Hjælp til datostyring?
Fra : Peter

Dato : 08-06-07 15:32

Hej NG!

Kan man slette en dato "i en oversigt" (datoliste) efterhånden som datoen
udløber?
"Datolisten" er en aktivitetsliste på en hjemmeside som indeholder datoer på
møder m.m.
Det er en dato-liste jeg skal lave til min forening, og jeg er på ingen
ingen måde "en nørd"!
Mit webhotel har asp.net. Kan "en eller anden" hjælpe med en skabelon?.

hilsen
Peter

Fra : Jørn Andersen

Dato : 08-06-07 22:24

On Fri, 8 Jun 2007 16:31:54 +0200, "Peter" <petit@mobil.dk> wrote:

> [...]
>ingen måde "en nørd"!
>Mit webhotel har asp.net. Kan "en eller anden" hjælpe med en skabelon?.

Hvis det er ASP.Net, så spørg i dk.programmering.dotnet-gruppen.

Hvis det er ASP, og du fx vil have, at de skal blive der 2 dage efter en
dato, kunne det være noget i retning af:

datDato = (hvor du nu har datoen fra)
If Now < DateAdd("d", 2, datDato) Then
' Skriv hvad der skal skrives
End If

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Peter

Dato : 08-06-07 22:50

"Jørn Andersen" <jorn@jorna.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvis det er ASP, og du fx vil have, at de skal blive der 2 dage efter en
> dato, kunne det være noget i retning af:

Hej Jørn!

Tanken (idéen) med at dato slettes når den udløber (opnåes). Altså: et møde
/ aktivitet som i datolisten bliver afholdt d. 16. juli slettes når datoen
skifter til d. 17. juli - Er det muligt?

hilsen
Peter

Fra : Jørn Andersen

Dato : 09-06-07 00:18

On Fri, 8 Jun 2007 23:49:35 +0200, "Peter" <petit@mobil.dk> wrote:

> [...]
<snip>

>Tanken (idéen) med at dato slettes når den udløber (opnåes). Altså: et møde
>/ aktivitet som i datolisten bliver afholdt d. 16. juli slettes når datoen
>skifter til d. 17. juli - Er det muligt?

Ja, så retter du bare 2-tallet til et 1-tal.

Men ... jeg har lidt på fornemmelsen, at vi snakker forbi hinanden.
Bliver dine datoer/møder hentet fra en database eller hur?
Hvis de bliver hentet fra en database, så er det smarteste kun at hente
de møder ud, hvor fx dato > Now.

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,