... Vista og LAN/Trådløst netværk ...
Fra : Jørn Rudolph

Dato : 09-06-07 18:55

Hej Vista og/eller Netværks Eksperter !

Et lille spørgsmål angående Indstillingerne til Netværk i Vista.

Dette er vist ægte crosspost -
Men jeg har læst på www.usenet.dk at det er acceptabelt, når det gøres
sådan.

Yes ?

Har tilbagevendende drop out med Ethernet LAN eller (især!) Trådløst
netværk.

Ja - I dag virker det ellers godt nok - Begge dele !

Packard Bell supporterne har fortalt mig at man skal slå flyebenet fra
for Internet protokol version 6 (TCP/IPv6)
Fordi det IKKE findes i Danmark.

Har gjort det - Men syntes ikke det er blevet bedre af den grund.
Forbindelsen er lige god eller lige dårlig enten fluebenet er markeret eller
ej.
Ja - Jeg ved godt det er lige meget, da der tilsyneladende ikke er nogen
forskel ...
Men - Er der nogen i grupperne, som har erfaringer med denne
"Mini-Flue-Ting" ?

Spør´ Jørn Rudolph

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 09-06-07 19:38

On Sat, 9 Jun 2007 19:54:32 +0200, Jørn Rudolph
<Jorn.Rudolph@Webspeed.dk> wrote:

> [...]

>for Internet protokol version 6 (TCP/IPv6)
>Fordi det IKKE findes i Danmark.
>
>Har gjort det - Men syntes ikke det er blevet bedre af den grund.

Idag bruger vi IP v4 hvor ip-adresserne er på 32 bit. Det rækker ikke
langt når internettet efterhånden omfatter hele jorden og stort set
ethvert elektronisk apparat. Så afløseren, IP v6 med et betydelig
større adresserum er lige 'om hjørnet'...

Men endnu er der vist ingen uden for den snævre universitetsverden der
anvender IPv6, så den funktion kan du roligt deaktivere i Vista...

- - - -

Men drop-outs i netværket: Prøv lige at beskrive og diagnostisere det
lidt nærmere: Er det et problem på dit lokalnet, eller er det
forbindelsen 'ud af huset' ?

<mlr>

Fra : Jørn Rudolph

Dato : 09-06-07 20:01

God Aften
"Michael Rasmussen" <michael@invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> ethvert elektronisk apparat. Så afløseren, IP v6 med et betydelig
> større adresserum er lige 'om hjørnet'...

Tak for informationen - Så er det altså ikke lige her og nu det skal
bruges...

> Men endnu er der vist ingen uden for den snævre universitetsverden der
> anvender IPv6, så den funktion kan du roligt deaktivere i Vista...
Det vidste jeg ikke - Kun at den i følge Packard Bell ikke fandtes i
Danmark.

> - - - -
>
> Men drop-outs i netværket: Prøv lige at beskrive og diagnostisere det
> lidt nærmere: Er det et problem på dit lokalnet, eller er det
> forbindelsen 'ud af huset' ?

Det er ud af huset - Nogle gange har der stået kun lokalt - ikke lokalt og
internet.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 09-06-07 20:15

On Sat, 9 Jun 2007 21:00:52 +0200, Jørn Rudolph

>Det er ud af huset - Nogle gange har der stået kun lokalt - ikke lokalt og
>internet.

Hvis det er ud af huset er det udbyderen du skal skælde ud på - Der er
nok ikke så meget du selv kan gøre...

Men det er altid klogt at 'lege' lidt med PING og TRACERT når
netværket driller- Så kan man i reglen diagnostisere meget præcis hvor
problemet ligger...

Prøv at sætte dig lidt ind i disse værktøjer.

<mlr>

Fra : Jørn Rudolph

Dato : 09-06-07 20:57

> Hvis det er ud af huset er det udbyderen du skal skælde ud på - Der er
> nok ikke så meget du selv kan gøre...

Jeg har naturligvis kontaktet TDC flere gange - fået foretaget en test
måling fra
Alt skulle fungere
Har også kontaktet D-Link, hvor Ruteren er fra

> Men det er altid klogt at 'lege' lidt med PING og TRACERT når
> netværket driller- Så kan man i reglen diagnostisere meget præcis hvor
> problemet ligger...
>
> Prøv at sætte dig lidt ind i disse værktøjer.
Det vil jeg
Er det disse ?
http://en.wikipedia.org/wiki/Ping
http://en.wikipedia.org/wiki/Tracert
Og hvordan bruger man dem?

Fra : Allan Vebel

Dato : 10-06-07 23:54

Jørn Rudolph skrev:

> Jeg har naturligvis kontaktet TDC flere gange - fået
> foretaget en test måling fra
> Alt skulle fungere

Prøv med et kabel direkte til routeren nogle dage.
Kører det, kan du ikke laste udbyderen for noget.

> Har også kontaktet D-Link, hvor Ruteren er fra

Er der signal nok? Hvor langt er der mellem pc og
router? Er der murstensvægge mellem pc og router?

Man kan få en ekstra antenne, som giver routeren et
ekstra spark.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : jacobdinesen@gmail.c~

Dato : 20-06-07 06:32

On 11 Jun., 00:54, "Allan Vebel" <s...@do.not> wrote:

> [...]
> router? Er der murstensvægge mellem pc og router?
>
> Man kan få en ekstra antenne, som giver routeren et

Jeg har samme problem. Min router står ca. 15 cm fra min bærbare, så
det er ikke afstand og forhold der blokerer.

Fra : Allan Vebel

Dato : 20-06-07 23:52

jacobdinesen@gmail.com skrev:

> Jeg har samme problem. Min router står ca.
> 15 cm fra min bærbare, så det er ikke afstand
> og forhold der blokerer.

Det var for at finde ud af om det er internetforbindelsen
routerens trådløse del eller netværkskortet der laver
fejlen.

Man kan naturligvis ikke laste internetudbyderen for
noget der ikke fungerer i ens eget udstyr, det skal der
styr på først.

Jeg ser ofte at en trådløs forbindelse er dårlig, af en
eller anden grund - så sæt dog et kabel på i stedet,
for at konstatere om det så fungerer. Du er nødt til at
finde det svage led.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk