TB vil ikke vise adgangskodeord
Fra : Ukendt

Dato : 07-06-07 16:36

Igår ændrede jeg mine konti, og tog derpå et print af mine adgangskoder
i Tb og FF, men i dag har jeg kun mulighed for at se Websted og
Brugernavn i Thunderbird, mens jeg stadig kan se Adgangskoden i Firefox.
Jeg har åbnet min bærbare pc der har samme indstillinger og der er alt
i orden. Blot er der på min staionære Pc ikke funktionsknappen
"Vis adgangskoder" Jeg "bruger ikke hovedadgangskode til at kryptere---
jeg aner ikke hvad det er.

Hvad kan der være sket?

Med venlig hilsen Mr. Mox

Fra : Ukendt

Dato : 07-06-07 17:04

Mr. Mox skrev:
> [...]
> i orden. Blot er der på min staionære Pc ikke funktionsknappen
> "Vis adgangskoder" Jeg "bruger ikke hovedadgangskode til at kryptere---

Idag har jeg så også lagt Gmail-konto ind på min bærbare PC, adgangskode
håndtering virker stadig her.
At Gmailkontoen i TB vises med en hængelås var fordi jeg ikke havde en
vinkel i "Aldrig" i "Brug sikker forbindelse" i serverindstillingerne.
Alle mine konti har ingen hængelås nu. Men det er stadig kun muligt at
ændre konti på bærbar, ikke på stationær Pc ?????
mvh Mr. Mox

PS I Mozillas "forum" er der flere der har haft samme problem, men der
er ingen løsninger?

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 07-06-07 17:05

Mr. Moxylius skrev:

> At Gmailkontoen i TB vises med en hængelås var fordi jeg ikke
> havde en vinkel i "Aldrig" i "Brug sikker forbindelse" i
> serverindstillingerne.

Hvorfor ikke bruge sikker forbindelse når man kan?

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 07-06-07 17:15

Klaus Alexander Seistrup skrev:

> Hvorfor ikke bruge sikker forbindelse når man kan?
>
> Mvh,

Er det så'noet med kryptering? Det ka' jeg ikke.
Men jeg kan da hurtigt sætte vinkler i igen, men hvad betyder det så?
(udover det logiske at det skulle være sikrere, mod spam?? eller
kodeordstyveri?)
mvh Mr. Mox

Fra : Ukendt

Dato : 07-06-07 17:26

Mr. Mox skrev:

> [...]
> Men jeg kan da hurtigt sætte vinkler i igen, men hvad betyder det så?
> (udover det logiske at det skulle være sikrere, mod spam?? eller
Så nu får jeg fejlmelding fra Gmailkontoen der siger: Og så står der
ikke noget. Sunsite lavede også vrøvl, men da jeg afvinklede "Brug
sikker forbindelse (ssl), kom det igennem.

Men hvorfor kan jeg ikke se mine kodeord på den ene maskine?

Mvh. Mr. Mox

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 07-06-07 17:26

Mr. Mox skrev:

> Er det så'noet med kryptering?

Ja.

> Det ka' jeg ikke.

Hvad forhindrer dig?

> Men jeg kan da hurtigt sætte vinkler i igen, men hvad betyder
> det så?

At al trafik over forbindelsen er krypteret og ikke kan læses af
tredjemand. Det er En God Ting®.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 07-06-07 17:38

Klaus Alexander Seistrup skrev:

Nu får jeg meldingen:
En fejl opstod med POP3 postserveren. Postserveren pop.gmail.com
svarede: og så kun OK Knappen ????????

Hvordan slipper jeg nemmest ud af det igen?

mvh Mr. Mox

Fra : Ukendt

Dato : 08-06-07 06:19

Mr. Mox skrev:

> [...]
> svarede: og så kun OK Knappen ????????
>
> Hvordan slipper jeg nemmest ud af det igen?

Jeg downloadede et program til at søge pop-problemeri Gmail.
Gmail POP Troubleshooter.
Jeg rettede fejl efter dette og nu funker det igen.
Det viser sig at Gmail ikke kan sikres, så går det i udu! ???

Mvh Mr. Mox

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 08-06-07 07:29

Mr. Mox skrev:

> Det viser sig at Gmail ikke kan sikres, så går det i udu!

Nej, gå ind i
View settings for this account:
-> Server Settings:
-> Server Name: pop.gmail.com, Port: 995
Sæt hak i SSL
Fjern hak i "Use secure authentication"

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 08-06-07 16:27

> [...]
> View settings for this account:
> -> Server Settings:
> -> Server Name: pop.gmail.com, Port: 995

Ja tak, det var lige det som blev foreslået i den der troubleshooter,
men jeg er alligevel meget taknemmelig for dit svar.

Det kører fint nu, jeg håber jeg kan blive ved med at undgå spam. Nu
bruger jeg jo mailadresse i Gmail (konto 1) som så bliver sendt til en
Norditadresse (konto 2)som oven i købet er et alias!!
Men jeg ved jo at det vigtigste er at undlade at give adressen til
ukendte firmaer. Jeg har i Sunsite og Nordit news lavet den der anvendte
adresse (Konto 3 og 4), falsk/skjult/sikret eller hvad man kalder det
(?)ved at bruge at og dot i stedet for de rigtige tegn.

Sku' jeg så ikke være omtrent sikret?

Jeg har dog sendt min nye adresse til ca 5 personer i familie og
vennekreds og det Kan jo være risikabelt hvis DE skulle ha' en orm (?)
der stjæler deres adressekartotek. Er det ikke rigtigt??

Tak igen fra Mr. Mox

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 08-06-07 16:41

Mr. Mox skrev:

> Jeg har dog sendt min nye adresse til ca 5 personer i familie
> og vennekreds og det Kan jo være risikabelt hvis DE skulle ha'
> en orm (?) der stjæler deres adressekartotek. Er det ikke
> rigtigt?

Jo. Alt er et spørgsmål om tid. Før eller senere lander din email-
adresse på en "millions cd", eller bliver hugget af en orm, og så
kan du begynde forfra igen.

Hele det cirkus gider jeg ikke at være med til, og som tidligere
nævnt skal spammere ikke bestemme hvilken emailadresse jeg benytter,
så jeg har valgt at bruge min rigtige, utilslørede adresse overalt.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-07 10:01

> [...]

> nævnt skal spammere ikke bestemme hvilken emailadresse jeg benytter,
> så jeg har valgt at bruge min rigtige, utilslørede adresse overalt.

Ja men så må du da få en uhyggelig masse spam hver dag?
Hvilke antispam programmer bruger du?

mvh Mr. Mox

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 09-06-07 11:45

Mr. Mox skrev:

> Ja men så må du da få en uhyggelig masse spam hver dag?

De seneste år har det ligget nogenlunde stabilt med 3-400 stykker
skidtpost om dagen, men det er selvfølgelig langtfra dem alle jeg
ser.

> Hvilke antispam programmer bruger du?

Det mest effektive tiltag har uden tvivl været grålistning[¹], som
med ét bragte mængden af skidtpost ned fra over 300 til under 10
stykker dagligt (og spamassassin tog så størstedelen af resten), men
det kræver at man kører sin egen mailserver.

Mvh,
Klaus

[¹] http://greylisting.org/
--