Andet multimedie
bentjuul 3670
Scanner (skarphedsdybde)
Fra : Peter Andersen

Dato : 10-06-07 10:52

Hej

Jeg har købt en Canon ScanGear LiDE 70 scanner som egentlig er glimrende,
men alligevel ikke.

Problemet er, at skarphedsdybden ikke er særlig stor på den. Scanner man
bøger eller ting med ujævne overflader er den ubrugelig. Hvilket jeg gør :-/
(printplader m.m.)

Jeg har adgang til en Scangear 9950F som er fremragende og ikke har dette
problem. Selv en 1cm oppe over glaspladen er billedet knivskarpt. På min
LiDE 70 skal man 1mm op før det før det går galt. Det er noget møg...

Spørgsmålet er så: hvad ksla jeg ellers købe? jeg har ikke råd til en 9950F,
men der må være en anden Canon model der kan bruges. Hvad med 4400F eller
8600F? de er begge filmscannere og det er vel der forskellen ligger (?).

Hvis nogen har nogle af de modeller stående vil jeg meget gerne høre lidt
erfarigner med dem!

Peter

Fra : Max

Dato : 10-06-07 12:31

Hej Peter

> Hvis nogen har nogle af de modeller stående vil jeg meget gerne høre
> lidt erfarigner med dem!

Jeg bruger også min scanner til print og alt den slags, og hvis jeg
scanner med låget åbent, ja så bliver loftpladerne også at se på
scanningen. Det er en EPSON Perfection 1670, men den er efter-
hånden gammel og jeg ved ikke om de nyere modeller kan klare
det samme, men man kan jo prøve.

--
Mvh Max

Fra : Peter Andersen

Dato : 10-06-07 13:25

Max wrote:
> [...]
> scanningen. Det er en EPSON Perfection 1670, men den er efter-
> hånden gammel og jeg ved ikke om de nyere modeller kan klare

Det jeg faldt for i første øjeblik var at den Canon jeg købte var så lille,
meget hurtig, og kunne køre kun på USB og dermed nemt tages med i en taske
hvis man skulle have brug for det engang (til en bærbar). Og det er en
glimrende scanner, men bare ikke til mit formål :-/

Jeg har lagt et par eksempler her: www.mespilus.dk/scanner/

Det bekræfter endnu engang at 9950F er en utrolig dejlig scanner

Peter

Fra : Morten Lind

Dato : 10-06-07 18:08

Peter Andersen <peterandersen@mespilus.dk> wrote:

> [...]
>
> Hvis nogen har nogle af de modeller stående vil jeg meget gerne høre lidt

Har en CanoScan 8000F - men den er jo gammel efterhånden - til gengæld
kan den dét, du behøver.....

M.