husk prisen er uden software. Og ret meget andet. Overvej evt. ubuntu.

Filserver. Planen er også at køre Linux på den. Stadig i orden, eller
hvad vil et bedre bud være? Den skal jo kunne læse/skrive en masse
data hele tiden

> Vær opmærksom på at den faktisk har 4 gigabit porte på lan siden. Behøver
> alle maskinerne at være wirede?

Det er sandt. Jeg kunne wire de vigtigste computere i første omgang og
se hvordan det spiller.