Hjælp til MySQL error
Fra : Sussi

Dato : 08-06-07 22:27

Hej alle sammen.

Jeg har en hjemmeside (www.vov-hund.dk) som jeg gerne vil have
gæstebog på, og har pøvet mange forskellige ting, indtil jeg
fandt ud af hvordan jeg aktiverede MySQL der hvor jeg har min
hjemmeside.. Men efter at have uploaded hele gæstebogen, og skal
aktivere den ved hjælp af:
http://www.dinside.dk/gb/create.php

Får jeg denne fejl...

Warning: mysql_connect(): Lost connection to MySQL server during
query in /home/domains/vov-hund.dk/web/gb/data.php on line 15
Kan ikke konnekte til SQL server

Jeg har søgt mig selv gul og blå på google, og der er også en
masse resultater, men intet som har virket endnu...

Nogen som kan hjælpe?

Det skal siges, at alt er selvlært, ved en masse, men det helt
avancerede "pc-sprog" er jeg måske ikke så god til.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin

Dato : 09-06-07 12:48

Sussi wrote:
> [...]
>
> Jeg har søgt mig selv gul og blå på google, og der er også en
> masse resultater, men intet som har virket endnu...

Istedet for at skrive mysql_connect(...) OR DIE ('Kan ikke konnekte til
SQL server'); så erstat med følgende
OR DIE ('Kan ikke konnekte til SQL server<br />Error: '.mysql_error());

Fra : Sussi

Dato : 09-06-07 15:46

Martin wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> Istedet for at skrive mysql_connect(...) OR DIE ('Kan ikke konnekte til
> SQL server'); så erstat med følgende
> OR DIE ('Kan ikke konnekte til SQL server<br />Error: '.mysql_error());

Hej Martin..
Mange tak for dit svar. Jeg fulgte dit råd, og
Jeg har lige prøvet, og nu ser det sådan her ud:

Warning: mysql_connect(): Lost connection to MySQL server during query in
/home/domains/vov-hund.dk/web/gb/data.php on line 15
Kan ikke konnekte til SQL server
Error: Lost connection to MySQL server during query

Og, på den skabelon jeg har, står der til sidst:
// Ændre ikke noget efter denne linje!

mysql_connect ("$dbhost", "$dbuser", "$dbpass") or die ("Kan ikke konnekte
til SQL server");
@mysql_select_db ("$dbname") or die ("Kan ikke vælge databasen");

?>

Den ændrede jeg til:
mysql_connect ("$dbhost", "$dbuser", "$dbpass") or die ('Kan ikke konnekte
til SQL server<br />Error: '.mysql_error());
@mysql_select_db ("$dbname") or die ("Kan ikke vælge databasen");

Men fejlen er stadig den samme... Nogen ide? Jeg er helt blank og har
prøvet alt hvad der næsten tænkes muligt :(

Skal man åbne noget inde i min MySQL?

Fra : Sussi

Dato : 09-06-07 16:19

Her tænker jeg på et "table" i MySQL databasen?

Jeg har prøvet, og der melder den fejl med:
Warning: mysql_connect(): Unknown MySQL Server Host ' pound1.net.ibizdns.com'
(1) in /home/domains/vov-hund.dk/web/gb/data.php on line 15

Prøvede at lave et nyt table, med navn gb, og 100 fields.. Altså, aner ikke om
jeg overhovedet er rigtigt, men læste et sted man kan gøre det...

er virkelig på bar bund nu...

Fra : Martin

Dato : 09-06-07 19:32

Sussi wrote:
> Her tænker jeg på et "table" i MySQL databasen?
>
> Jeg har prøvet, og der melder den fejl med:
> Warning: mysql_connect(): Unknown MySQL Server Host ' pound1.net.ibizdns.com'

Som der står...
Host: pound1.net.ibizdns.com findes ikke...

BEMÆRK lige at der MULIGVIS kun er et <mellemrum> der skal fjernes før

Betragt dette
Host ' pound1.net.ibizdns.com'

Lig mærke til hvor ' start og slutter - muligvis kan der være et
mellemrum imellem ' og pound...

Fra : Sussi

Dato : 09-06-07 21:50

> [...]
>
> Betragt dette
> Host ' pound1.net.ibizdns.com'
>
> Lig mærke til hvor ' start og slutter - muligvis kan der være et

hej martin... Og tak for sit svar.. det er rigtigt, jeg havde fået et mellemrum
ind i, og har rettet det, men så siger den igen:

Warning: mysql_connect(): Lost connection to MySQL server during query in
/home/domains/vov-hund.dk/web/gb/data.php on line 15

Har du nogen ide om hvad det kan være? Jeg har søgt meget på google, og alle de
toturials der findes, da denne fejl pbenbart er meget kendt, men kan ikke finde et
konkret svar og løsning på det..

Derudover som tidligere nævnt, læste jeg at nogle lavet et "table" på MySQL, der
skal det siges, jeg ikke helt ved om jeg skal det. Men ved godt hvor jeg skal gøre
det, hvis det er nødvendigt.

Fra : Sussi

Dato : 12-06-07 15:31

Er der slet ingen der kan hjælpe, eller er det mig som håbløst ikke kan finde ud af
det mest åbenlyse?

Fra : Sussi

Dato : 12-06-07 15:32

Er der slet ingen som kan hjælpe....?

Fra : Michael Zedeler

Dato : 12-06-07 15:36

Sussi wrote:

> [...]
>
> Warning: mysql_connect(): Lost connection to MySQL server during query in
> /home/domains/vov-hund.dk/web/gb/data.php on line 15

Som der står så mister php forbindelsen til mysql. Der kan være et hav
af årsager, men de fleste vil nok kunne spores til dårlig opsætning hos
din udbyder. Prøv at finde et andet webhotel og se om ikke det virker
bedre der.

Mvh. Michael.

Fra : Martin

Dato : 12-06-07 22:23

Sussi wrote:

> [...]
>
> Warning: mysql_connect(): Lost connection to MySQL server during query in
> /home/domains/vov-hund.dk/web/gb/data.php on line 15

Umiddelbart ville jeg sige det er en meget ustabil mysql server du har
fundet dig.

Har du også prøvet at lave opslag i databasen i ikke primetime (dvs kl
lort om natten i serverens land) ?

Kunne være den er overbelastet af en eller anden grund.

CREATE TABLE `test` (
`id` INT( 11 ) NOT NULL AUTO_INCREMENT PRIMARY KEY ,
`navn` VARCHAR( 255 ) NOT NULL ,
`email` VARCHAR( 255 ) NOT NULL
);

INSERT INTO `test` ( `id` , `navn` , `email` )
VALUES (
NULL , 'foo', 'bar'
), (
NULL , 'foor', 'baar'
);

[...]

Evt kan du prøve at ligge følgende fil op og kører den, og se hvilket
resultat du får.
(Bemærk den vil kun virke 1 gang)

<?php
// Vi kalder den lige test.php denne fil
// Erstat følgende 4 variabler med dine egne

$host = "pound1.net.ibizdns.com"; // Din servers host
$user = "DIT_BRUGERNAVN"; // Dit brugernavn til din database
$pass = "DIT_KODEORD"; // Dit kodeord til databasen
$database = "DATABASE_NAVNET"; // Navnet på din database

$link = mysql_connect($host,$user,$pass) OR die(mysql_error());
mysql_select_db($database,$link) OR DIE (mysql_error());

$sql = 'CREATE TABLE `test` (`id` INT( 11 ) NOT NULL AUTO_INCREMENT
PRIMARY KEY ,`navn` VARCHAR( 255 ) NOT NULL ,`email` VARCHAR( 255 ) NOT
NULL);';
mysql_query($sql,$link);

$sql = "INSERT INTO `test` ( `id` , `navn` , `email` ) VALUES (NULL ,
'foo', 'bar'), (NULL , 'foor', 'baar');";
mysql_query($sql,$link);

$sql = "INSERT INTO `test` ( `id` , `navn` , `email` ) VALUES (NULL ,
'foo', 'bar'), (NULL , 'foor', 'baar');";
mysql_query($sql,$link);

$q = mysql_query('SELECT * FROM test');
while ($r = mysql_fetch_object($q)) {
   echo "ID: ".$q->id." Navn: ".$q->navn." Email: ".$q->email."<br />";
}
?>