Godt snmp php script
Fra : Thomas Sørensen

Dato : 08-06-07 11:09

Hej

Jeg vil gerne kunne overvåge vores servere fra vores intranet, nogen der
kan anbefale et godt (enkelt) php snmp script ?.

eller hvis der er en der har et simpel eksempel på hvordan jeg hiver
noget basal information ud af en server, ville jeg også blive glad :)

Fra : Martin

Dato : 08-06-07 13:38

Thomas Sørensen wrote:
> [...]
>
> eller hvis der er en der har et simpel eksempel på hvordan jeg hiver
> noget basal information ud af en server, ville jeg også blive glad :)

echo shell_exec('ping IP');

noget ala sådan?

Fra : Peter Brodersen

Dato : 09-06-07 00:07

On Fri, 08 Jun 2007 12:08:54 +0200, Thomas Sørensen <spam@spam.dk>
wrote:

>Jeg vil gerne kunne overvåge vores servere fra vores intranet, nogen der
>kan anbefale et godt (enkelt) php snmp script ?.

Helt basalt eksempel:

<?php
print snmpget("myprinter","public","1.3.6.1.2.1.43.11.1.1.9.1.1");
?>

Output:
INTEGER: 60

("myprinter" er i dette tilfælde navnet på en netværksprinter - her
vises fx hvor mange procent cyan farve, der er tilbage)

--
- Peter Brodersen
Kendt fra Internet

Fra : Thomas Sørensen

Dato : 09-06-07 14:31

Peter Brodersen skrev:

> [...]
>
> ("myprinter" er i dette tilfælde navnet på en netværksprinter - her
> vises fx hvor mange procent cyan farve, der er tilbage)

Tak for svaret.

Er det virkeligt så simpelt :)

hvis jeg har en windows server hvor jeg har enabled SNMP, burde følgende
eksempel så ikke hente alt snmp data fra serveren
var_dump(snmpwalk("192.168.5.2", "public", ""));

Fra : Martin

Dato : 09-06-07 19:35

Thomas Sørensen wrote:
> hvis jeg har en windows server hvor jeg har enabled SNMP, burde følgende
> eksempel så ikke hente alt snmp data fra serveren
> var_dump(snmpwalk("192.168.5.2", "public", ""));

Første kommentar under snmpwalk dokumentationen

I found on Windows (PHP 5) an empty string did not return anything, it
just timed out. I had to use null instead:

$a = snmpwalk("127.0.0.1", "public", null);

Fra : Thomas Sørensen

Dato : 12-06-07 10:08

Martin skrev:
> Første kommentar under snmpwalk dokumentationen
>
> I found on Windows (PHP 5) an empty string did not return anything, it
> just timed out. I had to use null instead:
>
> $a = snmpwalk("127.0.0.1", "public", null);

Tak nu funker det..

Lige et sidste spørgsmål der ikke har så meget med PHP at gøre..

hvordan ved jeg hvilke object_id der findes ??? jeg har prøvet at søge
på nettet over en liste over hvad jeg kan hente fra f.eks en windows
server uden held ?