To browsere
Fra : Per Andreasen

Dato : 11-06-07 09:23

Kan man uden problemer have to browsere, IE 7.0 og Mozilla Firefox, på samme
styresystem Windows XP? Skal man evt. have en opstartsmenu for at vælge
imellem dem.

På forhånd tak for svar Per Andreasen

Fra : Holst

Dato : 11-06-07 09:39

Per Andreasen wrote:

> Kan man uden problemer have to browsere, IE 7.0 og Mozilla Firefox, på samme
> styresystem Windows XP? Skal man evt. have en opstartsmenu for at vælge
> imellem dem.

Du kan sagtens køre begge.

Det er to forskellige programmer. Du vælger selv, om du vil starte IE,
Firefox, Word,r AutoCAD eller noget helt fjerde.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-06-07 09:41

Per Andreasen skrev:

> Kan man uden problemer have to browsere, IE 7.0 og Mozilla Firefox, på samme
> styresystem Windows XP? Skal man evt. have en opstartsmenu for at vælge
> imellem dem.

Jeg kan uden problemer have tre: Opera, Firefox og IE.

Eneste 'konflikt' opstår hvis de er sat op til at tjekke om de er
standardbrowsere. Der vælger man naturligvis Opera, og så slår
man tjekket fra i alle browserne.

Der er slet ikke andre situationer hvor de påvirker hinanden.

Der er andre der har mange flere browsere liggende.

--
Bertel

Fra : Per Andreasen

Dato : 11-06-07 10:48

Jeg siger tak for et hurtigt svar

mvh Per Andreasen

Fra : ebbe

Dato : 11-06-07 12:07

"Per Andreasen" <per.andreasen(fjern.parantes)@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:466d1a33$0$21931$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Jeg siger tak for et hurtigt svar

Ikke alene kan du køre flere browsere, du kan også have dem alle åbne
samtidig. og med flere vinduer af hver.

ebbe
(opera, firefox, ie, maxthon, seamonkey)

Fra : John

Dato : 12-06-07 00:22

"ebbe" <ebbexxx@xxxamara.dk> skrev i en meddelelse

> (opera, firefox, ie, maxthon, seamonkey)

Ojj.. en rigtig browser freak! :)

Så vil det sikkert interessere dig at prøve Apple's Safari browser, nu også
for XP/Vista (!):

http://majorgeeks.com/Apple_Safari_for_Windows_d5683.html

John :)

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 12-06-07 00:48

John skrev:

>Så vil det sikkert interessere dig at prøve Apple's Safari browser, nu
>også for XP/Vista (!):

crash boom bang

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : ebbe

Dato : 12-06-07 11:26

> Ojj.. en rigtig browser freak! :)
Neeej, bruger stort set kun ff. De andre er kun til test hvis brugere
brokker sig over udseendet i browsere.

> Så vil det sikkert interessere dig at prøve Apple's Safari browser, nu
> også for XP/Vista (!):
Prøvede vista for første gang her i weekenden. Craps , vent dog med at
sende skidtet på markedet til det er nogenlunde færdigt. Alt det der virkede
var kopieret fra gamle windowsversioner og mest tilføjet en ekstra
trykknap - som om mine klikkerier kunne gøre det mere sikkert. Og masser af
ting virkede kun halvt eller var bare besværlige. Havde mest lyst til at
kræve pengene tilbage + erstatning for den tid jeg havde spildt....

Safari er svjv kun ude i en beta, jeg venter til de siger det er færdigt,
har ikke tid til at lege betatester uden plan
ebbe

Fra : M. Andersen

Dato : 12-06-07 21:08

> Jeg kan uden problemer have tre: Opera, Firefox og IE.

Men hvorfor? Bare nysgerrig - hvad skal du med de tre hvis det ikke lige er
fordi du underviser i browsere

Mette

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-06-07 21:39

Den 12-06-07 22.07 skrev M. Andersen følgende:

> Men hvorfor? Bare nysgerrig - hvad skal du med de tre hvis det ikke lige er
> fordi du underviser i browsere

Hvis man laver en hjemmeside, kan det være meget praktisk at tjekke den
i de forskellige programmer.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Really Slick Screeensavers: Flotte pauseskærme - med lydeffekter.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 11-06-07 12:24

Hej Per Andreasen, du skrev i dk.edb.internet.software.browser:

> Kan man uden problemer have to browsere, IE 7.0 og Mozilla
> Firefox, på samme styresystem Windows XP?

Så vidt jeg ved er man endda tvunget til at have flere installeret,
hvis man vil bruge andet end IE. Microsoft Update virker (igen - så
vidt jeg ved) kun med IE.

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 11-06-07 12:49

Rudi Stegen <newsnospam@stegen.dk> posting:

>Microsoft Update virker (igen - så vidt jeg ved) kun med IE.

Du kan nøjes med at bruge IE direkte i din normale browser. I Opera
kan du anvende et plugin[1], og du kan noget lignede i FF.
________
[1]
http://www.opera.com/support/search/view/415/
http://my.opera.com/operafan2006/blog/show.dml/498628

--
What is life, except excuse for death,

http://operawatch.com/news/2007/04/research-finds-opera-users-are-most-satisfied.html

Fra : Rudi Stegen

Dato : 11-06-07 22:59

Hej Christian Bohr-Halling, du skrev i
dk.edb.internet.software.browser:

> Du kan nøjes med at bruge IE direkte i din normale browser.

Umiddelbart fikst nok. Ved nærmere eftertanke kunne man dog diskutere
fordelen ved dette fremfor blot at anvende IE (der jo alligevel er
installeret) til Microsoft/Windows Update.

Iøvrigt tak for oplysningen og referencerne, Christian.

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm