Andet multimedie
bentjuul 3670
AI og color settings
Fra : Mogens

Dato : 11-06-07 16:58

Min AI 13.0.0 (Windows) giver ikke mulighed for at vælge "Europe
Prepress" under Color settings. Der er alene US standarder.

Hvad kan jeg gøre for at få fat i denne color profile? Er det evt. et
spørgsmål om at re-installere AI idet jeg eksemplevis har valgt forkert
region eller lignende (kan dog ikke huske at skulle angive region
nogetsteds)?

Mogens

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 12-06-07 19:56

Mogens skrev:

> Min AI 13.0.0 (Windows) giver ikke mulighed for at vælge "Europe
> Prepress" under Color settings. Der er alene US standarder.
>
> Hvad kan jeg gøre for at få fat i denne color profile?

'Europe Prepress' er erstattet af 'Europe Prepress 2' i CS3-pakkens
programmer, eller den farveindstilling har du måske heller ikke?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Mogens

Dato : 13-06-07 13:08

Thomas G. Madsen wrote:

> 'Europe Prepress' er erstattet af 'Europe Prepress 2' i CS3-pakkens
> programmer, eller den farveindstilling har du måske heller ikke?

Nope. Tror der er sket en fejl under installationen af CS3, så jeg må
hellere prøve at reinstallere.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 13-06-07 22:31

Mogens skrev:

> Tror der er sket en fejl under installationen af CS3, så jeg må
> hellere prøve at reinstallere.

Det er efter min mening et lidt drastisk skridt at tage blot pga. en
manglende farveindstilling og muligvis tilhørende profiler, men det
er selvfølgelig op til dig :)

Prøv først at slå 'Advanced Mode' til i Illustrators farveindstillinger.
Hvis det ikke giver dig adgang til flere indstillinger, så giv lyd, for
så kan jeg evt. sende dig de manglende farveindstillinger og tilhørende
profiler.

--
Hilsen
Madsen

Fra : PB

Dato : 13-06-07 13:25

"Mogens" <mogensnomail@web.dk> wrote in message
> [...]
> spørgsmål om at re-installere AI idet jeg eksemplevis har valgt forkert
> region eller lignende (kan dog ikke huske at skulle angive region

Hos mig virker det ved at gå ind i "The Bridge".
(Edit -> Creative Suite Color Settings - Ctrl/Shift/K).
Herfra er det nemt at synchronisere hele CS.

vh
PB

Fra : Mogens

Dato : 13-06-07 13:49

PB wrote:

> [...]
> (Edit -> Creative Suite Color Settings - Ctrl/Shift/K).
> Herfra er det nemt at synchronisere hele CS.

Kører du Mac-versionen? I min Bridge Edit menu er der intet vedr. Color
Management. Prøvede at søge i Bridge Help, og der skrev de at man skulle
søge i hjælp i sin "komponent" og der taste "Syncronize color settings".

Men hvad er komponent for noget? Er det selve AI? AI's hjælp returnerede
"ingen resultater" ved søgning på førnævnte. Og i Bridgens hjælp det
samme :(

Fra : PB

Dato : 13-06-07 16:34

> [...]
> "ingen resultater" ved søgning på førnævnte. Og i Bridgens hjælp det samme

Nej, min er også Windows udgaven.

Prøv lige at se i Bridge, om du har slået Color Management til:
[Edit -> Preferences -> Advanced -> VÆLG: Enable Color Management]
(Evt. restart Bridge!).
Virker ok hos mig. Jeg kan vælge mellem ca. 20 Color Settings fra Bridge.
(Diverse Europe, North America, Japan osv. settings!).
Håber det hjælper!

vh
PB