Access point
Fra : Henning Fuchs

Dato : 10-06-07 21:22

Hej,

Jeg påtænker at købe et access-point, så kæresten ikke behøver at have
"snor" i sin bærbare mere..

Men det er jo en jungle, at finde det rette AP, så nu spørger jeg her, med
en listning af nogle af de oplysninger som jeg mener kan være relevant.

- WPE/WPA kryptering SKAL være en mulighed med mindst 128bit.. Jeg vil ikke
ha' uindbudte gæster på mit LAN.
- DHCP skal enten kunne slås fra i AP eller ikke være til stede overhovedet
(jeg har en DHCP på mit LAN som styrer alle IPs).
- NAT i AP skal enten ikke være til stede eller slås fra, da jeg har en
Win2003 Server som håndterer den slags.
- AP skal helst kunne trække mere end 1 trådløs forbindelse (3-4 stykker
skulle være nok) på samme tid, da det nemt kan tænkes at der med tiden vil
komme flere enheder til.
- AP skal kunne køre mindst 54Mb/s og have en god indendørs dækning.
- Konfiguration af AP skal være rimelig nem at gå til.
- Prisen skal helst ligge på under 500,-

Håber at der er nogend er kan hjælpe.. Gerne med links til www.edbpriser.dk
og/eller producent.

MVH
Henning

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 10-06-07 23:06

On Sun, 10 Jun 2007 22:22:15 +0200, "Henning Fuchs"
<Fuxie-DK@NOSPAMSecret.dk> wrote:

> Jeg påtænker at købe et access-point, så kæresten ikke behøver at have
> "snor" i sin bærbare mere..

Se på Linksys WAP54G, der gør hvad du ønsker.

-A
PS: Brug WPA. WEP er ikke sikkert.

Fra : Henning Fuchs

Dato : 15-06-07 22:17

Kunen være jeg skulle kigge på sådan en bandit ;)

Fra : Henrik Hartig

Dato : 11-06-07 06:51

Henning Fuchs wrote:
> Hej,
>
> Jeg påtænker at købe et access-point, så kæresten ikke behøver at have
> "snor" i sin bærbare mere..

Prøv at spørge i dk.edb.netvaerk.traedloest
Mon ikke de ved en masse om trådløst udstyr? ;)

/henrik

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 11-06-07 15:15

Henrik Hartig skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Prøv at spørge i dk.edb.netvaerk.traedloest
> Mon ikke de ved en masse om trådløst udstyr? ;)
> /henrik

Næh - men de gør det sikkert i news:dk.edb.netvaerk.traadloest

Jan

Fra : Henrik Hartig

Dato : 13-06-07 16:16

Jan Vestergaard wrote:

> Næh - men de gør det sikkert i news:dk.edb.netvaerk.traadloest
>
> Jan

ups ....
/henrik

Fra : Jørgen Carlslund

Dato : 14-06-07 19:53

Hej Henning.
Den bedste router med wireless er uden tvivl Linksys Wireless-G
Access Point WAP54G, den har en fantastisk dækning, og er nem at
konfigurere, der følger en CD med. Jeg er hverken ansat i Cisco
eller Linksys, men i et større firma, hvor vi har indkøb mange
af denne type. Den kan fås til en pris under kr. 500, det vil du
ikke fortryde.
Hvis du har en alm. ADSL med dynamisk tildeling af IP adresser,
kan du blot udskifte den eksisterende router uden problem.

Venlig hilsen
Jørgen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 14-06-07 20:02

On 14 Jun 2007 18:53:21 GMT, Jørgen Carlslund <jca@5T2N7mail.dk> (slet
5T2N7) wrote:

> Den bedste router med wireless er uden tvivl Linksys Wireless-G
> Access Point WAP54G, den har en fantastisk dækning, og er nem at
> konfigurere, der følger en CD med.

Faktisk er den en meget dårlig router... For den kan ikke hverken
route eller køre NAT. Det er kun et access point.

.... Men jeg er enig i, det er et udmærket access point til prisen, og
bruger det selv herhjemme.

-A

Fra : Jørgen Carlslund

Dato : 14-06-07 20:44

Der gik det lige lidt stærkt, det er korrekt WAP54G er kun et
access punkt, men det lever fuldstændig op til dine krav.
Hvad jeg havde i tankerne var WRT54G.

Fra : Henning Fuchs

Dato : 15-06-07 22:16

Jeg HAR en almindelig ADSL, men med statisk IP, og jeg er PÅ INGEN MÅDE
interesseret i en ny router (det er jo derfor jeg skriver at DHCP/NAT skal
kunne slås fra, hvis det er til stede), da den skal sidde på den anden side
af min server..