Weber og pizza, igen
Fra : Fister Løgsovs

Dato : 08-06-07 10:39

Den har været oppe før, men jeg er sgu tungnem, så jeg skal lige have
den igen.
Jeg kører i Silvan, og konstaterer at sådan en sten med det helt
rigtige Webermærke koster 300 dask.
Det vil jeg ikke give!
Så kikker jeg på klinker og fliser, og klør mig lidt i nakken.
Hvad er det, præcis, jeg skal købe, som virker på samme måde, og som
ikke forgifter min fine gastronomi?
Kai

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 08-06-07 15:43

"Fister Løgsovs" <Kunta@starmail.invalid.co.za> skrev i en meddelelse
> [...]
> Så kikker jeg på klinker og fliser, og klør mig lidt i nakken.
> Hvad er det, præcis, jeg skal købe, som virker på samme måde, og som ikke

Jeg købte en granitflise, den er der ikke noget bly i. Pas på med glaserede
ler fliser. Kig på undersiden og se om det er samme matriale på begge sider.

Steen.

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 08-06-07 19:47

Steen Jakobsen:
> [...]
> ler fliser. Kig på undersiden og se om det er samme matriale på begge sider.

Super, det var en start.
Jeg tror at kæresten skal til at gøre sig sommerlækker til at få
serveret grillet pizza.
Kai

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 09-06-07 13:03

Steen Jakobsen:
> [...]
> ler fliser. Kig på undersiden og se om det er samme matriale på begge sider.

Så fik vi købt den, og glæder os til det bliver aften, og spisetid.
Det bliver til Pesto Pizza med bacon, og et par stykker med pepperoni,
for der var gået inflation i skinke i dag, så hylderne var tomme i 2
butikker (og jeg gad ikke skære/rive selv).
Kai

Fra : thomas.handyGorilla@~

Dato : 11-06-07 00:20

On 9 Jun., 13:03, Fister Løgsovs <K...@starmail.invalid.co.za> wrote:
> [...]
> for der var gået inflation i skinke i dag, så hylderne var tomme i 2
> butikker (og jeg gad ikke skære/rive selv).

Hej Kai

Min pizza sten er købt i en isenkræmmer og hedder ikke noget med
weber. Men den passer fint i en sådan. Den laver de lækreste pizzaer.
Hvis du er interesseret kan du kikke på min weber pizza guide her.
http://www.weberguru.dk/forum/viewtopic.php?t=2099&highlight=
Jeg håber den kan være til inspiration.

/Thomas

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 11-06-07 03:44

thomas.handyGorilla@gmail.com:

> [...]
> weber. Men den passer fint i en sådan. Den laver de lækreste pizzaer.
> Hvis du er interesseret kan du kikke på min weber pizza guide her.

Det ligner præcis samme sten jeg købte.
Et lille tip!
Kom osten på før du kommer det faste fyld på (specielt til ovnbagte
pizzaer) så forbliver den flydende, når den kommer øverst kan den
gratinere, men ud fra dine billeder ser det ikke ud til at den gjorde
det.
Det smagte fantastisk!
Kai