Hvad gør man ved et uroligt barn i klassen~
Fra : Heidi

Dato : 08-06-07 16:40

Forestil jer følgende:
En velfungerende folkeskoleklasse, en af de yngre årgange - der kommer
nu en ny elev i klassen, som gennem længere tid forstyrrer, driller, og
mere eller mindre ødelægger undervisningen for de andre, fordi barnet
kræver så meget fokus fra lærerne.
Ved henvendelse til klasselæreren fra flere af forældrene, får man at
vide at der er fokus på problemet.
Flere måneder senere er der kun sket en lille, eller slet ingen bedring
i barnets opførsel.

Hvad har man som forældre mulighed for at gøre, for at "gennemtvinge" en
løsning? Hvis gentagne henvendelser til klasselæreren ikke hjælper (og
man ikke ved konkret hvad der bliver gjort fra skolens side overfor
forældrene/barnet), skal man så bare finde sig i at en klasse bliver
ødelagt af dette ene barn, og i sidste ende måske ikke får lært det de
skal?
Har man krav på at få ren besked fra skolen om hvad der sker i sagen?

Hvad ville i foreslå? At de øvrige forældre går direkte til barnets
forældre (feks. gennem klassens forældreråd) - eller at man fortsat skal
presse skolen for en løsning?

--
Heidi

Fra : Kim

Dato : 09-06-07 04:30

"Heidi" <xNOSPAMx@fjomp.com> skrev
> Hvad ville i foreslå? At de øvrige forældre går direkte til barnets
> forældre (feks. gennem klassens forældreråd) - eller at man fortsat skal
> presse skolen for en løsning?

1. Lav en underskriftindsamling blandt forældre, vælg 2-3 stykker
og gå til skolens leder.
2. Meld problemet til kommunen hvis Skolelederen ikke reagerer.
3. Skift skole, evt til en privatskole.

Jeg tror alle skoler har sådanne unger der ødelægger undervisningen
og samholdet i klassen.
Og skolelederen kan sige det til forældrene op til flere 1000 gange
uden at der sker en skid.

Men enten må barnet over på en specialskole specielt uddannet til
at håndtere sådanne børn/forældre
der er helt klrt noget galt på hjemmefronten, eller også må I andre
forældre tage Jeres børn ud af klassen, til en anden skole.

Mvh Kim

Fra : Heidi

Dato : 09-06-07 08:18

Kim wrote:
> "Heidi" <xNOSPAMx@fjomp.com> skrev
>
> 1. Lav en underskriftindsamling blandt forældre, vælg 2-3 stykker
> og gå til skolens leder.

Det er vist også ved at komme på tale - at feks. forældrerådet skal
kræve at der bliver fundet en løsning. Men der var bare tvivl om hvad
den korrekte procedure er, og hvem man går til.

> 2. Meld problemet til kommunen hvis Skolelederen ikke reagerer.

Noteret.

> 3. Skift skole, evt til en privatskole.

Generelt en mulighed, men ikke i dette tilfælde. Og jeg synes heller
ikke det er rimeligt at de andre børn skal hives ud af en skole de
ellers er glade for, fordi én person er et forstyrrende element. Men jeg
forstår godt din pointe.

> Jeg tror alle skoler har sådanne unger der ødelægger undervisningen
> og samholdet i klassen.
> Og skolelederen kan sige det til forældrene op til flere 1000 gange
> uden at der sker en skid.

Ja desværre. Men problemet er også lidt at de andre forældre reelt ikke
ved hvad barnets problem er - dårlig opdragelse og manglende grænser i
hjemmet? (som efter sigende er en ganske almindelig familie med far, mor
og børn). DAMP? En anden psykisk forstyrrelse? (hvis der findes andet
der gør at et barn opførrer sig sådan).

> [...]
> der er helt klrt noget galt på hjemmefronten, eller også må I andre
> forældre tage Jeres børn ud af klassen, til en anden skole.

Faktisk har barnet , såvidt vides, tidligere været i en specialklasse,
inden vedkommende kom i denne klasse, så det tyder jo på at der er et
eller andet problem - men om det feks er DAMP og/eller problemer hjemme
vides ikke.

Men tak for dit svar - flere kommentarer er fortsat velkomne

--
Heidi

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 11-06-07 21:55

"Kim" <no@way.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der er helt klrt noget galt på hjemmefronten, eller også må I andre
> forældre tage Jeres børn ud af klassen, til en anden skole.

Hallo -hallo, hvad nu det barn var dit?
Ville du ikke blive meget ked af det, hvis
der blev lavet underskriftsindsamling imod dit barn?

Der er åbenbart allerede sat foranstaltninger igang,
så tal dog med klasselæreren/skolelederen direkte
og forhør jer om, hvad skolen gør for at hjælpe det
stakkels barn - og dets forældre. Måske kunne I
andre forældre hjælpe til, hvis barnet var mere
sammen med de andre børn?

Prøv at tage de positive briller på.

Mvh.Bodil.

Fra : Bente

Dato : 12-06-07 05:54

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@FJERNDETTEtdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:466db6bd$0$8692$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> [...]
> stakkels barn - og dets forældre. Måske kunne I
> andre forældre hjælpe til, hvis barnet var mere

Kan kun giv Bodil helt ret.
Nogle gange gør forældrene det meget værre og hvem siger at der er noget
galt på hjemmefronten, hvem siger at barnet har DAMP ?
At nævne DAMP kræver en større undersøgelse af speciallæger.
Jeg har et barn der var meget urolig i klassen, lavede ballade osv. De
holdte klassenstime og lavede nogle klasseregler og det virker.
Hvis et barn ikke er som de andre i klassen blir det med det samme holdt
udenfor og mange forældre får peppet stemningen op og gør det meget værre.
De holder møder, kontakter div og SÅ er det , at det lille barn blir holdt
mere udenfor.
Hvem siger ikke at barnet prøver at begå så godt det kan, men med hjælp af
alle andre er det helt umuligt ?
Hjælp barnet, istedet for at hænge galjen op...
Hvis der er noget galt med barnet/hjemmet så tror jeg nok skolen/kommunen
allerede er inde i det eller kommer det. Men hjælp istedet for at puste til
ilden :)
Hilsen Bente

Fra : Hansen

Dato : 12-06-07 15:35

"Bente" <engel76FJERN&DETTE@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hvis der er noget galt med barnet/hjemmet så tror jeg nok skolen/kommunen
> allerede er inde i det eller kommer det. Men hjælp istedet for at puste

Åhhh hvor befriende at læse de sidste to indlæg!!

Uden at skulle kunne sige om det er sådan i dette tilfælde fik de første
indlæg mig til at tænke på den slags forældre der forventer/forlanger at
skole og samfund gør alt for at deres lille forkælede konge/dronning bliver
hørt først og så sandelig skånes for de elever der er lidt anderledes eller
kræver særlige hensyn. Nej sådan er det selvfølgelig ikke her - med de
findes.

Jeg selv ville blive stiktosset hvis jeg fandt ud af at andre forældre i mit
barn klasse begyndet at samle underskrifter eller forlangte at skolen skulle
udlevere fortrolige oplysninger. Jeg ville blive stiktosset hvis en gruppe
forældre kom til min dør og gerne ville tale med mig om mit barn.

I kan være helt sikre på at skole/kommune har fokus på problemerne når de
siger at det har de.

Fra : Heidi

Dato : 12-06-07 17:30

Hansen wrote:

> [...]
> de elever der er lidt anderledes eller kræver særlige hensyn. Nej
> sådan er det selvfølgelig ikke her - med de findes.

Jeg tror bestemt ikke der er nogen af forældrene i dette tilfælde der
forlanger at deres børn skal behandles som konger og dronninger - og jeg
skal være den første til medgive at opdragelse sker derhjemme, og ikke i
skolen - men disse forældre har nok en forventning om at deres børn får
lov at lære det de skal og ikke konstant bliver forstyrret af et andet
barn, som tilsyneladende har et problem. Hvad problemet så end er.
Selvfølgelig skal der være plads til dem der er anderledes og har
specielle behov, og de skal hjælpes hvis de har problemer - men er det
rimeligt på deres egne børns vegne, at disse forældre bare skal blive
ved med at vente på der sker noget?

> [...]
> forlangte at skolen skulle udlevere fortrolige oplysninger. Jeg ville
> blive stiktosset hvis en gruppe forældre kom til min dør og gerne

Men hvis du var i disse forældres situation, og dit barn ikke får nok ud
af undervisningen pga. ét barn med problemer - ville du så bare lade stå
til? Og hvis ikke, hvad er dit alternativ så, hvis ikke du vil gå til
hverken skolen eller forældrene?

> I kan være helt sikre på at skole/kommune har fokus på problemerne
> når de siger at det har de.

Det regner forældrene da vist også med - men når der tilsyneladende
ingenting er sket efter flere måneder, så kan det vel ikke undre at de
begynder at bekymre sig om hvad der sker og hvornår. Og evt. gerne vil
informeres lidt om fra skolen, hvad der sker.

--
Heidi

Fra : Bente

Dato : 12-06-07 18:19

"Heidi" <xNOSPAMx@fjomp.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> begynder at bekymre sig om hvad der sker og hvornår. Og evt. gerne vil
> informeres lidt om fra skolen, hvad der sker.

Hvorfra ved i at der ikke sker noget ?
Det kunne måske tænkes at der er sat noget igang og det er klassen/forældre
da ikk forpligtet til at få at vide.
Der er noget der hedder tavshedspligt.
Jeg ved at et familiebehandlingstilbud varer op til 9 mdr at gennemfører og
det er først i den sidste halvdel, at der kan ses resultater.
STØTTE kommer man længst med og ikk at hakke på dem der allerede ligger ned.
/Bente

Fra : Heidi

Dato : 12-06-07 21:21

Bente wrote:

> Hvorfra ved i at der ikke sker noget ?

Det vides heller ikke pt.

> Det kunne måske tænkes at der er sat noget igang og det er
> klassen/forældre da ikk forpligtet til at få at vide.
> Der er noget der hedder tavshedspligt.

Det var jo egentlig også mere eller mindre det mit spørgsmål gik på - om
forældrene til de andre børn har ret til at få besked om hvad der bliver
gjort, når der nu er gjort opmærksom på problemet. Og det kan jeg så
forstå at flere af jer mener de ikke har - og det besvarer jo sådan set
mit spørgsmål, så det er fint nok.

> [...]
> gennemfører og det er først i den sidste halvdel, at der kan ses
> resultater. STØTTE kommer man længst med og ikk at hakke på dem der

Intentionen er heller ikke at hakke på nogen - men bare at få et råd om
hvad forældrene kan gøre, og hvor meget de kan forvente at få at vide.

--
Heidi

Fra : Hansen

Dato : 12-06-07 20:36

> [...]
> specielle behov, og de skal hjælpes hvis de har problemer - men er det
> rimeligt på deres egne børns vegne, at disse forældre bare skal blive ved

Jeg synes bestemt at det er rimeligt at spørge skolen om de tager hånd om
problemet. Det var mere tanken om underskrifter eller henvendelse til
barnets forældre jeg ikke brød mig om.

> [...]
> af undervisningen pga. ét barn med problemer - ville du så bare lade stå
> til? Og hvis ikke, hvad er dit alternativ så, hvis ikke du vil gå til

Jeg har på intet tidspunkt sagt at man ikke skal gå til skolen. Men når
skolen siger at der er fokus på det, skal og kan man ikke forlange at få
detajlerne at vide. Og hvis man ikke stoler på at skolen kan håndtere
problemet må man evt. flytte skole, og håbe på at man rammer en klasse med
udelukkende elitebørn

Jeg har et barn som gik i klasse med en urolig elev, men mit barn har da
klaret sig og er i dag universitetsuddannet (og er tilmed et af de mest
tolerante og venlige mennnesker jeg kender)

Jeg har også et barn som var "den urolige" på grund af DAMP og som havde
brug for ekstra støtte. Lærernes og de andre forældres tolerance var på
nulpunktet. Flere skoleskift og manglende forståelse har gjort livet svært
for dette barn som nu er voksen, men har det psykisk svært.

Et mere af mine børn er den meget stille men talentfuld type, som forstyrres
ekstremt meget af urolige elever. Dette barn har skolen så sørget for kom i
en mindre og overskuelig klasse.

Det jeg prøver at sige er at børn er så forskellige og der skal gerne være
plads til alle. Alle børn har brug for et accepterende samfund at vokse op
i. Hvis det er utilstrækkelige forældre der er skyldt i et barns uro eller
drillerier ja, så kan barnet ikke gøre for det, og hvis barnet faktisk har
en diagnose som forklarer adfærden - ja så kan barnet jo heller ikke gøre
for det. Man kan selvfølgelig pumpe det med medicin for at få ro.
Provokerende udtalelse det ved jeg godt, men det er værd at tænke lidt over
hvordan vi alle kan hjælpe de børn der af den ene eller anden årsag er
kommet skævt fra start.

Fra : Heidi

Dato : 12-06-07 21:36

Hansen wrote:

> Jeg har et barn som gik i klasse med en urolig elev, men mit barn har
> da klaret sig og er i dag universitetsuddannet (og er tilmed et af de
> mest tolerante og venlige mennnesker jeg kender)

Der er jo også forskellige grader af urolig
Men jeg er da enig i at børn kun har godt af at lære at børn/mennesker
er forskellige, og at der skal være plads til alle - men så må der også
gøres noget for dem der har behov for det, så både de selv og de øvrige
børn får det ud af skolegangen som man kan forvente.

> [...]
> tolerance var på nulpunktet. Flere skoleskift og manglende forståelse
> har gjort livet svært for dette barn som nu er voksen, men har det

En trist historie - men blev der intet gjort fra skolens side for at
afhjælpe problemet? Jeg aner ikke hvad proceduren er ved diagnosen DAMP,
om det er specialklasse, om der findes specialskoler for DAMP-børn,
eller om løsningen er noget helt tredje?

> Et mere af mine børn er den meget stille men talentfuld type, som
> forstyrres ekstremt meget af urolige elever. Dette barn har skolen så
> sørget for kom i en mindre og overskuelig klasse.

Det virker bare ikke som om det er en mulighed i dette tilfælde. Der er
de klasser der er i årgangen, med nogenlunde lige mange elever i hver.
Og det er ikke kun ét barn der bliver forstyrret i undervisningen - det
er mange, hvis ikke dem alle. Og man flytter vel ikke samtlige af de
velfungerende elever over i en specialklasse, for at de alle sammen kan
få ro for et enkelt forstyrrende barn.

> Det jeg prøver at sige er at børn er så forskellige og der skal gerne
> være plads til alle. Alle børn har brug for et accepterende samfund
> at vokse op i.

Igen, jeg er enig.

> [...]
> godt, men det er værd at tænke lidt over hvordan vi alle kan hjælpe
> de børn der af den ene eller anden årsag er kommet skævt fra start.

Og det er da også det forældrene gerne ser, tror jeg - at den ene elev
bliver hjulpet, til gavn for både den ene elev, og alle de andre i
klassen.

--
Heidi

Fra : Kristian Damm Jensen

Dato : 13-06-07 15:29

Heidi wrote:
> Hansen wrote:
<snip>

> [...]
> DAMP, om det er specialklasse, om der findes specialskoler for
> DAMP-børn, eller om løsningen er noget helt tredje?

For 15-20 år siden (vedkommende er åbenbart voksen i dag) var der ingen, der
anede hvad DAMP var. *De* børn havde det svært; de skulle bare lære at
opføre sig ordentlig, skulle de.

<snip>

--
Venlig hilsen /Best regards
Kristian Damm Jensen

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 12-06-07 21:37

Hansen wrote:

> Jeg synes bestemt at det er rimeligt at spørge skolen om de tager
> hånd om problemet. Det var mere tanken om underskrifter eller
> henvendelse til barnets forældre jeg ikke brød mig om.

Spøjst som vi er forskellige. Netop den personlige henvendelse ser jeg
som et stort plus. Naturligvis under forudsætning af at den gennemføres
ordentligt. Det rykker helt anderledes, når der kommer ægte levende
personer i den anden ende, i stedet for et halvanonymt skolevæsen.
Det kan være det der bevæger et par opgivende forældre fra passivitet
til aktivitet.

Og nej, jeg siger ikke at jeg ved at forældrene er passive. Det er ikke
til at vide. Specielt ikke hvis det ikke er tilladt at henvende sig til
dem: Samtale fremmer forståelsen.

> [...]
> skolen kan håndtere problemet må man evt. flytte skole, og håbe på
> at man rammer en klasse med udelukkende elitebørn

Det kan nemt blive konsekvensen for en eller flere familier, hvis de
opfatter problemerne som værende store nok. Det er klart at der er
personlige hensyn at tage fra skolens side, men omvendt holder det ikke
vand helt at undlade at informere om tiltag. Der er en masse ting man
fint kan fortælle - er der indkaldt en skolepsykolog, er der planlagt
nogen ryste-sammen-arrangementer, vil der blive afholdt møder med
forældrene? De kan informere om alt hvad der involverer alle børnene.
--
Far + digitalkamera + webserver = http://ekot.dk/dagbog/

Fra : Kristian Damm Jensen

Dato : 13-06-07 15:32

Toke Eskildsen wrote:
<snip>
> [...]
> planlagt nogen ryste-sammen-arrangementer, vil der blive afholdt
> møder med forældrene? De kan informere om alt hvad der involverer

Og ikke mindst kan de oplyse, hvornår de regner med at se resultaterne af
deres tiltag. Det giver en tidsramme at forholde sig til, hvilket er nok så
vigtigt, hvis man går rundt og er frustreret.

--
Venlig hilsen /Best regards
Kristian Damm Jensen

Fra : Kristian Damm Jensen

Dato : 13-06-07 15:24

Hansen wrote:
<snip>

> Jeg selv ville blive stiktosset hvis jeg fandt ud af at andre
> forældre i mit barn klasse begyndet at samle underskrifter eller
> forlangte at skolen skulle udlevere fortrolige oplysninger.

Så vidt er vi enige, og det sidste er selvfølgelig helt uantageligt, men har
så vidt jeg husker heller ikke været på tale i denne sammenhæng.

> Jeg ville
> blive stiktosset hvis en gruppe forældre kom til min dør og gerne
> ville tale med mig om mit barn.

Men her hopper kæden af. Hvis det er den generelle opfattelse at *min* unge
er et forstyrrende element i klassen, vil jeg sgu gerne høre om det. *Hvis*
der nu var noget om snakken, kan jeg jo kun gøre noget, hvis jeg ved det. Og
hvis den generelle opfattelse var at jeg var ligeglad, ville jeg da gerne
have en chance for at rette op på denne misopfattelse.

> I kan være helt sikre på at skole/kommune har fokus på problemerne
> når de siger at det har de.

Nej. Det kan man ikke altid stole på.

Men man kunne jo starte med at forhøre sig om, hvilke tiltag man har gjort,
hvilke planer man har og - ikke mindst - hvor længe man forestiller sig, der
skal gå før sagen når næste trin, hvad det så end kan være.

Sagens kerne her, er jo at frustrerede forældrene oplever, at der ikke sker
en dyt, medens skolens siger de har hånd om situationen. Altså et klassisk
eksempel på kommunikationsbrist.

--
Venlig hilsen /Best regards
Kristian Damm Jensen

Fra : Hansen

Dato : 13-06-07 21:21

"Kristian Damm Jensen" <kristiandamm@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Så vidt er vi enige, og det sidste er selvfølgelig helt uantageligt, men
> har så vidt jeg husker heller ikke været på tale i denne sammenhæng.

Det synes jeg absolut ikke, men selvfølgelig kun i den her opridsede
situation: altså at de andre forældre HAR fået at vide at skolen er
opmærksom på og at der er fokus på det. Så ville jeg finde det upassende
hvis de andre forældre trods det kommer og skal være "kloge". Når de får at
vide at skolen har fokus på det må de da også regne med at barnets forældre
er informeret.

> Hvis det er den generelle opfattelse at *min* unge er et forstyrrende
> element i klassen, vil jeg sgu gerne høre om det.

Jep, men i dette tilfælde synes jeg at det er skolens opgave.

> *Hvis* der nu var noget om snakken, kan jeg jo kun gøre noget, hvis jeg
> ved det. Og hvis den generelle opfattelse var at jeg var ligeglad, ville
> jeg da gerne have en chance for at rette op på denne misopfattelse.

I de tilfælde hvor det var mit barn der opførte sig uhensigstmæssig på vejen
eller hos kammerater - ja så værsko' at dukke op.

> Nej. Det kan man ikke altid stole på.

Mener du at skolen lyver om det? Hvorvidt de så magter opgaven er en anden
sag, men jeg har svært ved at tro at de ville lyve om det.

> Men man kunne jo starte med at forhøre sig om, hvilke tiltag man har
> gjort, hvilke planer man har og - ikke mindst - hvor længe man forestiller
> sig, der skal gå før sagen når næste trin, hvad det så end kan være.

Hvis det drejer sig om et enkelt barn, tvivler jeg på at skolen i detaljer
kan udtale sig om hvilke tiltag der er sat i gang. Hvis det er hele klassens
trivsel vil hele forældregruppen jo alligevel få besked,. Det har vi været
udsat for i et af mine børns klasser.

> Sagens kerne her, er jo at frustrerede forældrene oplever, at der ikke
> sker en dyt, medens skolens siger de har hånd om situationen. Altså et
> klassisk eksempel på kommunikationsbrist.

Det har du sikkert ret i

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 14-06-07 22:31

Hansen wrote:

> "Kristian Damm Jensen" <kristiandamm@yahoo.dk> skrev i en
> meddelelse news:46700c26$0$160$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> Jep, men i dette tilfælde synes jeg at det er skolens opgave.

Hvornår er det så ikke skolens opgave? Er det overhovedet tilladt for
en forælder at kontakte en anden og gøre opmærksom på et problem?
--
Far + digitalkamera + webserver = http://ekot.dk/dagbog/

Fra : Heidi

Dato : 12-06-07 17:38

Bodil Grove Christensen wrote:

> [...]
> så tal dog med klasselæreren/skolelederen direkte
> og forhør jer om, hvad skolen gør for at hjælpe det

Mit formål med indlægget var også bare at få at vide, hvilken vej
forældrene kan gå hvis ikke der sker noget, og problemet bliver ved.

>Måske kunne I
> andre forældre hjælpe til, hvis barnet var mere
> sammen med de andre børn?

Såvidt jeg ved er barnet også sammen med nogle af de andre børn udenfor
skolen - men det har tilsyneladende ikke nogen indflydelse på hvordan
opførslen er i skoletiden.

> Prøv at tage de positive briller på.

Det tror jeg skam også forældrene prøver - men igen, når det har været
et problem i så lang tid, så tror jeg godt de kunne ønske sig noget
(mere) info fra skolen. Og det var det jeg var i tvivl om - om de havde
krav på.

--
Heidi

Fra : Ukendt

Dato : 12-07-07 14:44

On Mon, 11 Jun 2007 22:55:25 +0200, "Bodil Grove Christensen"
<grovebgc@FJERNDETTEtdcadsl.dk> wrote:

>Hallo -hallo, hvad nu det barn var dit?
>Ville du ikke blive meget ked af det, hvis
>der blev lavet underskriftsindsamling imod dit barn?

Hvis det var mit barn, ville jeg have reageret over for både skolen,
og de andre forældre, længe inden en underskriftindsamling blev
nødvendig.
Hvorfor er det du argumenterer for det ene barn der ødelægger det for
de øvrige er "stakkels", mens resten åbenbart ingen rettigheder skal
have med hensyn til en ordenlig undervisningssituation?

Jeg har selv haft problemet helt inde på livet i det ene af mine børns
klasse, hvor en elev stod for daglig mobning, fysisk vold, kasteskyts
som sakse, og som til enhver tid var eksponent for at beslaglægge en
lærer 90%.
Det tog over et år ved gentagne henvendelser til skolen endelig at få
dem til at tage det alvorligt, og placere dette barn i en
specialklasse som bedre kunne tilgodese hans behov, og hvor han fik
den opmærksomhed som han så brændende tørstede efter.

Men jeg var på nippet til at flytte mit barn til en privatskole mange
gange i den proces, hvor han gik i skole med ondt i maven af frygt, og
ofte kom hjem med blå mærker og rifter. Mit barn skal (sammen med de
resterende 23 elever) ikke være prøveklud for en på forhånd umulig
opgave med at forsøge sig med en alt for bred fortolkning af
rummelighed.
Min film knækkede da skolen ikke længere var rummelig nok til at
indeholde 24 elever på grund af én.

/Alex

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 21-07-07 10:03

> [...]
> de øvrige er "stakkels", mens resten åbenbart ingen rettigheder skal
> have med hensyn til en ordenlig undervisningssituation?

Det gør jeg nu heller ikke, det, jeg argumenterer imod, er en
underskriftsindsamling mod et barn----- det gør man altså bare
slet ikke!
Jeg forventer da naturligvis også, at både lærere og skole
samarbejder med det pågældende barns forældre, - det
lader jo til, at barnet har specielle behov, og det skal man
ikke lave underskifter imod, men derimod imødegå behovene
på passende vis, så der er plads til de "normale" børn i klassen.

Mvh:Bodil.